Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]52665liczba stron: 227Okładka: miękkaWydawnictwo: wolters kluwer polskaWymiary: 168 x 240 mmRok wydania: 2008 Opis
Celem publikacji jest wskazanie, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując pracowników do funkcjonowania w zróżnicowanym kulturowo środowisku, by zderzenie odmiennych poglądów, przekonań, systemów wartości, perspektyw postrzegania, schematów odczuwania, myślenia oraz wnioskowania nie prowadziło do istotnych zaburzeń w obrębie procesu komunikowania się, a w efekcie do spadku efektywności współdziałania osób wywodzących się z różnych środowisk narodowych i kulturowych.Główne z omawianych zagadnień to: * zarządzanie w warunkach zróżnicowania kulturowego organizacji * proces komunikowania się i jego modelowe ujęcia * kulturowy wymiar komunikowania się - zależność kultury i komunikacji * efektywność procesu komunikowania się w organizacji * szkolenia komunikacyjne - ich rola i zasady projektowania.Książka powstała z myślą o praktykach zarządzania - menedżerach, trenerach, pracownikach organizacji wielofunkcyjnych, ekspatach, a także nauczycielach akademickich i studentach, którzy są zainteresowani problematyką funkcjonowania organizacji w warunkach różnorodności kulturowej.
Spis treści:
Przedmowa
Rozdział 1. Zarządzanie a wielokulturowość
Uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw
Zróżnicowanie kulturowe organizacji
Organizacje wielokulturowe
Wielokulturowość w zarządzaniu
Podsumowanie
Rozdział 2. Człowiek a komunikowanie się
Komunikowanie się w społecznym funkcjonowaniu człowieka
Komunikacja, komunikowanie, komunikowanie się
Proces komunikowania się
Modelowe ujęcia procesu komunikowania się
Podsumowanie
Rozdział 3. Kulturowy wymiar komunikowania się
Człowiek a kultura
Zależność kultury i komunikacji
Kulturowe uwarunkowania w komunikowaniu się
Modelowe ujęcia interkulturowego komunikowania się
Kultura organizacyjna a komunikowanie się
Kompetencja komunikacyjna - ujęcie interkulturowe
Podsumowanie
Rozdział 4. Efektywne komunikowanie się w organizacji
Organizacyjne procesy komunikowania się
O efektywności słów kilka
Eefektywność organizacji a efektywność zasobów ludzkich
Efektywność procesu komunikowania się
Podsumowanie
Rozdział 5. Szkolenia w zarządzaniu komunikacją
Szkolenia - ich rola i ranga
Przesłanki przewodnie skutecznych szkoleń
Projektowanie szkoleń komunikacyjnych
Podsumowanie
Literatura
Indeks