Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Włodzimierska. Rosja, XIX w.(ikona Rublowa)

16-01-2012, 19:18
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 1 000 zł     
Użytkownik jozwwa
numer aukcji: 2043409575
Miejscowość Morąg
Wyświetleń: 79   
Koniec: 14-01-2012 20:58:46

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Matka Boża Miłująca Włodzimierska. Rosja, XIX w.(ikona Rublowa) Blacha srebrna 84, tempera, repusowana, cyzelowana. Wymiary 8,5 x 8cm gr 5mm Matka Boża ukazana do pasa, trzyma Dzieciątko na prawym przedramieniu, lewą rękę wyciąga w jego stronę w geście modlitewnym. Układ postaci kanoniczny dla tego typu wizerunku maryjnego. Kolorystyka: brązy, czerwień. Na ikonę nałożony okład, zasłaniający lico do linii obrysu postaci; zdobiony wicią roślinną i ornamentem kwiatowym. Ikona staroobrzędowa bardzo rzadka ze względu na kształt owalny Srebro waga 58,9 g całość ze srebra .sygnowana 1870 inicjały artysty. Na grzbiecie widać ślady po zawieszce na łańcuch .Tył młotkowany .Nie czyszczona w starej patynie.

Matka Boska Włodzimierska - ikona Andrieja Rublowa z ok. 1408 roku, obecnie znajdująca się w Muzeum Włodzimierskim we Włodzimierzu. Jest to kopia Włodzimierskiej Ikony Matki Bożej, która znajdowała się w soborze Zaśnięcia Matki Boskiej w Kremlu moskiewskim. Ikona ta przywieziona z Bizancjum w XII wieku parokrotnie podróżowała do Moskwy i w związku z tym zamówiono wykonanie repliki, aby zastępowała w świątyni podróżujący obraz. Było to m.in. przyczyną rozpowszechniania się kultu ikony, ponieważ wierzono, iż kopia posiada część cudownej mocy oryginału. Ikona reprezentuje typ Eleusa, czyli miłująca - Matka Boża obejmująca i przytulająca do policzka Syna. Rublow, wykonując ikonę, nadał jej więcej czułości poprzez mocniejsze pochylenie Matki ku Synowi. Artysta wprowadził cechy charakterystyczne dla swojej twórczości, malując bardziej miękko i łagodnie. Osiągnął to dzięki brakowi sztywnych linii i powolnemu przechodzeniu światła w cień, co przywodzi na myśl włoskie sfumato, albo - jak określają to malarze ruscy - "malowanie dymem". Sylwety silnie odcinają się od jasnego tła co powoduje wrażenie kameralności sceny w czułym, niemym porozumieniu Matki i Syna.

Przedmiot wysyłam z zagranicy różnicę w przesyłce odsyłam kupującemu .