FIFA 11 to kolejna odsłona popularnej gry piłkarskiej tworzonej od lat 90. XX wieku przez kanadyjskie studio EA Sports. W tej edycji autorzy starali się wyeliminować niedociągnięcia poprzedniczki (m.in. wykonywane jak po sznurku podania i zbyt łatwe loby), a także położyć szczególny nacisk na kwestię rozwoju piłkarzy.
W związku z powyższym powołano do życia system Personality Plus, mający odzwierciedlić cechy zawodników w ich zachowaniu na boisku. Dotyczy to w szczególności problemu przekładania się atrybutów piłkarzy na ich zdolności do oddawania celnych strzałów czy wykonywania precyzyjnych podań. W tej edycji FIF-y twórcy jeszcze bardziej podkreślili różnicę w jakości zagrań, jakie wykonują futbolowi gwiazdorzy (mający ponad 90 punktów w statystykach) i najmniej utalentowani kopacze (30 punktów i mniej). Wiele uwagi poświęcono też bramkarzom, którzy bardziej realistycznie oceniają trajektorię lotu piłki i przy strzałach z rzutu wolnego dają się zmylić rykoszetem.
Piłkarze w FIF-ie 11 obdarzeni są też punktami „working rate”, które plasują ich meczową pracowitość na poziomie low, medium albo high. Taki podział sprawia, że niektórzy z zawodników są bardziej agresywni w odbiorze i częściej wracają po utraconą piłkę, inni zaś czekają pasywnie na rozwój akcji.
Ciała sportowców składają się ze 130 osobno animowanych elementów. Poprawie uległ wygląd bioder, kolan, łokci i szyi poszczególnych graczy, natomiast baza podstawowych sylwetek (używanych do stworzenia większości zawodników) została poszerzona z trzech do dziewięciu wariantów. Niektórzy gracze, jak Abidal, Walcott czy Peter Crouch, doczekali się ponadto osobnych, poświęconych tylko im modeli.