Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

The Warhol Economy

11-03-2012, 13:25
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 99 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112907467
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 11-03-2012 15:38:31
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

The Warhol Economy: How Fashion, Art, and Music Drive New York City


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]11283
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 280
Wydawnictwo Princeton University Press
Język Angielski

Cena: 99.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

Which is more important to New York City's economy, the gleaming corporate office--or the grungy rock club that launches the best new bands? If you said "office," think again. In The Warhol Economy, Elizabeth Currid argues that creative industries like fashion, art, and music drive the economy of New York as much as--if not more than--finance, real estate, and law. And these creative industries are fueled by the social life that whirls around the clubs, galleries, music venues, and fashion shows where creative people meet, network, exchange ideas, pass judgments, and set the trends that shape popular culture.

The implications of Currid's argument are far-reaching, and not just for New York. Urban policymakers, she suggests, have not only seriously underestimated the importance of the cultural economy, but they have failed to recognize that it depends on a vibrant creative social scene. They haven't understood, in other words, the social, cultural, and economic mix that Currid calls the Warhol economy.

With vivid first-person reporting about New York's creative scene, Currid takes the reader into the city spaces where the social and economic lives of creativity merge. The book has fascinating original interviews with many of New York's important creative figures, including fashion designers Zac Posen and Diane von Furstenberg, artists Ryan McGinness and Futura, and members of the band Clap Your Hands Say Yeah.

The economics of art and culture in New York and other cities has been greatly misunderstood and underrated. The Warhol Economy explains how the cultural economy works-and why it is vital to all great cities.