Witam Wszystkich Allegrowiczów!Serdecznie zapraszam do udziału na moich innych aukcjach:oto moje warunki sprzedaży:1.Nie wysyłam za granicę2.Nie wysyłam za pobraniem3.Wpłata tylko na konto,w którym należy podać swój login4.Przesyłki wysyłam w ciągu 96 godzin5.Komentarz wystawiam jako drugi6.Zgadzam się na udział w aukcjach, osób które nie mają w pełni aktywowanego konta7.Przedmioty staram się pakować bardzo bezpiecznie aby nie zniszczyć przesyłki;
8.Wszystko wysyłam paczką poleconą priorytetową i ekonomiczna wyłącznie na terenie kraju (Polska).9. UWAGA nie ponoszę odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe z winy Poczty Polskiej oraz opóźnień w dostawie;. 10. PROSZĘ O ROZWAŻNE LICYTOWANIE - NIE ODWOŁUJĘ OFERT!!!________________________________________________________________________________________
Zasada - Doskonalenie techniki jazdy. Szerokiej drogi.
_________________________________________________________________________________________
SOBIESŁAW ZASADA - trzykrotny mistrz Europy kierowców, trzykrotny wicemistrz, wielokrotny rajdowy mistrz Polski. Zwyciężył w 148 imprezach samochodowych. Do jego największych sukcesów zalicza się wyniki osiągnięte w rajdach Grań Premio Argentino, Pucharze Alp. Press on Regardless, Acropolis, Rajdzie Polski. Tulipanów, Wełtawy, maratonach Londyn - Sydney, Londyn -Meksyk, Safari i dookoła Ameryki Południowej. Zwycięzca plebiscytu „Przeglądu Sportowego" na najlepszego sportowca roku 1967, laureat nagrody ministra spraw zagranicznych dla sportowca, który najbardziej rozsławił imię Polski za granicą. Startował między innymi na samochodach BMW, Fiat, Simca, Ford Escort, Mini Cooper. Steyr Puch, Lancia, Porsche i Mercedes. Uznany za jednego z najlepszych w historii specjalistów od ciężkich, wyczerpujących rajdów.Popularyzator polskiej motoryzacji, inicjator bicia rekordu świata w jeździe długodystansowej. Autor wielu publikacji propagujących konieczność podnoszenia kultury jazdy i umiejętności kierowców, wielokrotnie wznawianej książki „Szybkość bezpieczna" oraz książek „Samochód - rajd -przygoda" i „Moje rajdy".Po zakończeniu kariery sportowej Sobiesław Zasada był konsultantem w pionie rozwoju firmy Porsche AG, prowadząc działalność przemysłową w Polsce i za granicą. Utworzona przez niego Grupa Zasada m.in. produkuje autobusy, a także prowadzi specjalistyczny montaż oraz dystrybucję samochodów Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi i Chrysler.W 2005 r. wygrał jako kapitan jachtu „Dada V" klasę katamaranów w transatlantyckich regatach ARC2005.___________________________________________________________________________________________Spis treściWstęp.......................................................................................7Sportowcy mimo woli...............................................................13Jazda „rajdowa" i „codzienna"...................................................15Praktyka..................................................................................17Co to jest szybkość bezpieczna..................................................19Kierowcy doskonali...................................................................22Praktyka własna.......................................................................24Jazda — pozycja za kierownicą..................................................25Wygódny fotel .........................................................................27Kierownica...............................................................................28Pasy bezpieczeństwa................................................................30Ruszanie z miejsca....................................................................34Elastyczność silnika..................................................................35O biegach i rozpędzaniu samochodu............................................35Automatyczna skrzynia biegów..................................................37Samochód i elektronika.............................................................40O mocy silnika.........................................................................43Jestem ruchomym fragmentem ruchomej sytuacji.........................45Złota reguła..............................................................................46Metoda zamka błyskawicznego...................................................47Płynność jazdy.........................................................................50Żeby być mądrym przed szkodą..................................................51Hamowanie..............................................................................52Hamowanie na wzniesieniu i na spadku.......................................54Przejazdy kolejowe....................................................................56Droga hamowania.....................................................................58Nawierzchnia śliska...................................................................61Redukcja biegów......................................................................63Utrzymanie kierunku.................................................................64Redukcja w jeździe pod górę......................................................65Poślizgi na co dzień....................................................................66Trzy pojęcia kontroli poślizgu......................................................68Poślizg kontrolowany................................................................69Klasyczny poślizg kontrolowany.................................................71Trening poślizgów.....................................................................76Przedni napęd a klasyczny poślizg kontrolowany...........................78Poślizg boczny kontrolowany.....................................................80Poślizg na prostej i reakcja kierowcy...........................................82Poślizg na prostej w trudnych warunkach....................................86Kontrola poślizgów niezaplanowanych— przede wszystkim na zakrętach .............................................95Sprzęgło w czasie poślizgu.........................................................97Redukcja szybkości na nawierzchniach śliskich.............................98Wyprzedzanie.........................................................................100O przednim napędzie...............................................................106Test i trening.........................................................................115Napęd na cztery koła...............................................................115Podsterowność i nadsterowność...............................................116Dociążenie, odciążenie i sterowność..........................................119Zimowy podjazd pod górę........................................................120Pobocze................................................................................121Zjeżdżanie z góry....................................................................122Ćwiczenia na początku zimy....................................................123Jazda w koleinach..................................................................124Z moich doświadczeń na początku zimy....................................125Aquaplanning.........................................................................128Jazda przez wodę...................................................................130Zmiany śliskiej nawierzchni......................................................130Opony...................................................................................131Kierunkowskazy — to ważny element bezpiecznej jazdy..............133Nie jesteśmy sami na drodze....................................................133Widoczność to życie...............................................................135Jazda w nocy.........................................................................136Podstawowe zasady poprawnej i bezpiecznej jazdy.....................143Safari....................................................................................145Safari 1997...........................................................................148