Vademecum psychologii społecznej- 115 pomysłów na lepsze życie
Vera F. Birkenbihl
Vera F. Birkenbihl, Vademecum psychologii społecznej- 115 pomysłów na lepsze życie, 2000: Autorka odpowiada na pytania związane z zastosowaniem w praktyce podstawowych zasad psychologii społecznej. Tematyka tej książki dotyczy samoświadomości, kariery, komunikowania oraz podejścia do siebie i innych. Autorka radzi między innymi, jak poradzić sobie z trudnymi zadaniami, sytuacjami stresowymi, gniewem, depresją, poirytowaniem i innymi emocjami, z którymi stykamy się na co dzień, w życiu rodzinnym i w pracy. Odpowiedzi oparte są na wieloletnich doświadczeniach wyniesionych z seminariów i wykładów prowadzonych przez nią dla pracowników firm liczących się na rynku światowym. Porady zostały sprawdzone w praktyce i okazały się pomocne wielu ludziom w porozumieniu się z samym sobą i z otoczeniem.
Spis treści Od wydawcy polskiego Przedmowa Gniew Oferta Odzywanie się do ludzi Myśli powstrzymujące gniew Strategia oddalająca gniew Strategia antystresowa Ćwiczenia antystresowe Bezrobocie Sposób wyrażania się Awans Spowiedź Obraza Predyspozycje do zawodu Skarga Osoba wiedząca wszystko najlepiej Świadomość Moda w biurze Szef Pokój szefa Choleryk Depresja Motywacja własna Zdolności Odprężenie Technika odprężania się Załatwianie spraw Czerwienienie się Oczekiwania Eksperci Błędy Wróg Elastyczność Pytania Wypytywania Wyrazy obce i wyrażenia fachowe Pensja Odpowiednio dla mózgu Prezenty Dynamika grupy (nacisk grupy Osoby wprowadzające nerwową atmosferę Pomaganie Gotowość do pomocy Informacja Intuicja Poszukiwanie pracy przez osoby starsze Kariera Komunikacja Konflikt Kontakt Nawiązywanie kontaktu Koncentracja Kreatywność Kryzys Krytyka Klienci Śmiech Legastenia Wymiar cierpienia Nauka Podwyżka wynagrodzenia Dziwactwa Zły humor Nieporozumienia Przerwa obiadowa Ustępowanie Zapamiętywanie nazwisk Zazdrość Nerwowość Porażka Organizacja Partnerstwo Pozytywne sformułowania Priorytety Sfera prywatności Problemy Rozwiązywanie problemów Strefy przestrzenne Obstawanie przy swoim zdaniu Strach przed publicznym wystąpieniem Reklamacje Relatywizowanie problemów Retoryka Zdolność udzielania celnych odpowiedzi. Niedbalstwo Teściowa Samoświadomość Samoocena Pewność siebie Usługi serwisowe Stres podczas rozmowy telefonicznej Sympatia Fakty Telefonowanie Tytułowanie Smutek Niepewność Przerywanie wypowiedzi Wsparcie Ataki werbalne Zapominanie Zmiana zachowania Postanowienie Czas oczekiwania Płacz Współzawodnictwo Siła woli Wściekłość Zapamiętywanie liczb Talent do rysowania Złodzieje czasu Brak czasu Podział czasu Zarządzanie czasem Wytyczanie celów Słuchanie ludzi Dodatek Bibliografia
|