Ulrike Ottinger
Warszawa 1997, Publikacja wydana przez Petera C. Seela, Goethe-Institut w Warszawie i Filmotekę Narodową, str. 203, [1], ilustr. w tekście,
Oprawa: broszurowa lakierowana, 19 x 21 cm.
Stan książki jest bardzo dobry (niewielkie zagięcia krawędzi okładki, niewielkie otarcia oprawy).
Publikacja wydana z okazji przeglądu filmów Ulrike Ottinger
Spis treści
Przedmowa - Petera C. Seel
Słowo wstępne – Ulrich gregor
I. Ulrike Ottinger – twórczość – Claudia Hoff
Niezwykła tytanka – między stereotypem a monomanią - Sabine Perthold
Kobiece kino artystyczne i jego lesbijski potencjał – Andrea Weiss
Podróż w czasie rzeczywistym – wywiad Laurence’a Rickelsa z Ulrike Ottinger
Czy oglądanie filmów Ulrike Ottinger może sprawić przyjemność mężczyźnie? – Ryszard W. Kluszczyński
Uśmiechnięta Frau Dr. Mabuse – uwagi o wzajemnych zależnościach malarstwa, sztuki akcji, fotografii i tradycji filmu niemieckiego w „ekspresjonistycznym” okresie twórczości Ulrike Ottinger – Krzysztof Stanisławski
II Cztery teksty Ulrike Ottinger
Przymus kina rodzajowego
Komedianci (Les enfants du paradis)
Bon Voyage, Delphine
Korespondencje
III. “Kolaż to główny dzisiaj sposób myślenia” – wywiad Petera Kremskiego z Ulrike Ottinger
IV. Przykładowe analizy
Madame X – eine absolute Herrscherin. Studium o filmie Ulrike Ottinger – Patricia White
Wizualna przyjemność, fetyszyzm oraz problem dyskusji na temat kobiecości i feminizmu. Bildnis einer Trinkerin – Aller Jamais Retour Ulrike Ottinger – Miraim Hansen
Lustro i wamp. Dorian Gray im Spiegel der Boulevardpresse – Roswitha Mueller
Johanna d’Arc of Mongolia – antropologiczna fantazja – Alicja Helman
V. Ulrike Ottinger – filmy [omówienia filmów]
VI. Ulrike Otinger – opracowanie: Renata Prokurat
Biografia
Filmografia
Bibliografia