ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]55560 |
Wymiar: |
16.5x23.5cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
201 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,36 kg |
Indeks: |
629[zasłonięte]00106KS |
Rok wydania: |
2013 |
Wydawca: |
C.H. BECK |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Autor: |
Szyszkowski Arkadiusz |
Opis książki
W przypadku zamówień podprogowych nie mają zastosowania przepisy ustawy – Prawo zamówień publicznych, podlegają one jednak obowiązkowi sprawozdawczości – należy wykazać je w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach. Odpowiedzialność za prawidłowe wydatkowanie środków publicznych ponosi kierownik zamawiającego, który musi uzasadnić swoje decyzje wobec organów kontrolnych, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych.
W książce zostało umówionych wiele zagadnień dotyczących udzielania zamówień podprogowych, m.in.:
obowiązek stosowania Pzp,
obliczanie wartości zamówienia,
odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Praktyczne zastosowanie wskazówek i porad przedstawionych w publikacji ułatwią:
orzecznictwo KIO, sądów i organów orzekających administracji,
wzory dokumentów wykorzystywanych przy udzielaniu zamówień podprogowych oraz
liczne odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
Zamówienia o wartości podprogowej, do których nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, odgrywają coraz istotniejszą rolę. Wielu zamawiających większość swoich budżetów wydatkuje nie stosując standardowych, ustawowych procedur.
Ustalony w całkowicie innych okolicznościach makroekonomicznych i w zupełnie innej kondycji finansów publicznych próg bagatelności obecnie jest ponownie analizowany i podważany. Pojawiają się różne koncepcje zmiany tego progu, poparte rzeczowymi argumentami lub nieuzasadnione, ale wynikające z doraźnej potrzeby.
Praktyka pokazała, że w sytuacjach, w których ustawodawca nie narzucił bezwzględnego obowiązku stosowania konkretnych procedur, zamawiający zachowują się w sposób bardzo zróżnicowany. Niektórzy z nich wprowadzili rozbudowane regulacje wewnętrzne (swoiste „prawo zamówień publicznych w pigułce”), czym znacznie utrudnili sobie sprawne udzielanie zamówień. Inni nie wprowadzili żadnych regulacji wewnętrznych i udzielają zamówień podprogowych bez żadnych procedur. Jeszcze inni – przeważająca większość – wprowadzili dostosowane do swoich potrzeb, swojej struktury organizacyjn