H. Davenport Thomas
Dodatkowe informacje
ISBN:837[zasłonięte]0304liczba stron: 176Okładka: miękkaWydawnictwo: wolters kluwer polskaWymiary: 165 x 235 mmRok wydania: 2007 Opis
Pracownicy wiedzy to między innymi planiści, menedżerowie i informatycy, którzy tworzą i unowocześniają oferowane przez przedsiębiorstwo produkty i usługi. Ich pomysły, umiejętności i doświadczenie często decydują o sukcesie firmy. Mają oni większe znaczenie dla swoich pracodawców i są lepiej opłacani niż inne grupy pracowników.Z tej książki dowiesz się:- jak sprawdzić, która grupa pracowników wiedzy ma największe znaczenie dla przedsiębiorstwa;- jakie działania należy podjąć w celu usprawnienia pracy i zwiększenia wydajności pracowników wiedzy;- jak wybrać najefektywniejsze urządzenia i technologie wspierające pracowników wiedzy.
Spis treści:
O autorze
Przedmowa i podziękowania
Rozdział 1. Kim właściwie są pracownicy wiedzy
Rosnące znaczenie pracowników wiedzy
Kim są pracownicy wiedzy
Pracownicy wiedzy jako klasa
Cechy wyróżniające pracę opartą na wiedzy i pracowników wiedzy
Co z tego wynika
O czym będzie mowa w dalszej części książki
Rozdział 2. Czym różnią się od siebie pracownicy wiedzy
Jak podzielić pracowników wiedzy
Segmentacja pracowników wiedzy
Podsumowanie
Rozdział 3. Interwencje, pomiary i eksperymenty dotyczące pracy opartej na wiedzy
Interweniować czy nie?
Cele interwencji
Pomiary wydajności
Co się nie sprawdza
Eksperymenty
Podsumowanie
Rozdział 4. Praca oparta na wiedzy jako proces
Procesy pracy opartej na wiedzy - macierz segmentów raz jeszcze
Tworzenie, dystrybucja i wykorzystywanie wiedzy
Podział procesu na etapy
Procesy a praktyczne aspekty pracy opartej na wiedzy
Typy interwencji procesowych
Podsumowanie
Rozdział 5. Technologie zwiększające wydajność pracy na poziomie organizacji
Aplikacja dla każdej roli
Wspomaganie procesu podejmowania decyzji
Sztuczna inteligencja i systemy specjalistyczne
Systemy zarządzania wiedzą
Włączenie wiedzy w proces pracy
Komputerowe systemy szkoleniowe
Wyspecjalizowane portale
Automatyzacja procesu podejmowania decyzji
Inne rodzaje oprogramowania dla pracowników wiedzy
Podsumowanie
Rozdział 6. Technologie zwiększające wydajność pracy na poziomie indywidualnym
Jakie umiejętności powinni mieć pracownicy wiedzy
Indywidualne zarządzanie wiedzą
Wyniki badań przeprowadzonych wśród menedżerów ds. informacji
Pomiary i zwiększanie indywidualnej wydajności pracowników
Wyniki badań przeprowadzonych wśród użytkowników informacji
Nastawienie użytkowników do różnych technologii
Metody zarządzania informacjami
Różnice między grupami objętymi badaniami
Mistrzowie zarządzania informacjami
Podsumowanie
Rozdział 7. Nauka i sieci kontaktów
Zdobywanie i wykorzystywanie informacji
Co łączy najwydajniejszych pracowników wiedzy
Wpływ menedżerów na wydajność pracowników wiedzy
Podsumowanie
Rozdział 8. Fizyczne środowisko pracy a wydajność pracowników wiedzy
Co wiadomo o fizycznym środowisku pracy
Dużo eksperymentów, mało wniosków
Połączenie zmian fizycznego środowiska pracy z innymi czynnikami wpływającymi na wydajność
Potrzeba współpracy
Segmentacja i samodzielność wyboru - model środowiska pracy dla pracowników wiedzy
Podsumowanie
Rozdział 9. Zarządzanie pracownikami wiedzy
Tradycyjne zalety menedżerów
Nowe wymagania
Trudności w znalezieniu i zatrzymaniu menedżerów pracowników wiedzy
Dobre praktyki zarządzania w erze informacji
Podsumowanie
Indeks