Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Woynarowska - Niepełnosprawność intelektualna NOWA

19-01-2012, 15:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 2000475678
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 18   
Koniec: 14-01-2012 20:52:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Koszt wysyłki


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Agnieszka Woynarowska

Niepełnosprawność intelektualna w publicznym i prywatnym dyskursie


 

    - Wydawnictwo: Impuls
    - Rok wydania: 2010
    - Format: B5
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: miękka

    - Ilość stron:
320





   Nasza cena:  29,00 PLN

 

 

 

OPIS:

Rozważania podjęte w tej publikacji zmierzają do odpowiedzi na pytanie jak we współczesnym społeczeństwie polskim „mówiona” jest niepełnosprawność intelektualna w dyskursach uruchamianych w sytuacjach publicznych i prywatnych oraz ukazują konfrontację indywidualnej i społecznej wizji niepełnosprawności.  W swoich rozważaniach autorka kwestionuje istniejącą w społecznych konstrukcjach „oczywistość”  niepełnosprawności intelektualnej i pewną „naturalność” sytuacji egzystencjalnej w jakiej są owe osoby i ich rodziny społecznie lokowane. Ta „oczywistość” niepełnosprawności intelektualnej i „naturalność” miejsc świata życia tych osób jest ukazana w książce jako efekt dyskursywnej konstrukcji. Postawiona w publikacji teza, że rzeczywistość społeczna jest konstruowana przez dyskurs (rozumiany jako użycie języka i działanie społeczne), który jest kluczowym czynnikiem  w społecznej konstrukcji życia społecznego i ważnym elementem relacji władzy, pozwala autorce spojrzeć na język i jego zniewalającą moc, jako na narzędzie dominacji i wykluczania lub emancypacji.  W części teoretycznej  niepełnosprawność intelektualna została osadzona w kontekście szeroko rozumianej inności, ukazane zostały  również mechanizmy wykluczania Obcego (m.in. koncepcje Z. Baumana, M. Foucaulta, E. Goffmana). Pojęcie dyskursu  autorka umiejscowiła w perspektywie poststrukturalnych teorii (m.in. M. Foucaulta, P. Bourdieu, E. Laclau). Zaprezentowany w książce projekt badawczy  osadzono w jakościowej strategii badań, zastosowana została krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna. Krytycznej analizie dyskursu  autorka poddała m. in. treści wypowiedzi osób publicznych, zawartość popularnych periodyków, które potraktowała jako nośniki i jednocześnie narzędzia konstruowania dyskursu publicznego. Analizom poddane zostały także narracje rodziców, terapeutów i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną.

 Poruszane  w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy  odnosi się je  do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.

 

 

SPIS TREŚCI:

Wstęp

 

ROZDZIAŁ I
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA I SPOŁECZEŃSTWO

 

1.1       Różnica/ Inność/ Obcość

1.1.1    Kolonizowanie Innego – foucaultowski szkic z historii szaleństwa

1.1.2    Społeczne rozpoznanie Inności – niepełnosprawność intelektualna jako stygmat

1.1.3    Inność  i różnica w dyskursie postmodernistycznym i pedagogiki krytycznej.

1.1.4    Niepełnosprawność intelektualna jako różnica w polskiej współczesności i dyskursie
            pedagogiki specjalnej

1.2       Niepełnosprawność intelektualna jako „fakt społeczny”

1.2.1    Społeczne i osobiste znaczenia niepełnosprawności intelektualnej

 

ROZDZIAŁ II          
DYSKURS JAKO PŁASZCZYZNA KONSTRUOWANIA I ODTWARZANIA PORZĄDKU SPOŁECZNEGO

 

2.1       Pojęcie dyskursu-język, władza, dominacja

2.2       Dyskurs publiczny

2.3       Przemoc symboliczna i habitus w teorii społecznej P. Bourdieu

 

ROZDZIAŁ III         
ZAŁOŻENIA METODOLOGII BADAŃ WŁASNYCH

 

3.1       Projekt badawczy-przedmiot, cel i problemy badawcze

3.2       Metody badawcze

3.2.1    Charakterystyka badań jakościowych

3.2.2    Strategia biograficzna w rekonstrukcjach egzystencjalnych doświadczeń

3.2.2.1 Kontekst hermeneutyczny

3.2.2.2 Kontekst interakcjonizmu symbolicznego

3.2.3    Krytyczna analiza dyskursu w badaniach nad społeczną konstrukcją
            niepełnosprawności intelektualnej

3.3       Przebieg badań i tok postępowania badawczego

3.3.1    Analiza dyskursu publicznego

3.3.2    Analiza doświadczenia indywidualnego niepełnosprawności intelektualnej

 

ROZDZIAŁ IV 
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA W DYSKURSIE PUBLICZNYM W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH

 

4.1       Dyskurs medyczny. Choroba/ brak/ zaburzenie/ cierpienie

4.2       Dyskurs rodziców. Pomiędzy bólem, dramatem,  a radością, miłością i zwyczajnością.

            Dyskurs osobistej tragedii i adaptacyjno-emancypacyjny.

4.3       Dyskurs romantyczno- emancypacyjny, dla różnic. W inności tkwi potencjał

4.4       Dyskurs sakralizujący osoby z niepełnosprawnością intelektualną

4.5       Dyskurs eksterminacji. Nieszczęście/ cierpienie/ bezwartościowe życie

4.6       Dyskurs zwyczajności. Człowiek i świat życia

4.7       Dyskurs publiczny o niepełnosprawności intelektualnej – zderzenia znaczeń.

 

ROZDZIAŁ V
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA W DOŚWIADCZENIACH BIOGRAFICZNYCH W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH

 

 

5.1.      Niepełnosprawność intelektualna jako codzienność w doświadczeniach 
            biograficznych człowieka z niepełnosprawnością intelektualną i jego rodziców

5.1.2    Doświadczenia, narracje, dyskursy- próba syntezy

5.2       Niepełnosprawność intelektualna jako doświadczana codzienność w  dyskursach
            terapeutów

5.2.1    Dyskurs emancypacyjny

5.2.2    Dyskurs korekcyjno-opiekuńczy

5.2.3    Dyskurs opiekuńczy

5.2.4    Dyskurs normalizacyjno-adaptacyjny

 

ROZDZIAŁ VI
WŚRÓD DYSKURSÓW I ZNACZEŃ – MIĘDZY PRZEMOCĄ, ADAPTACJĄ A EMANCYPACJĄ

 

SPIS ARTYKUŁÓW

 

BIBLIOGRAFIA

 


 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Woynarowska - Niepełnosprawność intelektualna NOWA