Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zarządzanie jakością żywności [nowa]

19-01-2012, 14:31
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 55.30 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 1996948070
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 13-01-2012 10:02:26
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Zarządzanie jakością żywności. Systemy, koncepcje, instrumenty

Malinowska Ewa, Wiśniewska Małgorzata

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64150
  • liczba stron: 390
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Difin
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-10
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Książka poświęcona jest jakości, w tym bezpieczeństwu żywności, z punktu widzenia problematyki zarządzania jakością w przedsiębiorstwie przemysłu spożywczego. Oprócz podstaw teoretycznych zawiera wiele przykładów praktycznych, bazujących na koncepcjach, metodach i narzędziach, których wykorzystanie pozwala na osiągnięcie, utrzymanie, a następnie skuteczne doskonalenie wymaganego poziomu jakości i poprawę konkurencyjności danego przedsiębiorstwa.
    Książka ma charakter podręcznika akademickiego i jest przede wszystkim przeznaczona dla studentów, doktorantów kierunków zarządzania, towaroznawstwa, technologii przemysłu spożywczego i innych kierunków pokrewnych. Może być także stosowana przez szerokie grono menedżerów do spraw jakości, specjalistów i praktyków, przedstawicieli przemysłu spożywczego.

    Przedmowa
    Rozdział 1. Jakość i bezpieczeństwo żywności
    1.1. Pojęcie żywności i terminy pokrewne
    1.2. Pojęcie jakości żywności
    1.2.1. Jakość żywności i jej składowe
    1.2.2. Jakość żywności w ujęciu kompleksowym
    1.3. Pojęcie bezpieczeństwa żywności
    1.3.1. Bezpieczeństwo żywności i zanieczyszczenia występujące w żywności
    1.3.2. Systemy i instrumenty na straży bezpieczeństwa żywności w prawie UE
    1.3.2.1. HACCP, GMP, GHP
    1.3.2.2. RASFF
    Rozdział 2. Systemy znormalizowane i programy wspierające jakość i bezpieczeństwo żywności
    2.1. Podejścia normatywne
    2.1.1. Pojęcie normy i normalizacji
    2.1.2. System zarządzania jakością według ISO 9001
    2.1.3. System zarządzania bezpieczeństwem żywności według ISO 22000
    2.1.4. Standardy sieci handlowych
    2.1.5. Standard GlobalGAP dla producentów podstawowych
    2.1.6. System bezpieczeństwa pasz GMP+
    2.1.7. Globalny system certyfikacji żywności FS 22000
    2.1.7.1. Globalna Inicjatywa na rzecz Bezpieczeństwa Żywności - GFSI
    2.1.7.2. Standardy rekomendowane przez GFSI
    2.1.7.3. Standard FS 22000
    2.1.8. Norma PN EN 15593 dotycząca opakowań do żywności
    2.1.9. ISO/IEC 17025 - wymagania dotyczące laboratoriów badawczych
    2.2. Wybrane programy na rzecz jakości i bezpieczeństwa żywności
    2.2.1. Wybrane programy powołane w krajach Europy
    2.2.2. Programy polskie
    2.3. System CARVER+Shock
    2.3.1. Istota bioterroryzmu
    2.3.2. Istota systemu CARVER+Shock
    2.3.3. Etapy wdrażania systemu
    Rozdział 3. Urzędowy i rynkowy nadzór nad jakością i bezpieczeństwem żywności
    3.1. Europejski Urząd do spraw Bezpieczeństwa Żywności
    3.2. Polskie urzędy na straży jakości i bezpieczeństwa żywności
    3.3. Rola i zadania jednostek certyfikacyjnych
    3.4. Auditowanie systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem żywności zgodnie z normą ISO 19011:2003
    Rozdział 4. Koncepcje wspierające jakość i bezpieczeństwo żywności
    4.1. TQM - Total Quality Management
    4.1.1. Definicja TQM
    4.1.2. Zasady i model TQM
    4.1.3. Modele doskonałości
    4.2. Koncepcja kosztów jakości
    4.2.1. Definicja kosztów jakości
    4.2.2. Modele i klasyfikacja kosztów jakości
    4.2.3. Rachunek kosztów jakości
    4.3. Six Sigma
    4.3.1. Istota podejścia Six Sigma
    4.3.2. Wdrażanie Six Sigma
    4.3.3. Infrastruktura Six Sigma
    4.4. Japońska koncepcja zarządzania jakością - kaizen
    4.4.1. Istota koncepcji kaizen
    4.4.2. Pojęcie straty (muda)
    4.4.3. Podstawowe praktyki towarzyszące kaizen
    Rozdział 5. Instrumentarium zarządzania jakością
    5.1. Klasyfikacja narzędzi zarządzania jakością
    5.2. Tradycyjne narzędzia zarządzania jakością
    5.2.1. Arkusz kontrolny
    5.2.2 Karta kontrolna
    5.2.3. Histogram
    5.2.4. Diagram Ishikawy
    5.2.5. Diagram Pareto
    5.2.6. Diagram rozproszenia
    5.2.7. Schemat blokowy
    5.3. Nowe narzędzia zarządzania jakością
    5.3.1. Diagram pokrewieństwa
    5.3.2. Diagram zależności
    5.3.3. Diagram systematyki
    5.3.4. Diagram macierzowy
    5.3.5. Macierzowa analiza danych
    5.3.6. Plan działania
    5.3.7. Diagram strzałkowy
    5.4. Klasyfikacja metod zarządzania jakością
    5.5. Metody zarządzania jakością
    5.5.1. Metoda Kano
    5.5.2. Metoda QFD
    5.5.3. Metoda FMEA
    5.5.4. Metoda CSI
    5.5.5. Metoda Servqual
    5.5.6. Metoda kryterialnego wzorca jakości
    5.6. Inne instrumenty zarządzania jakością o charakterze wspierającym
    5.6.1. Burza mózgów
    5.6.2. Metoda 5Why
    5.6.3. Metoda Suzuki
    5.6.4. Metoda 8D
    5.6.5. Metoda 5S
    Rozdział 6. Przykłady praktycznych zastosowań wybranych instrumentów
    6.1. Zastosowanie diagramu Ishikawy do identyfikacji przyczyn spadku popytu na usługi w zakładzie gastronomicznym
    6.2. Zastosowanie burzy mózgów, diagramu pokrewieństwa, zależności i systematyki do rozwiązania problemów w hurtowni koncentratów spożywczych
    6.3. Zastosowanie metody Kano przez producenta przetworów mleczarskich
    6.4. Zastosowanie metody CSI przez producenta przetworów mleczarskich
    Słownik pojęć
    Bibliografia
    Załączniki

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.