list ekonomiczny - 6,00 zł list priorytetowy - 7,00 zł list polecony ekonom. - 8,50 zł list polecony priorytet. - 10 zł (książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami) | mBank 57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38 4[zasłonięte]895 09 lub Inteligo/ PKO 50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135 4[zasłonięte]210 00 (wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu) | | Walery Pisarek Nowa retoryka dziennikarska - Wydawnictwo: Universitas - Rok wydania: 2005 - Format: A5 - Stan: NOWA - Okładka: miękka - Ilość stron: 292 cena detaliczna: 25,00 PLN Nasza cena: 16,00 PLN OPIS: Retoryka już dwa i pół tysiąca lat temu, między innymi dzięki Arystotelesowi uzyskała taką dojrzałość, że przynajmniej niektóre jej ówczesne twierdzenia przytaczane są dziś bądź jako elementy wiedzy naukowej, bądź też jako oparte na niej zalecenia praktyczne.
Podobnie jak później propaganda i reklama zawsze miała opinię trochę dwuznaczną. Przyczynili się do tego jej współtwórcy Protagoras z Abdery, Gorgiasz z Leontinaj i inni sofiści głosząc względność prawdy. Z obserwacji procesów komunikacyji medialnej i osobistych doświadczeń wielu znanych autorów w opinii prof. Walerego Pisarka wynika pięć smutnych prawd o komunikowaniu publicznym. Przypominają one refleksję, przypisywaną umierającemu Heglowi: „Nikt mnie nie zrozumiał prócz jednego ucznia, a i ten zrozumiał mnie źle”.
Ludzie, którzy zabierają dziś głos publicznie, mogą się skarżyć: 1. Nikt nas nie zauważa 2. Nikt nas nie słucha i nie czyta 3. Nikt nas nie rozumie 4. Nikt nam nie chce przyznać racji 5. Nikt nas nie pamięta
Retoryka dziennikarska jako sztuka skutecznego komunikowania publicznego szuka sposobów zaradzenia tym porażkom. Ma dostarczać wskazówek co należy czynić, żeby być zrozumianym, żeby słuchacze przyznali nam rację i długo nas pamiętali.
Książka w pierwszej części daje przegląd środków językowych stojących do dyspozycji piszącego, tłumaczy mechanizm funkcjonowania języka oraz wyjaśnia niezbędną terminologię lingwistyczną. Część druga radzi jak owych narzędzi opisanych w części pierwszej używać, by wypowiedź skutecznie oddziaływała.
SPIS TREŚCI
Część pierwsza: NARZĘDZIA
Tekst, jego jednostki i ich częsci Części mowy Sposoby wyrażania składników Zróżnicowanie słownictwa Mniej i więcej niż wyraz Zróżnicowanie języków W jakim słowniku czego szukać?
Część druga: DZIAŁANIE
Zanim zaczniesz pisać ... żeby nas czytano ... żeby nas rozumiano ... żeby był poprawny ... żeby przekonać Informacja - publicystyka - reportaż Obraz i słowo Zanim oddasz tekst
| W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt | - w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
- wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
- w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
- w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
- możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
- możliwa wysyłka za granicę,
- komentarz wystawiamy jako drudzy
Na życzenie wystawiamy faktury VAT | e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm nr tel.: 668 [zasłonięte] 313 | |