Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka

28-01-2012, 0:40
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26 zł     
Użytkownik medisquad_lublin
numer aukcji: 2051690079
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 18   
Koniec: 25-01-2012 17:42:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Płatność

Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)

Bank Ochrony Środowiska
841[zasłonięte]114421[zasłonięte]40704[zasłonięte]002

W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick

Gotówka przy odbiorze osobistym

Wysyłka

Wysyłka w ciągu 48 godzin po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym

Odbiór osobisty

ul. Lubartowska 56 w Lublinie

Kontakt z nami

ul. Lubartowska 56
20-094 Lublin
tel./fax: 81 [zasłonięte] 32
tel. kom.: 603 [zasłonięte] 381
pon.-pt.: 8.00-19.00
soboty: 10.00-15.00

Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka

Autor: (red.) Brejnak W., Zabłocki K.J.

 

Wydawca/Producent: Seventh Sea

Wydanie, Rok wyd.: 2009

Ilość stron: 208

Format: 14,5 x 20,5 cm

Oprawa: miękka

ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]28497

 

Opis:

Proces diagnozowania i wspomagania jest złożony. Wymaga nie tylko znajomości metod diagnozowania, znajomości konkretnych kryteriów diagnozowania określonej dysfunkcji, ale również wiedzy z zakresu psychologii dziecka w ogóle. Niewiedza diagnosty, popełniane przez niego błędy mogą pociągać za sobą daleko idące konsekwencje, zarówno dla samego dziecka, jak i dla jego rodziny. Te konsekwencje, w przypadku małego dziecka, mogą prowadzić do małej skuteczności jego osiągnięć edukacyjnych, prowadzić do pogorszenia jego funkcjonowania w rodzinie, w żłobku, w przedszkolu, w szkole, a w przyszłosci prowadzić do naruszenia jego funkcjonowania społecznego.
Przyczyn małej skuteczności edukacyjnej możemy dopatrywać się nie tylko po stronie dziecka, ale też po stronie konstrukcji programów zajęć dydaktycznych oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Programy zajęć muszą doprowadzić dziecko do nabycia pewnych umiejętności, by móc dalej kontynuować realizację dalszych programów. Programy zbyt łatwe nie motywują do wysiłku, zaś zbyt trudne powadzą nie tylko do przeciążenia, ale mogą prowadzić do obniżenia nabytych wcześniej umiejętności. W programach zajęć często nie zostaje uwzględniona istotna rzecz - konieczność wypracowania skutecznego sposobu porozumiewania się nie tylko z dzieckiem, ale i z jego rodzicami oraz częste nieliczenie się z jego emocjonalnością.
Prace zawarte w tej publikacji zostały pogrupowane w 3 bloki tematyczne:

1. Wybrane zagadnienia merytoryczne
Znajdują sie tu opracowania koncepcyjno-teoretyczne dotyczące:
- profilaktyki,
- form pomocy we wspomaganiu rozwoju,
- rządowe i lokalne programy wspomagania rozwoju
- koncepcje specjalistów proponujących współczesne systemowe wsparcie rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwojowymi
- opracowania poświęcone diagnostyce specjalistycznej (m.in. informacja o nowej polskiej metodzie diagnostycznej małego dziecka - Dziecięcej Skali Rozwoju, z jej normami i interpretacją)
- opracowania na temat diagnostyki zaburzeń neurologicznych u noworodków i małych dzieci
- artykuły dotyczące diagnostyki i wspomagania rozwoju dziecka z określonymi dysfunkcjami
- artykuły związane z funkcjonowaniem rodziny dziecka z dysfunkcjami
- zaprezentowane zostały również prace i wyniki badań studentów Instytutu Psychologii UKSW

2. Drugi blok tematyczny zawiera opracowania poświecone autorefleksjom o niepełnosprawności w kontekście niepełnosprawności własnej lub własnego dziecka

3. Blok trzeci zawiera recenzje 3 książek:
- Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny (red. D. Kwaśniewska)
- Wczesna interwencja. Miejsce psychologa w opiece nad małym dzieckiem i jego rodziną (G. Kmita, T. Kaczmarek)
- Wczesna interwencja i wspomaganie małego dziecka (B. Cytowska, B. Winczura (red.) )

Publikacja skierowana jest do: terapeutów wczesnej interwencji i rodziców, a także pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, poradni zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży, lekarzy poradni D oraz lekarzy pierwszego kontaktu. Powinni też zapoznać się z nią pracownicy żłobków, przedszkoli integracyjnych i szkół integracyjnych.