Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

UNIWERSALNY KOMPUTER POKŁADOWY (PALIWA, SPALANIA)

28-01-2012, 16:13
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 259 zł      Najwyzsza cena licytacji: 259 zł     
Użytkownik Telwis
numer aukcji: 2059757453
Miejscowość Warszawa
Kupiono sztuk: 2    Zostało sztuk: 13    Licytowało: 2    Wyświetleń: 869   
Koniec: 29-01-2012 22:42:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

TELWIS - Aukcje Allegro
Telwis

UNIWERSALNY KOMPUTER POKŁADOWY (UKP) firmy Telwis


Zobacz filmy prezentujące działanie UKP w samochodzie - kliknij TUTAJ.



Uniwersalny Komputer Pokładowy (UKP) firmy Telwis służy do monitorowania stanu pojazdu. Inną potoczną nazwą urządzenia jest Uniwersalny Komputer Paliwa, gdyż jedną z popularniejszych funkcji prezentowanego urządzenia jest informacja o chwilowym i średnim zużyciu paliwa przez nasz pojazd. Urządzenie pobiera informacje z głównych czujników pojazdu, odpowiednio je przetwarza, a następnie wyświetla w przyjaznej formie użytkownikowi na graficznym wyświetlaczu LCD. Urządzenie nie dokonuje żadnej ingerencji w elektronice silnika. Urządzenie można zamontować w każdym pojeździe wyposażonym w elektroniczny wtrysk paliwa (silniki benzynowe, z LPG, oraz niektóre silniki diesla).

Ogólne funkcje urządzenia - w skrócie:

  • data i godzina,
  • termometr,
  • pomiar prędkości,
  • pomiar zużycia paliwa (chwilowe spalanie i średnie spalanie),
  • licznik dzienny, licznik podróży, przebieg całkowity auta,
  • pomiar przyspieszeń,
  • inspekcja/serwis,
  • przypominanie o niewłączonych światłach,
  • woltomierz (pomiar napięcia akumulatora),
  • obsługa analogowych czujników w pojeździe (np. sonda lambda, czujniki ciśnienia, sonda szerokopasmowa itd.)
  • i wiele więcej - poniżej dokładniejszy spis funkcji.

Podstawowe funkcje będą działać w każdym pojeździe - wystarczy doprowadzić samo zasilanie do UKP. Pomiar spalania będzie działał w pojazdach wyposażonych w elektroniczny wtrysk paliwa (silniki benzynowe, z LPG, jak również niektóre diesle np. z serii TDI, HDi, TDDi i wiele więcej). Dalej w opisie aukcji znajduje się szczegółowa lista funkcji urządzenia z opisem co jest wymagane do realizacji poszczególnych funkcji.

 

Zobacz filmy prezentujące działanie UKP w samochodzie - kliknij TUTAJ.

Korzyści wynikające z użytkowania UKP

  • oszczędność paliwa - nauczysz się optymalnie wykorzystywać moc i moment obrotowy swojego samochodu, dzięki czemu będziesz jeździł ekonomiczniej (i wcale nie mniej dynamicznie),

  • w UKP jest wiele przydatnych funkcji - czy zdarzyło Ci się kiedyś zapomnieć zapalić świateł? a może dostałeś z tego powodu mandat? Z UKP to już się nigdy więcej nie powtórzy - UKP przypomina o niewłączonych światłach,

  • nie zapomnisz również o zbliżającym się przeglądzie czy wymianie oleju,

  • montując UKP zwiększysz wyposażenie swojego auta, a co za tym idzie jego wartość (UKP jest uwzględniany nawet w wycenach przez ubezpieczalnie). Jeżeli odpowiednio dobierzesz miejsce montażu, UKP będzie wyglądał jak fabryczne wyposażenie - zobacz przykłady montażu u dołu strony,

  • dzięki wielu praktycznym funkcjom, podróżowanie samochodem będzie jeszcze przyjemniejsze,

  • nie sposób wymienić wszystkich korzyści wynikających z korzystania z UKP - zapoznaj się ze szczegółową listą funkcji urządzenia, a sam się przekonasz ile ono potrafi!

Do realizacji podstawowych funkcji wymagane są tylko dwa sygnały z czujników pojazdu (czujnik prędkości oraz impulsy wtrysku) - szczegóły w instrukcji obsługi.

 

Lista funkcji urządzenia:

  • prędkość pojazdu (jednostki [km/h] lub [mph]),

  • chwilowe spalanie (chwilowe zużycie paliwa, jednostki [l/h] i [l/100km] lub [gph] i [mpg]),

  • średnie spalanie (średnie zużycie paliwa, jednostki w [l/100km] lub w [mpg]),

  • przejechany dystans (od tankowania/resetowania),

  • przebieg całkowity,

  • ilość paliwa w zbiorniku (lub w zbiornikach - jeżeli auto posiada instalacje gazową),

  • niezależny licznik dzienny/podróży (czas podróży, prędkość średnia, prędkość maksymalna, dystans, średnie spalanie),

  • obsługa aut również z instalacją gazową (sygnalizacja kiedy auto pracuje na gazie, a kiedy na benzynie; ponadto niezależne pomiary spalania, dystansu itd.),

  • data i czas,

  • temperatura wewnątrz i na zewnątrz pojazdu,

  • temperatura użytkownika - możliwość podłączenia analogowego czujnika temperatury (typowy motoryzacyjny wkręcany w blok silnika, głowicę lub miskę olejową),

  • pomiary przyspieszeń (automatyczne) z możliwością ustawienia do trzech własnych przedziałów (np 0-100, 60-120, 0-120 itd.),

  • możliwość podłączenia do dwóch analogowych czujników (max 0-5V) i rysowania ich przebiegu na wyświetlaczu (oscyloskop), np. sonda lambda, sonda szerokopasmowa (sygnał z kontrolera), czujnik ciśnienia, tps itd. ,

  • współpraca z dowolnym kontrolerem sondy szerokopasmowej (0-5V, możliwość skalowania charakterystyki) - odczyt AFR,

  • obsługa czujnika ciśnienia doładowania vacuum/boost (0-5V, możliwość skalowania charakterystyki), odczyt w jednostkach BAR lub PSI,

  • sygnalizacja stanu pracy wentylatora chłodnicy,

  • przypominanie o niewłączonych światłach (powyżej 10kmh),

  • woltomierz (pomiar napięcia akumulatora),

  • przypominanie o zbliżającej się inspekcji (np. przegląd, wymiana oleju itd.),

  • informacja o gołoledzi,

  • ostrzeganie dźwiękowe po przekroczeniu zadanej temperatury użytkownika (np. temperatury silnika) - możliwość ustawiania własnego progu,

  • dodatkowy ekran użytkownika - dowolnie konfigurowalny,

  • możliwość aktywowania/dezaktywowania poszczególnych ekranów,

  • możliwość zmiany jednostek (metryczne/imperialne),

  • możliwość regulacji podświetlenia z poziomu menu,

  • dwa języki menu (polski/angielski),

  • możliwość ustawiania indywidualnego powitania,

  • możliwość wyboru czcionki,

  • komunikacja z komputerem PC przy pomocy interfejsu USB (możliwość ustawiania wszystkich parametrów komputerka z poziomu aplikacji na komputerze PC, jak również możliwość odczytu bieżących parametrów),

  • i wiele więcej.

  •  

Dalej w opisie aukcji w/w funkcje są pogrupowane w zależności od wymagań (co musi być w aucie aby działały).

 

Zobacz filmy prezentujące działanie UKP w samochodzie - kliknij TUTAJ.

 

Oprogramowanie

Oprogramowanie służy do ustawiania parametrów i kalibracji urządzenia a jego obsługa jest prosta i intuicyjna (najważniejsze parametry można również ustawiać bezpośrednio na wyświetlaczu LCD z menu ustawień - bez podłączania UKP do komputera PC). Aplikacja pracuje pod systemem Windows XP, Vista i 7.


        Parametry techniczne:

  • zasilanie: +12V DC (zakres +9… +16V),

  • pobór prądu w trakcie pracy z włączonymi wszystkimi peryferiami (LCD z podświetleniem, czujniki temperatury itd.): max 180mA,

  • pobór prądu w trybie uśpienia (wyłączony zapłon): max 35mA (typ. 25mA),

  • temperatura pracy urządzenia: -40C…+80C,

  • temperatura pracy wyświetlacza LCD: -20C…+70C (zalecane +10C…+40C),

  • zakres pomiarowy czujników temperatury: -40C…+120C, dokładność +/- 0.1C,

  • dokładność wskazań prędkości: +/- 1 km/h (po kalibracji z GPS),

  • dokładność pomiaru przyspieszeń: +/- 0.1s,

  • dokładność pomiaru zużycia paliwa: 1% (po kalibracji użytkownika),

  • częstotliwość próbkowania sygnałów analogowych: 25Hz,

  • dokładność pomiaru z czujników analogowych: +/- 0.05 [V] , reprezentacja graficzna (oscyloskop) z rozdz. 1/32 zakresu [V] ,

  • komunikacja z komputerem PC przez USB

Wymiary modułu UKP:

· szerokość: 6,5 cm,
· długość: 9,0 cm,
· wysokość: 2,0 cm.

Wymiary modułu wyświetlacza:

· szerokość płytki: 8,0 cm,
· wysokość płytki: 3,6 cm,
· szerokość ekranu: 6,5 cm,
· wysokość ekranu: 1,8 cm.

Szczegółowe wymiary znajdują się na stronie 7 instrukcji obsługi (do pobrania TUTAJ)


Montaż i wymagania

UKP można zamontować w każdym pojeździe wyposażonym w elektroniczny wtrysk paliwa (większość aut po 1992 roku). UKP współpracuje z silnikami benzynowymi, zasilanymi gazem oraz z niektórymi silnikami diesla. Montaż urządzenia jest stosunkowo prosty – poziom trudności zbliżony do poziomu trudności montażu alarmu w samochodzie. Montaż można przeprowadzić samemu lub zlecić warsztatowi, który zajmuje się elektroniką samochodową. Przed zakupem można się zapoznać ze szczegółową instrukcją montażu i obsługi, która jest bezpłatnie dostępna TUTAJ.

 

Nie trzeba podłączać wszystkich sygnałów. Jeżeli niektóre sygnały nie zostaną podłączone to niektóre funkcje będą po prostu nieaktywne. Do realizacji podstawowych funkcji wymagane są tylko dwa sygnały z czujników pojazdu (czujnik prędkości oraz impulsy wtrysku) - szczegóły w instrukcji obsługi.

 

Jeżeli nie jesteś pewien, czy twoje auto będzie współpracowało z UKP skontaktuj się z naszym działem pomocy technicznej UKP pod adresem [zasłonięte]@telwis.pl – chętnie doradzimy.

 

Lista wybranych funkcji urządzenia w zależności od wymagań

   Funkcje urządzenia (wybrane)    Wymagania
  • zegar z czytelną godziną i datą,
  • woltomierz (pomiar napięcia akumulatora),
  • dowolnie konfigurowalny ekran użytkownika,
  • regulacja podświetlenia,
  • możliwość włącza/wyłączania poszczególnych ekranów,
  • możliwość ustawienia indywidualnego powitania,
  • możliwość wyboru czcionki.
  • samo zasilanie
  • pomiar temperatur wewnątrz i na zewnątrz pojazdu,
  • informacja o gołoledzi
  • czujniki temperatury (są w zestawie)
  • prędkość pojazdu,
  • przejechany dystans,
  • przebieg całkowity auta,
  • średnia i maksymalna prędkość,
  • pomiar przyspieszeń (automatyczne),
  • przypominanie o niewłączonych światłach,
  • przypomnienie o zbliżającej się inspekcji (przeglądzie),
  • sygnał prędkości

    (niemal każdy pojazd wyprodukowany po '92 posiada taki sygnał - czy to z czujnika prędkości czy to ze sterownika ABS - szczegóły w instrukcji obsługi)
  • chwilowe spalanie
  • sygnał spalania (np. impulsy wtrysku)

    Wymagane auto z elektronicznym wtryskiem paliwa (większość aut po '92) - benzynowe, z gazem oraz niektóre diesle - również te starsze z mechaniczną pompą, ale sterowaną już elektroniczne, np. TDI z VP37. W przypadku diesli najlepiej się dopytywać czy wymagany sygnał jest już w aucie.
  • średnie spalanie,
  • ilość paliwa w zbiorniku (lub zbiornikach),
  • szacunkowy dystans do tankowania,
  • wymagana jednoczesna obecność dwóch w/w sygnałów, tj. sygnału prędkości i spalania
  • niezależny pomiar spalania na LPG
  • sygnał informujący UKP o aktualnym zasilaniu auta (benzyna/gaz), np. z diody LED (przełącznik LPG) lub z elektrozaworu umieszczonego przy reduktorze (+12V auto pracuje na  gazie, 0V na benzynie). Ponadto oczywiście wcześniej wymienione sygnały spalania i prędkości.
  • pomiar temperatury silnika lub oleju przy pomocy analogowego czujnika temperatury,
  • ostrzeganie dźwiękowe po przekroczeniu zadanej temperatury z w/w czujnika (możliwość ustawienia progu)
  • dodatkowy analogowy czujnik temperatury wkręcony w blok silnika, głowicę lub miskę olejową (czujnik typu NTC - standardowy motoryzacyjny do pomiaru temperatury cieczy)
  • odczyt aktualnego stanu mieszanki paliwowej (uboga / bogata)
  • sygnał z sondy lambda (0-1V lub 0-5V)
  • pomiar ciśnienia oleju lub ciśnienia doładowania (w BAR lub PSI)
  • sygnał z czujnika ciśnienia 0-5V
  • odczyt AFR (air fuel ratio)
  • sygnał z kontrolera sondy szerokopasmowej 0-5V (trzeba znać charakterystykę - producent kontrolera sondy podaje)
  • odczyt analogowych sygnałów wejściowych 0-5V z funkcją rysowania przebiegu na ekranie (oscyloskop)
  • doprowadzony dowolny sygnał o maksymalnym napięciu 5V do jednego z wejść analogowych UKP
 Szczegółowy opis konkretnych funkcji znajduje się w instrukcji obsługi - do pobrania TUTAJ.

Jeżeli nie jesteś pewien, czy twoje auto będzie współpracowało z UKP skontaktuj się z naszym działem pomocy technicznej UKP pod adresem [zasłonięte]@telwis.pl – chętnie doradzimy.

 

Wyświetlacz LCD

UKP współpracuje z wyświetlaczami graficznymi 122x32pix. Na tej aukcji licytujesz zestaw z wyświetlaczem zielonym. W przypadku gdyby aktualnie nie było wystawionego UKP z innym kolorem wyświetlacza proszę pytać - na 99% jest aktualnie dostępny.

Więcej zdjęć LCD tutaj.


Co w zestawie?

W zestawie znajduje się:

• Uniwersalny Komputer Pokładowy (UKP) v2.0 firmy Telwis,
• graficzny wyświetlacz LCD (na tej aukcji licytujesz wyświetlacz zielony, o inne kolory proszę pytać),
• taśma do wyświetlacza LCD (60cm),
• wtyk do UKP z wyprowadzonymi przewodami do lutowania (10-20cm),
• 2 cyfrowe czujniki temperatury DS18B20 (do pomiaru temp. na zewn. i wewn. pojazdu),
• klawiatura z trzema przyciskami,
• buzzer dźwiękowy,
• bezpiecznik 500mA (na przewodzie),
• instrukcja montażu i obsługi w PDF (bezpłatnie do pobrania TUTAJ),
• oprogramowanie UKP v2.0.2 (bezpłatnie do pobrania TUTAJ),
• gwarancja producenta 12mc-y (plomba) oraz wsparcie techniczne pod adresem [zasłonięte]@telwis.pl

Zobacz filmy prezentujące działanie UKP w samochodzie - kliknij TUTAJ.

Przykłady montażu LCD w samochodzie

1. Mitsubishi Galant (w miejsce fabrycznego zegarka za przyciemnianą szybką):

2. Audi A4 1.9 TDI (w miejsce małego schowka w konsoli środkowej)

3. Citroen ZX (w miejsce fabrycznego zegarka we wnęce przy podszybiu)

4. Hyundai XG30 (w miejsce zegarka w konsoli środkowej)

Zobacz inne nasze aukcje

GALERIATelwis - W Y B R A N E O F E R T Y© 2[zasłonięte]005-20
Net_Studio
?

INFORMACJE O NAS


Nasza firma specjalizuje się w produkcji urządzeń diagnostyczno - pomiarowych oraz programatorów. Firma powstała w 1987 roku i początkowo zajmowała się elektroniką sprzętu RTV. W 2000 roku zajęliśmy się produkcją programatorów pamięci. Niewiele później, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów poszerzyliśmy swoją ofertę o proste w obsłudze urządzenia do diagnostyki samochodowej. Od 2000 roku prowadzimy sprzedaż przez internet. Od tego czasu zdążyliśmy zasłynąć na polskim rynku z wysokiej jakości oferowanych urządzeń za przystępne i konkurencyjne ceny. Cenimy sobie czas, dlatego właśnie zamówienia są realizowane w tempie ekspresowym. W razie problemów służymy pomocą techniczną. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Dlaczego warto kupować właśnie u nas?

- działamy na Allegro od 19 maja 2000 roku (konta Telwis oraz www_telwis_pl),
- kupujesz bezpośrednio od polskiego producenta (kupując u nas dajesz prace Polakom, a nie Chińczykom),
- kupując u nas masz pewność, że sprzęt który otrzymasz będzie w 100% zgodny z opisem a jego wykonanie będzie bardzo profesjonalne,
- posiadamy 99.9% pozytywnych komentarzy, czyli 99.9% zadowolonych klientów,
- każdy sprzęt przed wysyłką jest sprawdzany, ponadto na każdy udzielamy gwarancji,
- posiadamy wieloletnie doświadczenie w produkcji programatorów oraz interfejsów diagnostycznych,
- extra szybka wysyłka! Wystarczy tylko spojrzeć na nasze komentarze, które to potwierdzą.
- wystawiamy faktury VAT

Serdecznie zapraszamy do udziału w naszych aukcjach.

FINALIZACJA TRANSAKCJI


NIEZWŁOCZNIE PO WILICYTOWANIU TOWARU PROSZĘ WYBRAĆ FORMĘ PŁATNOŚCI ORAZ WYSYŁKI!
(PRZYŚPIESZY TO CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA)

Proszę podać również informacje do jakiego samochodu UKP będzie montowany (model, marka, rok produkcji, silnik, moc)

Wysyłka i płatności

Paczki wysyłamy codziennie rano. W przypadku poczty polskiej paczki wysyłane są zawsze priorytetem, często ubezpieczone. Informacje o możliwych metodach wysyłki oraz kosztach dostawy znajdują się na górze strony (w sekcji allegro "Dostawa i płatność").

LICYTUJĄC ZGADZASZ SIĘ Z REGULAMINEM ZAWARTYM NA STRONIE "O MNIE"

Wszelkie materiały na stronie aukcji (grafika, opisy, zdjęcia, hasła reklamowe) są chronione prawami autorskimi!
Wszelkie naruszenia praw autorskich podlegają sankcjom przewidzianym w kodeksie karnym
oraz ustawie z dnia 4 lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Wiadomość do pracowników Allegro
Przedmiotem licytacji jest sprzęt, który jest wynikiem naszej pracy - aukcja nie narusza praw autorskich.