Wybrane zagadnienia jakości wyrobów przemysłowych i usług transportowych
Bożena Gajdzik, Robert Wieszała
rok wydania: 2011
stron: 143
format: B5
oprawa: miękka
wydawnictwo: Politechnika Śląska
Podręcznik przedstawia zagadnienia związane z wieloaspektowym rozumieniem kategorii jakości w przedsiębiorstwach produkcyjnych i transportowych. Omówiono specyfikę zarządzania procesami w poszczególnych przedsiębiorstwach oraz zasady tworzenia systemów zarządzania jakością, a także podstawowe dokumenty systemów i narzędzia stosowane do pomiaru jakości wyrobów i usług. Dodatkowo, wprowadzono zagadnienia stosowania benchmarkingu w procesie oceny jakości funkcjonowania przedsiębiorstw sektorowych.
SPIS TREŚCI:
WSTĘP 5
Rozdział I. PRZEDSIĘBIORSTWA PRODUKCYJNE I TRANSPORTOWE W OTOCZENIU 7
1. Przedsiębiorstwo jako system otwarty w globalnym otoczeniu 7
2. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa produkcyjnego 15
3. Transport i przedsiębiorstwo transportowe 25
Rozdział II. JAKOŚĆ WYROBÓW I USŁUG TRANSPORTOWYCH 34
1. Interpretacja kategorii jakości 34
2. Jakość wyrobów 45
3. Jakość usług transportowych 59
Rozdział III. JAKOŚĆ W PRZEDSIĘBIORSTWACH PRODUKCYJNYM I TRANSPORTOWYM 68
1. Systemy zarządzania jakością według normy ISO 9001 68
2. Wymagania dla przemysłu motoryzacyjnego - specyfikacja techniczna ISO/TS 16949:2009 72
3. Zarządzanie procesami wytwórczymi i transportowymi 75
4. Dokumentacja systemu zarządzania jakością 94
5. Metody i narzędzia pomiaru jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym 99
6. Model i mierniki oceny jakości usług transportowych 115
7. Benchmarking sektorowy i benchmarking międzygałęziowy w przemyśle i transporcie 124
ZAŁĄCZNIKI 131
BIBLIOGRAFIA 137