Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zabytkowy horch sachsering S4000-1 Oryginał ZOBACZ

27-06-2012, 22:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 20 100 zł      Aktualna cena: 20 100 zł     
Użytkownik auto_szrot2
numer aukcji: 2395978877
Miejscowość Bukowiec
Licytowało: 2    Wyświetleń: 622   
Koniec: 17-06-2012 22:59:55
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam przedmiotem aukcji jest zabytkowy samochód marki Horch sachsering S4000-1 z data I rejstracji1970r. Krótka historia: W 1899r August Horch uruchomił w Kolonii fabrykę samochodów. W 1904r fabryka została przemianowana w Spółkę Akcyjną, a jej siedzibę przeniesiono do Zwikau. W 1932r firmy DKW, AUDI, HORCH i Oddział Samochodowy z Wanderer zostały połączone i powstał AUTO UNION AG. Po II Wojnie światowej w 1947r fabryka wznowiła produkcję jako Sachsering Automobilewerk Zwikau. W 1960r produkcję samochodów ciężarowych przeniesiono do zakładów Ernst Grube do Werdau. Protoplastą Horcha był Opel Blitz. Produkowany był dla armi niemieckiej. Od 1[zasłonięte]948-19r był produkowany samochód ciężarowy Horch 3. Na bazie tego auta zaprojektowano samochód ciężarowy S4000, który był produkowany do 1958r. Następna wersja różniąca się głównie zabudową ramy podwozia i gabaretami to wersja S4000-1. Model ten był produkowany do 1965r. Po roku 1965 są wyprodukowane samochody z części zamiennych zmagazynowanych dla wojska. Przedmiotowy samochód jest właśnie tekim przypadkiem. Wyprodukowano 282 sztuki modeli Horch S4000, a model Horch Sachsering S4000-1 we wszystkich wersjach około 26tys./szt. Omawiany samochód ciężarowy wyprodukowany był w Automobilewerk Ernst Grube Werdau. Silnik - o zapłonie samoczynnym typ EM4-22 górno zaworowy. Dwie głowice ze stopu aluminium z wstępnymi komorami wirowymi. Skrzynia korbowa z żeliwa szarego. Tuleje cylindrowe mokre zblokowane po dwie. Smarowanie obiegowe wymuszone. Chłodzenie wymuszone cieczą. Pompa wtryskowa tłoczkowa DEP4BS-214. Sprzęgło jednotarczowe suche typ RENAK-HR42. Skrzynia biegów - typ EGS5-N pięciobiegowa z kołami o zazębieniu stałym. Biegi II, III, IV i V synchronizowane. Skrzynia biegów jest zblokowana z silnikiem. Oś tylna - napęd osi tylnej przez dwa wały przegłubowe z łożyskami pośrednimi. Przekładnia hipoidalna ze stożkowym wałkiem atakującym o przełożeniu 5,1:1. Mechanizm różnicowy stożkowy. Oś tylna uresorowana za pomocą resorów piórowych. Oś przednia - profilowana belka odkuwana, zawieszona na resorach półeliptycznych. Układ hamulcowy - hamulec główny działający na obie osie, hydrauliczny bębnowy. W układzie hamulcowym zastosowano serwo-wspomaganie z samochodu marki IFA W-50, hamulec postojowy działa na tylne koła. Koła - tarcze kół stalowe 6,50x20 oryginalne. Oponki Stomil 8,25x20. Układ kierowniczy - kolumna kierownicza jednolita, przekładnia ślimakowa. To mały opis samochodu. Dużo by można było jeszcze pisach o tym samochodziku ;). Autko grało w Filmie pt. Gazda z Diabelnej / reż. Grzegorz Warchoł z udziałem m.in. Leona Niemczyka. Autko zarejstrowane jako zabytek ( na żółtych tablicach), posiadam kompletną dokumentacje, Ważne OC i przegląd bezterminowy (z ograniczeniem prędkości do 80km/h). Zarejstrowany na 3 osoby, DMC 8100kg ładowność 4000kg. Interesuje mnie sprzedaż lub zamiana na pomoc drogową z hds, grunty rolne działke budowlaną w okolicaj JG lub mieszkanie Masz pytania dzwoń do właściciela 889-[zasłonięte]-436 lub e-meil [zasłonięte]@interia.eu Idealny samochód dla kolekcjonerów oraz Firm jako wizytówka - jeżdząca reklama możliwość wynajęcia.