ISBN: |
838[zasłonięte]3579 |
Wymiar: |
235 x 235 mm |
Nr wydania: |
I |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
151 |
Ocena: |
Bardzo dobry - |
Waga: |
0,76 kg |
Indeks: |
0185/37/0016 |
Rok wydania: |
2004 |
Wydawca: |
Oficyna Wydawnicza Branta |
Rodzaj okładki: |
Twarda |
Stan: |
Używana |
Autor: |
Wołownik-Nikodemska Anna |
Opis książki
Trudno wyobrazić sobie skuteczne funkcjonowanie współczesnego przedsiębiorstwa w rozwiniętej gospodarce rynkowej, nie akcentującego wyraźnie swoich działań za pomocą wizualnych atrybutów, komunikatywnych przekazów i nie posiadającego wykształconego kanonu zachowań pracowników. Te trzy grupy elementów składają się na Całościową Identyfikację, której fundamentalnym zadaniem jest pozytywne wyróżnienie na rynku . Kształtowanie wizerunku firmy ma wspomagać zdobycie przez nią założonej pozycji i budowanie przewagi konkurencyjnej w coraz trudniejszych warunkach rynku nasyconego. Rola Całościowej Identyfikacji polega również na integracji wewnętrznej pracowników i tworzeniu poczucia wspólnoty wewnątrz firmy.
Używany w tej książce akronim CI, pochodzący od słów Całościowa Identyfikacja, został stworzony na przełomie lat 80tych i 90tych XX wieku przez autorów niniejszej książki. Stanowi ona polski odpowiednik angielskiego akronimu CI /Corporate Identity/ o zbliżonym znaczeniu.
Niniejsza książka opiera się na dwudziestoletniej pracy autorów, T.P. Górskiego i M. Wołowika, którzy dzielą się z czytelnikami swoimi doświadczeniami w tworzeniu systemów CI. Po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano tematykę CI w sposób kompleksowy. Książka ta zorientowana jest na potrzeby przedsiębiorców, zarówno z dużych, jak i średnich oraz małych firm. Powstała w odpowiedzi na liczne sygnały płynące z rynku. Toteż rozważaniom zawartym w opracowaniu nadano wymiar praktyczny. Przedstawione problemy rozpatrywane są z punktu widzenia decydentów w przedsiębiorstwie, odpowiedzialnych za zadania strategiczne, których wykonanie wspierają działania z zakresu CI. Opracowanie to adresowane jest przede wszystkim do kadry zarządzającej, kierowników wyższego szczebla i pozostałych pracowników organizacji realizujących programy CI, a także do osób doskonalących umiejętności menedżerskie.
Uwagi:
Oprawa lekko wytarta. Brzegi stron lekko zakurzone.