Opis książki: Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmi". Dr Sam Goldstein, Neurology, Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City
Książka budzi ogromną nadzieję - dziecko przeżywające trudności może się stać osobą kompetentną i radzącą sobie, rodziny zaś, zbyt często obarczane odpowiedzialnością za trudności dziecka, mogą uzyskać wsparcie w swojej wytrwałej, sumiennej pracy Dr Glenace Edwall, Minnesota Department of Human Services, Saint Paul
Poprawione wydanie tego popularnego podręcznika, oparte na najnowszej wiedzy z dziedziny rozwoju dziecka i najlepszych praktykach klinicznych, odnosi się do szerokiego spektrum problemowych zachowań i kłopotów przystosowawczych. Autor opisał wiele praktycznych narzędzi służących do rozwijania samokontroli u dzieci i nastolatków przeżywających trudności, kierowania rozwojem społecznym i emocjonalnym oraz umiejętności szkolnych, a także redukowania stresu w rodzinie. Książka ta, zawierająca ponad 25 kart, które można reprodukować, jest znakomitą pomocą dla terapeutów pracujących z rodzinami w poradniach, szkołach lub placówkach opieki społecznej. Może być także samodzielnie wykorzystywana przez rodziców
Doktor Michael L. Bloomquist jest adiunktem na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Minnesoty w Minneapolis.
Wprowadzenie 1 Przewodnik dla rodzica Rozdział 1. Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci 7 Rozdział 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi 23 Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka 37 Rozdział 4. Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka 67 Rozdział 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka 89 Rozdział 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka 113 Rozdział 7. Poprawa samopoczucia rodzica 131 Rozdział 8. Poprawa relacji w rodzinie 147 Rozdział 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny 169 Rozdział 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie 173 Przewodnik dla terapeuty Rozdział 11. Jak posługiwać się tą książką w pracy z dziećmi i rodzicami 185 Dodatek Sposoby nagradzania zachowań dziecka 203 Literatura uzupełniająca 207 Indeks 211
|