Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Windows Phone 7. Tworzenie efektownych aplikacji

19-01-2012, 14:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 54 zł     
Użytkownik Anna_Czerska
numer aukcji: 2027766466
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 7   
Koniec: 13-01-2012 12:56:16

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Windows Phone 7. Tworzenie efektownych aplikacji
Autorzy: Henry Lee, Eugene Chuvyrov
Data wydania: 201111
Stron: 400
    Tytuł oryginału: Beginning Windows Phone 7 Development
    Tłumaczenie: Marek Pałczyński
    ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3387-6
    Format: 158x235
    Oprawa: miękka
    Numer z katalogu: 7237
Wydawnictwo Helion

Poznaj nowoczesną platformę mobilną!

    Jak wykorzystać funkcje geolokalizacji?
    Jak przygotować pakiet instalacyjny i udostępnić go użytkownikom?
    Jak zapewnić bezpieczeństwo aplikacji mobilnej?

Na rynku systemów operacyjnych dla telefonów komórkowych najwięcej mówi się obecnie o systemach Android oraz iOS. Nie można jednak zapominać o platformie firmy Microsoft! Jej najnowsza wersja - Windows Phone 7 - dopiero co ujrzała światło dzienne, a już zbiera pozytywne opinie. Wygodny interfejs, ogrom możliwości oraz świetna integracja z otoczeniem to tylko niektóre atuty nowego systemu. Zobacz, jak je wykorzystać!

Dzięki tej książce błyskawicznie rozpoczniesz tworzenie nowych aplikacji dla systemu Windows Phone. Na wstępie zapoznasz się z wymaganymi elementami stanowiska pracy oraz ich konfiguracją. Na kolejnych stronach znajdziesz przydatne informacje o przechowywaniu danych w chmurze, obsłudze błędów, zarządzaniu pakietami instalacyjnymi oraz udostępnianiu aplikacji użytkownikom. W dalszej części książki autorzy omawiają technologie systemu Windows Phone 7. W trakcie lektury nauczysz się używać akcelerometru, paska aplikacji, przeglądarki internetowej, aparatu fotograficznego oraz multimediów. Ponadto zobaczysz, jak tworzyć aplikacje testowe, obsługiwać wiele języków oraz lokalizować użytkownika telefonu w terenie. Książka stanowi bogaty zbiór niezwykle przydatnych informacji na temat platformy Windows Phone 7. Musisz ją mieć!

    System Windows Phone 7 - wprowadzenie
    Przygotowanie środowiska programistycznego
    Chmura - miejsce składowania danych
    Przechwytywanie i usuwanie błędów
    Pakowanie i udostępnianie aplikacji
    Zarządzanie pakietami instalacyjnymi
    Korzystanie z akcelerometru
    Wykorzystanie paska aplikacji
    Przeglądarka internetowa
    Dostępne kontrolki interfejsu użytkownika
    Integracja aplikacji z systemem operacyjnym Windows Phone
    Aplikacje testowe
    Obsługa wielu języków
    Geolokalizacja
    Obsługa multimediów
    Przetwarzanie zdjęć
    Obsługa powiadomień
    Bezpieczeństwo aplikacji mobilnych

Stwórz własną niepowtarzalną aplikację mobilną!

O autorach 13
O redaktorze merytorycznym 15
Podziękowania 17
Wprowadzenie 19
Część I: Podstawy tworzenia aplikacji Windows Phone 7 21
Rozdział 1. Wprowadzenie do systemu Windows Phone 7 i platformy Windows Phone 23

    Ogólne informacje na temat systemu Windows Phone 23
    Specyfikacja sprzętowa Windows Phone 25
    Platforma programistyczna Windows Phone 25
        Technologia Silverlight w systemie Windows Phone 27
        Technologia XNA w systemie Windows Phone 27
        Narzędzia 27
        Usługi pracy w chmurze 30
        Interfejs Metro 31
    Proces przygotowywania aplikacji 31
    Podsumowanie 32

Rozdział 2. Tworzenie aplikacji Windows Phone 7 33

    Przygotowanie środowiska programistycznego 33
    Utworzenie pierwszej aplikacji Windows Phone 7 33
        Tworzenie projektu Windows Phone 34
        Wykorzystanie kontrolek Silverlight 35
        Utworzenie kodu pierwszej aplikacji Windows Phone 39
        Uruchomienie pierwszej aplikacji Windows Phone 40
        Dostosowywanie pierwszej aplikacji Windows Phone 41
        Zmiana wyglądu aplikacji 42
    Podsumowanie 45

Rozdział 3. Wykorzystanie usług pracy w chmurze jako przestrzeni składowania danych 47

    Wzorzec projektowy MVVM 48
    Usługi Microsoft Azure oraz SQL Azure 49
    Utworzenie usługi zapewniającej dostęp do bazy danych 49
    Utworzenie bazy danych 50
        Utworzenie bazy danych SQL Azure 50
        Zarządzanie bazą danych SQL Azure 56
        Utworzenie projektu Windows Azure 59
        Generowanie modelu obiektowego odpowiedzialnego za dostęp do bazy danych 60
        Implementacja usługi WCF pośredniczącej w dostępie do bazy danych SQL Azure 63
    Aplikacja kliencka korzystająca z usługi działającej w chmurze 68
        Utworzenie projektu aplikacji Windows Phone 70
        Przygotowanie interfejsu użytkownika 70
        Kod strony głównej 75
        Kod konwertera BoolToVisibilityConverter 77
        Dodanie odwołania do usługi NotepadService 79
        Kod klasy NotepadViewModel 79
        Testowanie współdziałania aplikacji z usługą uruchomioną lokalnie 86
        Uruchomienie usługi w serwisie Windows Azure 86
        Testowanie współdziałania aplikacji Notepad z usługą NotepadService 94
    Podsumowanie 95

Rozdział 4. Przechwytywanie i usuwanie błędów 97

    Debugowanie wyjątków aplikacji 97
        Obsługa wyjątków związanych z ładowaniem strony głównej 98
        Debugowanie wyjątków usługi sieciowej 102
        Testowanie aplikacji 105
    Rejestrowanie urządzenia Windows Phone na potrzeby procedury uruchomieniowej 106
    Obsługa wyjątków urządzenia 109
        Utworzenie projektu CatchingDeviceExceptionsDemo 110
        Przygotowanie interfejsu użytkownika 111
        Kod aplikacji 113
        Testowanie gotowej aplikacji 114
    Podsumowanie 114

Rozdział 5. Pakowanie i udostępnianie aplikacji oraz zarządzanie pakietami instalacyjnymi 115

    Udostępnianie aplikacji Windows Phone 115
    Wymagania certyfikacyjne dla aplikacji Windows Phone 117
        Założenia funkcjonalne Application Policies 117
        Założenia dotyczące przekazywanych treści Content Policies 119
        Wymagania związane z walidacją aplikacji 119
        Wymagania związane z certyfikacją aplikacji 120
    Przesyłanie aplikacji Windows Phone do serwisu Windows Phone Marketplace 121
        Pakowanie aplikacji 121
        Przesyłanie aplikacji 122
        Aktualizacja aplikacji 127
        Wyszukiwanie własnych aplikacji w serwisie Marketplace 130
    Podsumowanie 130

Część II: Technologie systemu Windows Phone 7 131
Rozdział 6. Akcelerometr 133

    Położenie i przemieszczenie 133
        Obliczanie odległości 134
        Pochylenie i przechylenie 135
    Wykorzystanie narzędzi SDK do obsługi akcelerometrów 137
    Pobieranie danych z akcelerometru 137
        Utworzenie projektu CaptureAccelerometerData 138
        Przygotowanie interfejsu użytkownika 139
        Kod aplikacji 140
        Testowanie ukończonej aplikacji 143
    Przesuwanie kulki za pomocą akcelerometru 144
        Utworzenie projektu 144
        Przygotowanie interfejsu użytkownika 144
        Kod aplikacji 146
        Testowanie ukończonej aplikacji 148
    Podsumowanie 149

Rozdział 7. Pasek aplikacji 151

    Podstawowe informacje na temat paska aplikacji 152
    Dodawanie paska aplikacji do projektu Windows Phone 7 153
        Dodawanie obrazów paska zadań 153
        Dodawanie globalnego paska aplikacji w kodzie XAML 155
        Dodawanie lokalnego paska aplikacji w kodzie XAML 155
        Dodawanie tekstowych pozycji menu 157
        Dodawanie paska aplikacji za pomocą zarządzanego kodu 158
    Obsługa zdarzeń paska aplikacji 160
        Utworzenie kodu łącznikowego i funkcji wykonawczej 160
        Reakcja na zdarzenie kliknięcia przycisku dodaj 161
        Reakcja na zdarzenie kliknięcia przycisku zapisz 163
        Reakcja na wybranie pozycji menu 164
        Dodawanie procedur obsługi zdarzeń w kodzie XAML 164
    Podsumowanie 165

Rozdział 8. Kontrolka przeglądarki 167

    Podstawowe informacje na temat kontrolki WebBrowser 167
    Użycie kontrolki WebBrowser 168
    Wykorzystanie kontrolki WebBrowser do wyświetlania stron internetowych 169
    Wykorzystanie kontrolki WebBrowser do wyświetlania lokalnych plików HTML 170
    Wykorzystanie kontrolki WebBrowser do wyświetlania dynamicznie generowanych treści 173
    Zapisywanie stron internetowych w pamięci telefonu 174
    Wybór wyświetlacza oraz ustawienia systemu zabezpieczeń 176
        Obszar prezentacji 176
        CSS 176
        Zabezpieczenia 177
    Podsumowanie 178

Rozdział 9. Kontrolki i kompozycje graficzne 179

    Podstawowe informacje na temat systemu graficznego Metro 179
        Obszary Windows Phone Chrome 180
        Ułożenie ekranu 181
    Kompozycje graficzne urządzeń Windows Phone 7 182
        Ustawienie kompozycji graficznej 182
        Zmiana kompozycji graficznej 184
        Sprawdzenie bieżącej kompozycji graficznej 186
    Kontrolki Panorama i Pivot 187
        Kontrolka Panorama 187
        Kontrolka Pivot 189
    Ramki i nawigacja między stronami 190
        Utworzenie interfejsu użytkownika w projekcie NavigationTest 191
        Dodanie kodu nawigacji 191
        Kod przekazywania parametrów między stronami 191
    Efekty przejścia 192
        Utworzenie interfejsu użytkownika 192
        Pobranie pliku TiltEffect.cs i wykorzystanie właściwości zależnej 193
    Podsumowanie 194

Rozdział 10. Integracja aplikacji z systemem operacyjnym Windows Phone 195

    Podstawowe informacje na temat funkcji uruchamiania i wyboru 195
        Funkcje uruchamiania 196
        Funkcje wyboru 197
    Wykorzystanie funkcji uruchamiania i wyboru 197
        Utworzenie interfejsu użytkownika 197
        Kod aplikacji 197
    Cykl życia aplikacji Windows Phone 7 199
        Analizowanie zdarzeń w cyklu życia aplikacji 199
        Stan aplikacji 203
        Zalecane techniki zarządzania cyklem pracy aplikacji Windows Phone 7 207
    Centra Windows Phone 7 208
    Podsumowanie 209

Rozdział 11. Budowanie aplikacji testowych 211

    Testowa i pełna wersja aplikacji 211
        Wykorzystanie metody IsTrial 212
        Interfejs API serwisu Marketplace 213
        Symulowanie pracy w trybach testowym i pełnym 215
    Budowanie aplikacji testowej 218
        Tworzenie interfejsu użytkownika 218
        Połączenie z usługą sieciową 222
        Nawigacja między stronami 224
        Sprawdzenie pracy w trybie testowym i pełnym 225
        Ostatnie zmiany 226
    Podsumowanie 228

Rozdział 12. Internacjonalizacja 229

    Podstawowe informacje o internacjonalizacji 229
    Ustawienia kulturowe metody ToString w formatowaniu dat, czasu i tekstu 231
    Neutralność kulturowa aplikacji - hierarchia kultur 233
    Zapisywanie i odtwarzanie bieżących ustawień kulturowych 234
    Wykorzystanie plików zasobów do lokalizacji treści 238
    Podsumowanie 243

Rozdział 13. Izolowana pamięć masowa 245

    Korzystanie z izolowanej pamięci masowej 246
        Utworzenie projektu IsolatedStorageStoreImageDemo 247
        Kod interfejsu użytkownika 247
        Kod aplikacji 249
    Izolowana pamięć ustawień 253
        Utworzenie nowego projektu 254
        Utworzenie interfejsu użytkownika w kodzie XAML 254
        Kod aplikacji 256
    Podsumowanie 258

Rozdział 14. Usługi pozycjonowania 259

    Architektura usług pozycjonowania w systemie Windows Phone 259
    Interfejs programistyczny usługi pozycjonowania w telefonie Windows Phone 260
    Symulowanie pracy usługi pozycjonowania 261
        Utworzenie projektu GeoCoordinateWatcherDemo 261
        Kod interfejsu użytkownika 261
        Kod aplikacji 263
        Testowanie ukończonej aplikacji 265
    Wykorzystanie klasy GeoCoordinateWatcher i kontrolki serwisu Bing Maps do śledzenia zmian pozycji 266
        Rejestracja w serwisie Bing Maps i instalacja pakietu SDK Bing Maps 266
        Utworzenie projektu BingMapDemo 268
        Utworzenie interfejsu użytkownika 268
        Kod aplikacji 270
        Testowanie ukończonej aplikacji 274
    Zaznaczanie adresu na mapie i korzystanie z usługi Bing Maps 274
        Utworzenie aplikacji AddressPlottingDemo 274
        Odwołanie do usługi Bing Maps GeoCodeService 275
        Utworzenie interfejsu użytkownika 275
        Kod aplikacji 278
        Testowanie ukończonej aplikacji 280
    Podsumowanie 280

Rozdział 15. Multimedia 281

    Podstawowe informacje na temat komponentu MediaElement 281
    Odtwarzanie plików audiowizualnych 282
        Utworzenie projektu MediaPlayerDemo 283
        Utworzenie interfejsu użytkownika 283
        Kod aplikacji 286
    Dźwięki aplikacji 291
        Utworzenie projektu RobotSoundDemo 291
        Utworzenie interfejsu użytkownika 292
        Kod aplikacji 295
    Podsumowanie 296

Rozdział 16. Aparat fotograficzny i przetwarzanie zdjęć 297

    Funkcje fotograficzne telefonu Windows Phone 7 297
        Wykonywanie fotografii za pomocą komponentu CameraCaptureTask 299
        Przeglądanie zdjęć za pomocą komponentu PhotoChooserTask 302
        Zapisywanie fotografii w pamięci telefonu 303
    Integracja aplikacji z systemem Windows Phone 7 304
        Wykorzystanie funkcji Extras do uruchomienia aplikacji 305
        Wykorzystanie funkcji Share do przesłania zdjęć do serwisu TwitPic 307
    Podsumowanie 311

Rozdział 17. Powiadomienia 313

    Podstawowe informacje o powiadomieniach 313
        Powiadomienia wyskakujące 314
        Powiadomienia kafelkowe 314
        Powiadomienia niesformatowane 315
    Architektura systemu powiadomień 316
        Cykl życia powiadomienia 317
        Środowisko programistyczne systemu powiadomień 318
    Implementacja powiadomień wyskakujących 318
        Utworzenie aplikacji klienckiej 318
        Utworzenie aplikacji wysyłającej powiadomienia 323
    Implementacja powiadomień kafelkowych 327
        Utworzenie aplikacji klienckiej 327
        Utworzenie aplikacji wysyłającej powiadomienia 328
    Implementacja powiadomień niesformatowanych 330
        Utworzenie aplikacji klienckiej 330
        Utworzenie aplikacji wysyłającej powiadomienia 333
        Sprawdzenie mechanizmu dostarczania powiadomień 334
    Wykorzystanie usługi sieciowej do rejestrowania klientów powiadomień 335
        Utworzenie usługi WCF rejestrującej odbiorców 335
        Dodanie wywołania usługi WCF w aplikacji klienckiej 339
        Sprawdzenie mechanizmu rejestracji programów odbierających powiadomienia 341
    Praktyczne zastosowanie powiadomień 342
    Podsumowanie 343

Rozdział 18. Reactive Extensions 345

    Wprowadzenie do programowania reaktywnego 346
    Implementacja wzorca obserwatora w środowisku Rx.NET 347
        Utworzenie projektu Windows Phone 347
        Kod utworzenia i odczytania kolekcji Observable 348
    Wykorzystanie mechanizmu Rx.NET do przeszukiwania zbioru fotografii serwisu Flickr 350
        Utworzenie projektu aplikacji Windows Phone 350
        Przygotowanie interfejsu użytkownika 351
        Kod wyszukiwania zdjęć w serwisie Flickr 351
        Udoskonalenie wyszukiwarki 352
        Wyświetlanie animacji podczas ładowania zdjęć 354
    Zastosowanie środowiska Rx.NET do asynchronicznego pobierania danych o pogodzie z usługi sieciowej 358
        Utworzenie projektu aplikacji Windows Phone 358
        Utworzenie interfejsu użytkownika 359
        Kod aplikacji pogodowej 360
    Obsługa błędów w środowisku Rx.NET 363
    Obsługa błędów połączeń internetowych w środowisku Rx.NET 363
    Obsługa połączeń o niskiej jakości w aplikacji WeatherRx 365
    Obsługa wywołań równoległych w środowisku Rx.NET 367
    Podsumowanie 370

Rozdział 19. Bezpieczeństwo 371

    Bezpieczeństwo aplikacji 371
        Windows Phone Marketplace 372
        Dostarczanie aplikacji do serwisu Windows Phone Marketplace 373
        Izolowane środowisko pracy i menedżer uruchamiania 375
    Bezpieczeństwo komunikacji sieciowej 375
        Zabezpieczanie połączeń za pomocą protokołu SSL 376
        Testowanie połączenia SSL 376
        Utworzenie samopodpisanego certyfikatu 377
        Eksportowanie samopodpisanych certyfikatów 380
        Instalacja samopodpisanego certyfikatu w telefonie 382
    Bezpieczeństwo danych 383
        Wykorzystanie algorytmów HMACSHA1 i HMACSHA256 384
        Wykorzystanie algorytmów Rfc2898DeriveBytes i AES do szyfrowania informacji 386
    Fizyczne zabezpieczenie telefonu 390
        Odnajdowanie 390
        Dzwonienie 390
        Blokowanie i wyświetlanie komunikatów 390
        Usuwanie danych 390
        Lista zgodności 391
    Spełnienie wymagań certyfikacyjnych 391
        Aplikacja musi się składać z kodu MSIL 391
        Aplikacja nie może zawierać kodu krytycznego pod względem bezpieczeństwa 393
    Podsumowanie 394

Skorowidz 395