Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

UPODOBANIA FILMOWE DZIECI A. Kulik filmoznawstwo

19-01-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 2033609987
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   
Koniec: 12-01-2012 20:20:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny 5,10 zł

    • List polecony priorytetowy 6,20 zł




      OD AUTORA
      Oddając do druku niniejszą pracę korzystam z okazji aby złożyć serdeczne podziękowania tym wszystkim, którzy zechcie­li przeczytać ją przed drukiem i przekazać mi swe życzliwe uwagi, a zwłaszcza prof. dr Tadeuszowi Tomaszewskiemu, doc. Irenie Schillerowej i reżyserowi Janowi Jacoby.
      Szczególne podziękowania należą się psychologom francu­skim Biance i Renę Zazzo, którzy nigdy nie odmawiali rad i pomocy w przeprowadzeniu pierwszej serii omówionych tu eksperymentów.
      Najgoręcej dziękuję prof. dr Marii Źehrowskiej, która, jak zawsze życzliwa i jak zawsze gotowa do pomocy, okazała mi jej wiele. Jej winienem największą wdzięczność.
      Adam Kulik

      Tytuł: UNIWERSYTET WARSZAWSKI

      UPODOBANIA FILMOWE DZIECI



      Autor: Adam Kulik

      Wydawnictwo i rok wydania: WYDAWNICTWA UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO
      1964
      720 egz.

      Stan: -bdb przytarcia okladki, male zadarcie na dole okladki

      Oprawa: miekka

      Ilość stron: 256 str.

      Format: 17x24 cm

      Ilustracje: -----

      Spis treści:

      SPIS TREŚCI
      str.
      Rozdziali
      POWSZECHNOŚĆ FILMU - ZNACZENIE BADAŃ NAD UPO­DOBANIAMI FILMOWYMI DZIECI DLA EFEKTYWNEGO STOSOWANIA FILMU W PRACY WYCHOWAWCZEJ .... - 5
      Sztuka dla milionów: film ...... 5
      Funkcje filmu - 10
      Badania nad odbiorem filmu - 12
      Znaczenie badania upodobań filmowych .... - 17
      Rozdział II
      METODY BADANIA UPODOBAŃ FILMOWYCH DZIECI I
      MŁODZIEŻY - 19
      Ankieta ............. - 19
      Wypracowania - 27
      Metody eksperymentalne - 29
      Pokaz filmu w połączeniu z ankietą .... - 29
      Pokaz filmu powiązany z oceną - 32
      Klasyfikacja filmów poprzedzona ich poka­
      zem - 33
      Pokaz filmu połączony z obserwacją swobod­
      nego zachowania się . - 36
      Uwagi ogólne o badaniach eksperymentalnych
      opartych o obserwacje swobodnego zachowa­
      nia się - 51
      Testy - 57
      Metoda kompleksowa ............. - 59
      Rozdział III
      UWAGI O BADANIACH WŁASNYCH . - 60
      - 254 -
      str. Rozdział IV
      WARSZAWSKIE BADANIA UPODOBAŃ PIEMOWYCH ME­
      TODA SZ3REG0WANIA FIIMÓW WBDŁUG STOPNIA W
      JAKIM SIE PODOBAŁY - 66
      Organizacja II Międzynarodowego Konkursu Fil­mów dla Dzieci i badań warszawskich .... - 66
      Praktyczne i teoretyczne celo badań war­
      szawskich - 66
      Pilmy - bodźce w eksperymencie warszaw­
      skim ~ 68
      Osoby badane - 69
      Przebieg konkursu - 70
      Materiały badawcze uzyskane w związku z
      konkursem - 75
      Wybór materiałów i technika ich opracowania - 77
      Uwagi o wykorzystanym w pracy niniejszej
      materiale konkursu - 77
      Technika opracowania materiału statystycz­
      nego z głosowania konkursowego - 80
      Wyniki badań związanych z konkursem .... - f 88
      Pomiar trwałości ocen . - 88
      Ogólny pomiar różnic w tym co się podoba
      różnym grupom dzieci - 98
      Stosunek badanych grup dzieci do rodzajów
      filmowych - 102
      Stosunek badanych grup do tematyki zawie­
      rającej elementy baśniowe, fantastyczne i
      nie zawierające ich - 106
      ' Prymat tematyki nad elementami formy . . - 108
      Analiza porównawcza treści filmów, które
      podobały się chłopcom i dziewczętom naj­
      bardziej - 113
      Stosunek chłopców i dziewcząt do filmów o-
      partych o dramaturgię wydarzeń i drama­
      turgię uczuć - 118
      Płeó bohatera ulubionych filmów .... - 124
      Porównanie wyników badań paryskich i warsza­
      wskich . - 126
      str
      Rozdziały
      BADANIA SADÓW DZIECI O TYM JAKIE FILMY IM
      PODOBAJĄ. - 130
      Uiektóre ograniczenia badań warszawskich
      i celowość podjęcia nowych „ 130
      Uwagi o zastosowanej metodzie badania . . . _ ^34
      Osoby badane _
      Klasyfikacja i prezentacja tematyki zgło­
      szonych propozycji filmowych - _
      Baśń filmowa - 141
      Bajka - 142
      Opowieść fantastyczna - 143
      Pilmy o charakterze dokumentalnym ... - 145
      Filmy rozwijające wątek fabularny o wyda­
      rzeniach realnych - 147
      Stosunek badanych do tematyki fantastycznej - 151
      Stosunek badanych do filmów o charakterze do­
      kumentalnym - 154
      Stosunek badanych do filmów rozwijających wą­
      tek fabularny przedstawiający wydarzenia re­
      alne - 155
      Porównania ogólne - 155
      Niektóre zagadnienia szczegółowe . . . . - 157
      Stosunek dzieci badanych do spraw warsztatu
      filmowego - 163
      Rozdział VI
      PODSUMOWANIE WYNIKÓW OBU SERII BADAH .... - 166
      Niektóre elementy rozwoju upodobań filmo­
      wych ..... - 166
      Malejące upodobania do filmów o tema­
      tyce fantastycznej, rosnące do filmów
      o tematyce tłrealistycznejlł - 166
      Rytm przemian ............. - 171
      Upodobania do formy filmu dającej po­
      czucie rzeczywistości ukazywanych ob­
      razów - 174
      - 256 -
      Odmienność upodobań filmowych1dziaci róż­
      nej płci .
      Niwelacja z wiekiem różnic w stosunku
      chłopców i dziewcząt do filmów zawie­
      rających elementy fantastyczne i nie
      zawierających ich
      Różnice w upodobaniach do filmów opar­
      tych na dramaturgii wydarzeń i drama­
      turgii uczuć
      Podobieństwo i różnice w określeniu wie­
      ku i płci bohatera filmu lłktóry będzie
      się podobał11
      Odmienność upodobań filmowych dzieci róż­
      nych środowisk
      Upodobania do filmów dokumentalnych i
      fabularnych a środowisko
      Zainteresowanie warsztatem filmO7;ym a
      środowisko
      UWAGA KOŃCOWA
      BIBLIOGRAFIA
      STRESZCZENIE W JEŻYKU ANGIELSKIM ł m
      STRESZCZENIE W JEŻYKU ROSYJSKIM
      TABELE ... Z .
      str. 176
      178
      179
      181 [zasłonięte] 182 184
      186
      189 [zasłonięte] 202
      209



      Strona o mnie

      Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.