Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu

28-02-2012, 14:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713724
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 12   
Koniec: 30-01-2012 09:56:19

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2006
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 288
Format: 16.0x23.0cm
Rok wydania: 2006
Oprawa: Kartonowa



Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy

Gunia Grażyna

Książka adresowana jest do osób, które są zainteresowane problematyką kształtowania i terapii mowy dzieci niesłyszących. Kolejne rozdziały zawierają omówienie elementarnych zagadnień dla tych osób, które nie mają interdyscyplinarnego przygotowania logopedycznego.

 

Książkę można podzielić na dwie zasadnicze części. W pierwszej omówiono założenia teoretyczne surdologopedii, natomiast w drugiej przedstawiono praktyczne wskazówki dotyczące metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy.

Zagadnienia zawarte w opracowaniu mają charakter syntetyczny, z podaniem konkretnej literatury. Autorka ma nadzieję, że opracowanie będzie motywacją do studiowania surdologopedii oraz inspiracją do teoretycznego i praktycznego doskonalenia warsztatu pracy osób zajmujących się wychowaniem i terapią dzieci oraz dorosłych z wadą słuchu.

 

Książka dostępna w wersji elektronicznej:



SPIS TREŚCI:

Wstęp

ROZDZIAŁ I

Wprowadzenie do teoretycznych podstaw terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy

1. Surdologopedia jako specjalizacja zawodowa logopedii.
2. Przedmiot badań, cele i zadania surdologopedii.
3. Podstawowe terminy i definicje.
4. Rozwój myśli surdologopedycznej w Polsce i na świecie.
 4.1. Sylwetki naukowców - pionierów surdologopedii w Polsce.
5. Współczesny model organizacji opieki nad dziećmi niedosłyszącymi w Polsce.

ROZDZIAŁ II

Wybrane zagadnienia z anatomii, fozjologii i patologii narządu słuchu.

1. Budowa i funkcjonowanie narządu słuchu.
2. Podstawowe wiadomości z akustyki.
3. Fizjologia przenoszenia i odbierania dźwięków.
4. Badanie słuchu.
5. Etiologia wad słuchu.
6. Charakterystyka uszkodzeń narządu słuchu.

ROZDZIAŁ III

Porozumiewanie się, mowa i jej zaburzenia spowodowane wadą słuchu.

1. Zaburzenia słuchu i mowy a rozwój psychomotoryczny dziecka.
2. Trudności w opanowaniu systemu językowego przez dzieci z głuchotą prelingwalną.
 2.1. Zniekształcenia systemu fonetycznego.
 2.2. Stopień opanowania systemu leksykalnego.
 2.3. Nieprawodłowości w opanowaniu systemu gramatycznego.
3. Porozumiewanie się osób głuchych.

ROZDZIAŁ IV

Zasady i metody terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy.

1. Zasady pracy z dzieckiem z wadą słuchu i mowy.
2. Metody terapii logopedycznej.
3. Ćwiczenia kształtujące i wspomagające rozwój mowy dziecka niesłyszącego.
 3.1. Ćwiczenia oddechowe
 3.2. Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów artykulacyjnych.
 3.3. Ćwiczenia fonacyjne.
 3.4. Ćwiczenia artykulacyjne.
 3.5. Ćwiczenia słuchowe.
 3.6. Ćwiczenia logorytmiczne.
 3.7. Ćwiczenia w odczytywaniu wypowiedzi z ust.

4. Teorie i metody kształtowania systemu językowego dzieci niesłyszących.

ROZDZIAŁ V

Diagnoza logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy.

Bibliografia.