Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TWÓRCZOŚĆ KRZYSZTOFA PENDERECKIEGO...

09-03-2012, 21:00
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 10 zł     
Użytkownik eventus2
numer aukcji: 2111879961
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 11   
Koniec: 11-03-2012 06:04:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

TWÓRCZOŚĆ KRZYSZTOFA PENDERECKIEGO. OD GENEZY DO REZONANSU.

T. 1 POCZĄTKI I ''MOCNE WEJŚCIE'' 1[zasłonięte]953-19

redakcja Mieczysław Tomaszewski

Wydawnictwo: Akademia Muzyczna w Krakowie, 2008, format B5, s. 80

Jest to pierwszy tom siedmiotomowej edycji obejmującej interpretacje kompozycji Krzysztofa Pendereckiego. Dziewięć analiz zamieszczonych w książce obejmuję fazę Psalmów Dawida i Strof. Każda analiza wzbogacona jest o dokładną dyskografię oraz inne niezbędne dane (rok powstania, obsada, części, dedykacje, prawykonanie, wydanie nutowe) precyzujące okoliczności powstania utworu. Całość opatrzona jest bibliografią i indeksem nazwisk.

Zawartość:
Od redakcji
Mieczysław Tomaszewski - Penderecki
Agnieszka Draus - I Sonata na skrzypce i fortepian
Teresa Malecka - Pieśni
Kinga Kiwała - Trzy miniatury na klarnet i fortepian
Józef Rychlik - Psalmy Dawida na chór mieszany i perkusję
Marcin Strzelecki - Epitaphium Artur Malawski in memoriam na orkiestrę smyczkową i kotły
Kinga Kiwała - Miniatury na skrzypce i fortepian
Marcin Strzelecki - Emanacje na dwie orkiestry smyczkowe
Józef Rychlik - Strofy na sopran, głos recytujący i 10 instrumentów
Bibliografia
Indeks nazwisk
Na zawartość zeszytów składają się teksty różnych autorów związanych z „Krakowską Szkołą Teoretyczną”, prezentujące kolejne utwory w porządku chronologicznym. Artykuły przygotowywane były w oparciu o główne założenia interpretacji integralnej Mieczysława Tomaszewskiego: w centrum rozważań autorów znalazły się dzieła muzyczne rozpatrywane w kontekście dlań organicznym, od genezy i koncepcji twórczej – do recepcji kulturowej i rezonansu. Autorzy nie traktowali przyjętej przez nich a priori interpretacji integralnej jako metody sensu stricte, lecz rozumieli ją jako propozycję postawy inwariantnej wobec modelu podstawowego. Dlatego teksty, które złożą się na całość serii, mają charakter indywidualnych odczytań muzyki twórcy Pasji według św. Łukasza.