Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wstęp do programowania w języku C#, Adam...

19-01-2012, 15:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42.30 zł     
Użytkownik infmaster
numer aukcji: 1998828277
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 19   
Koniec: 14-01-2012 03:03:48
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Książka jest NOWA,
w stanie IDEALNYM.

Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki.

Wstęp do programowania w języku C#

Wstęp do programowania w języku C#

Wydawnictwo: Helion



Zostań profesjonalnym programistą C#
C# jest uważany przez wielu programistów za najlepszy język stosowany do tworzenia aplikacji dla platformy .NET. Język ten, opracowany w firmie Microsoft, łączy w sobie najbardziej wartościowe cechy C++ i Javy, ścisłą integrację z komponentami .NET, wysoki poziom bezpieczeństwa i ogromne możliwości. Świetnie nadaje się do tworzenia aplikacji sieciowych i bazodanowych przeznaczonych zarówno dla systemu Windows, jak i dla urządzeń przenośnych, takich jak PocketPC. Popularność C# stale rośnie, a nieodpłatne udostępnienie przez firmę Microsoft środowiska programistycznego Visual C# Express Edition sprawiło, że coraz więcej twórców oprogramowania wykorzystuje je w swojej pracy.

Książka "Wstęp do programowania w języku C#" to podręcznik przeznaczony dla tych, którzy chcą poznać ten język od podstaw. Czytając ją, poznasz możliwości C# i platformy .NET. Nauczysz się tworzyć własne aplikacje, korzystając ze środowiska Visual C# Express Edition. W książce znajdziesz omówienie składni i elementów języka C#, wyjaśnienie zasad programowania obiektowego i sposobów realizacji różnych zadań programistycznych. Napiszesz aplikacje dla Windows wykorzystujące biblioteki klas .NET i obsługujące pliki w formacie XML.

  • Konstrukcja platformy .NET
  • Składnia C#
  • Elementy języka
  • Programowanie obiektowe
  • Obsługa zdarzeń
  • Korzystanie z tablic i kolekcji
  • Obsługa wyjątków
  • Biblioteka Windows Forms
  • Stosowanie komponentów .NET
  • Operacje na plikach i strumieniach
  • Obsługa formatu XML


Spis treści:

Przedmowa (11)

Rozdział 1. Wprowadzenie (13)

  • Czym jest programowanie (13)
    • Mnogość języków programowania (14)
    • Edytory kodu (15)
    • Kompilatory (15)
    • Mity związane z programowaniem (16)
  • Języki programowania (17)
    • Asembler (18)
    • Fortran (19)
    • C (19)
    • C++ (19)
    • Perl (20)
    • PHP (20)
    • Turbo Pascal (20)
    • Java (21)
  • Język maszynowy (21)
  • Działanie kompilatorów (22)
    • Tworzenie kodu źródłowego (22)
    • Prekompilacja (23)
    • Kompilacja do kodu Asemblera (23)
    • Optymalizacja kodu (23)
    • Asemblacja (23)
    • Konsolidacja (24)
  • Języki interpretowane (24)
  • Język C# (24)
  • Instalacja środowiska (24)
  • Jak się uczyć (25)
    • Nie ucz się na pamięć! (25)
    • Początkowe trudności (25)
    • Pomoc systemowa (25)
    • Praktyka (26)
  • Pierwsza aplikacja (26)
    • Kompilacja i uruchamianie (26)
    • Komponenty (28)
    • Piszemy kod (29)
    • Zapisywanie projektu (29)
  • Podsumowanie (30)

Rozdział 2. Podstawy platformy .NET (31)

  • Interfejs programistyczny (32)
    • API systemu Windows (32)
  • Wizja .NET (33)
    • Składniki platformy .NET (34)
    • Konkluzja (37)
  • C# a .NET (37)
  • Rodzaje aplikacji (38)
    • Aplikacje konsolowe (38)
    • Windows Forms (38)
    • Formularze Web Forms (38)
  • Składniki .NET Framework (39)
  • Usługi sieciowe (39)
    • Niezależność (40)
    • Uniwersalność (40)
  • Podsumowanie (41)

Rozdział 3. Podstawy języka C# (43)

  • Podstawowa składnia (43)
    • Najprostszy program (45)
    • Jak kompilatory czytają kod (45)
    • Wielkość znaków (45)
    • Program musi posiadać metodę Main (46)
    • Średnik kończy instrukcję (46)
    • Program musi posiadać klasę (47)
    • Wcięcia, odstępy (47)
    • Słowa kluczowe (47)
    • Symbole (47)
  • Komentarze (48)
  • Podzespoły, metody, klasy (49)
    • Funkcje (49)
    • Metody (50)
    • Klasy (50)
    • Przestrzenie nazw (51)
    • Operator kropki (51)
    • Słowo kluczowe using (52)
  • Zmienne (53)
    • Deklarowanie zmiennych (53)
    • Przydział danych (54)
    • Typy danych (55)
    • Restrykcje w nazewnictwie (55)
  • Stałe (56)
  • Operacje na konsoli (57)
    • Metody klasy Console (58)
    • Właściwości klasy Console (58)
  • Operatory (59)
    • Operatory porównania (60)
    • Operatory arytmetyczne (60)
    • Operator inkrementacji oraz dekrementacji (61)
    • Operatory logiczne (62)
    • Operatory bitowe (62)
    • Operatory przypisania (63)
    • Inne operatory (63)
  • Instrukcje warunkowe (63)
    • Instrukcja if (64)
    • Słowo kluczowe else (68)
    • Instrukcja else if (69)
    • Instrukcja switch (70)
  • Pętle (73)
    • Pętla while (73)
    • Pętla do-while (75)
    • Pętla for (76)
    • Instrukcja break (77)
    • Instrukcja continue (78)
    • Operator warunkowy (79)
  • Konwersja danych (80)
  • Rzutowanie (81)
  • Przykładowa aplikacja (81)
  • Dyrektywy preprocesora (83)
    • Deklarowanie symboli (84)
    • Instrukcje warunkowe (84)
    • Błędy i ostrzeżenia (85)
  • Podsumowanie (86)

Rozdział 4. Przegląd .NET Framework (87)

  • Środowisko CLR (87)
    • Kod pośredni IL (88)
    • Kod zarządzany i niezarządzany (89)
    • Moduł zarządzany (89)
    • Podzespoły (90)
    • Działanie CLR (90)
  • System CTS (91)
  • Specyfikacja CLS (92)
  • Biblioteka klas (93)
  • Moduły, przestrzenie nazw (93)
    • Wieloznaczność (95)
    • Główne przestrzenie nazw (96)
  • Podsumowanie (97)

Rozdział 5. Programowanie obiektowe (99)

  • Na czym polega programowanie obiektowe (99)
  • Podstawowy kod formularza WinForms (101)
    • Moduł Form1.Designer.cs (103)
    • Generowanie kodu (104)
    • Ukrywanie kodu (105)
  • Programowanie zdarzeniowe (106)
    • Generowanie zdarzeń (106)
    • Obsługa zdarzeń (110)
  • Klasy (110)
    • Składnia klasy (110)
    • Do czego służą klasy (111)
    • Instancja klasy (112)
    • Klasy zagnieżdżone (114)
  • Pola (114)
  • Metody (115)
    • Zwracana wartość (116)
    • Parametry metod (116)
    • Przeciążanie metod (118)
    • Przekazywanie parametrów (119)
  • Dziedziczenie (122)
    • Klasa domyślna (123)
  • Hermetyzacja (123)
  • Modyfikatory dostępu (123)
    • Sekcja private (124)
    • Sekcja public (125)
    • Sekcja protected (126)
    • Sekcja internal (127)
  • Konstruktor (127)
    • Pola tylko do odczytu (128)
  • Destruktor (129)
  • Właściwości (129)
    • Modyfikatory dostępu (132)
  • Elementy statyczne (132)
    • Metody statyczne (133)
    • Klasy statyczne (134)
  • Polimorfizm (135)
    • Ukrywanie elementów klas (135)
    • Słowo kluczowe base (137)
    • Metody wirtualne (139)
    • Przedefiniowanie metod (140)
    • Elementy abstrakcyjne (141)
    • Elementy zaplombowane (142)
  • .NET Framework Class Library (142)
    • Przestrzenie nazw (143)
    • Klasa System.Object (143)
  • Opakowywanie typów (145)
  • Interfejsy (146)
    • Implementacja wielu interfejsów (147)
  • Typy wyliczeniowe (148)
    • Wartości elementów (149)
  • Struktury (150)
    • Konstruktory struktur (152)
  • Operatory is i as (154)
  • Przeładowanie operatorów (155)
    • Słowo kluczowe operator (156)
  • Dzielenie klas (158)
  • Podsumowanie (158)

Rozdział 6. Delegaty i zdarzenia (159)

  • Delegaty (159)
    • Tworzenie delegatów (160)
    • Użycie delegatów (161)
    • Funkcje zwrotne (163)
    • Delegaty złożone (165)
    • Metody anonimowe (165)
  • Zdarzenia (166)
  • Podsumowanie (169)

Rozdział 7. Tablice i kolekcje (171)

  • Czym są tablice (171)
  • Deklarowanie tablic (172)
    • Indeks (172)
    • Inicjalizacja danych (173)
  • Tablice wielowymiarowe (173)
  • Pętla foreach (174)
    • Pętla foreach a tablice wielowymiarowe (176)
  • Tablice tablic (177)
  • Tablice struktur (177)
  • Parametr args w metodzie Main() (178)
  • Klasa System.Array (179)
    • Metody klasy (180)
    • Słowo kluczowe params (185)
  • Przykład - gra kółko i krzyżyk (186)
    • Zasady gry (186)
    • Specyfikacja klasy (186)
    • Ustawienie symbolu na planszy (190)
    • Sprawdzenie wygranej (191)
    • Interfejs aplikacji (196)
  • Mechanizm indeksowania (201)
    • Indeksy łańcuchowe (203)
  • Kolekcje (204)
    • Interfejsy System.Collections (204)
    • Stosy (206)
    • Kolejki (208)
    • Klasa ArrayList (209)
  • Listy (209)
    • Typy generyczne (210)
    • Korzystanie z list (212)
  • Słowniki (214)
    • Przykładowy program (215)
  • Podsumowanie (217)

Rozdział 8. Obsługa wyjątków (219)

  • Czym są wyjątki (220)
  • Obsługa wyjątków (220)
    • Blok finally (221)
    • Zagnieżdżanie wyjątków (222)
  • Klasa System.Exception (223)
    • Selektywna obsługa wyjątków (223)
    • Wywoływanie wyjątków (224)
  • Własne klasy wyjątków (224)
    • Deklarowanie własnej klasy (225)
    • Przykładowa aplikacja (226)
  • Przepełnienia zmiennych (229)
  • Podsumowanie (230)

Rozdział 9. Łańcuchy w C# (231)

  • Typ System.String (231)
    • Unicode w łańcuchach (232)
    • Niezmienność łańcuchów (232)
    • Konstruktory klasy (233)
    • Operacje na łańcuchach (234)
  • Łańcuchy w WinForms (239)
  • Klasa StringBuilder (241)
    • Metody klasy StringBuilder (242)
    • Zastosowanie klasy StringBuilder (242)
  • Formatowanie łańcuchów (244)
  • Specyfikatory formatów (246)
    • Własne specyfikatory formatowania (248)
    • Specyfikatory typów wyliczeniowych (249)
  • Typ System.Char (250)
  • Podsumowanie (251)

Rozdział 10. Biblioteka Windows Forms (253)

  • Podzespół System.Windows.Forms (253)
    • Okno Object Browser (254)
    • Przestrzeń System.Windows.Forms (254)
  • Podstawowe klasy (255)
    • System.ComponentModel.Component (256)
    • System.Windows.Forms.Control (256)
    • System.Windows.Forms.Application (256)
  • Przykład działania (261)
    • Przygotowanie klasy (261)
    • Projektowanie interfejsu (261)
    • Rozwiązania programistyczne (262)
  • Technika "przeciągnij i upuść" (266)
  • Tworzenie menu (270)
    • Właściwości menu (271)
    • Ikony dla menu (271)
    • Skróty klawiaturowe (274)
    • Menu podręczne (274)
  • Paski narzędziowe (275)
  • Pasek statusu (276)
  • Zakładki (276)
  • Kontrolki tekstowe (277)
    • Komponent RichTextBox (280)
  • Okna dialogowe (281)
    • Właściwości okien dialogowych (282)
    • Aplikacja - edytor tekstów (283)
  • Tworzenie nowego formularza (284)
  • Podsumowanie (285)

Rozdział 11. Podzespoły .NET (287)

  • Czym jest COM (287)
    • Kontrolka w rozumieniu COM (288)
    • Odrobinę historii (288)
    • ActiveX (288)
    • DCOM (289)
  • Podstawowy podzespół (289)
    • Deasembler .NET (289)
  • Komponenty .NET (291)
    • Przygotowanie komponentu w Delphi (291)
    • Przygotowanie komponentu C# (293)
    • Zalety stosowania podzespołów (295)
  • Budowa podzespołu (296)
  • Atrybuty podzespołu (297)
  • Mechanizm refleksji (298)
    • Funkcja GetType (299)
    • Klasa System.Type (300)
    • Ładowanie podzespołu (301)
    • Przykład działania - program Reflection (301)
    • Własne atrybuty (306)
  • Aplikacje .NET Framework SDK (311)
    • Global Assembly Cache Tool (311)
    • WinCV (313)
    • Narzędzie konfiguracji .NET Framework (313)
    • PEVerify - narzędzie weryfikacji (314)
  • .NET a COM (314)
  • PInvoke (316)
    • Użycie funkcji Win32 API (316)
    • Użycie atrybutu DLLImport (318)
  • Podsumowanie (319)

Rozdział 12. Pliki i obsługa strumieni (321)

  • Czym są strumienie (321)
  • Klasy przestrzeni System.IO (322)
  • Operacje na katalogach (322)
    • Tworzenie i usuwanie katalogów (322)
    • Kopiowanie i przenoszenie (323)
    • Odczytywanie informacji o katalogu (325)
  • Obsługa plików (326)
    • Tworzenie i usuwanie plików (327)
    • Kopiowanie i przenoszenie plików (328)
    • Odczytywanie informacji o pliku (328)
  • Strumienie (330)
    • Obsługa plików tekstowych (330)
    • Operacje na danych binarnych (334)
  • Serializacja (335)
    • Formaty zapisu danych (335)
    • Przykład serializacji (336)
  • Podsumowanie (337)

Rozdział 13. Obsługa formatu XML (339)

  • Niezależność XML (340)
  • XHTML (340)
  • Budowa dokumentu (340)
    • Prolog (341)
    • Znaczniki (341)
    • Atrybuty (343)
    • Podstawowa terminologia (344)
    • Węzeł główny (345)
    • Komentarze (345)
    • Przestrzenie nazw (345)
    • Składnia przestrzeni nazw (346)
    • Przestrzenie nazw i atrybuty (346)
  • DTD (347)
    • Deklaracja elementu (347)
    • Deklaracja atrybutu (349)
    • DTD w osobnym pliku (350)
  • Encje tekstowe (350)
  • XSD (351)
    • Nagłówek XSD (352)
    • Elementy XSD (353)
    • Typy danych (353)
    • Typy proste (353)
  • XML a bazy danych (356)
  • XSL (357)
  • DOM (357)
  • SAX (358)
  • Korzystanie z System.XML (359)
    • Ładowanie pliku XML (359)
    • Odczyt dowolnego elementu (360)
    • Odczyt wartości atrybutów (362)
    • Tworzenie pliku XML (364)
  • Dokumentacja XML (369)
  • Podsumowanie (371)

Skorowidz (373)

Wstęp do programowania w języku C#

Szybka wysyłka po zaksięgowaniu wpłaty.

Przy zakupie powyżej 190zł
dostawa kurierem GRATIS

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zobacz nasze pozostałe aukcje