TEORIA NAPĘDU ELEKTRYCZNEGO
S. BIELAWSKI
Opis książki
DYNAMIKA UKŁADÓW NAPĘDOWYCH.
1.1. Równania dynamiki układów napędowych.
U.l. Zastosowanie zasady Hamiltona i równań Eulera-Lagrange'a
1.1.2. Równanie równowagi mechanicznej układu napędowego
1.2. Wyznaczanie wartości zastępczych..
1.3. Wyznaczanie czasu rozruchu i hamowania
UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI OBCOWZBUDNYMI PRĄDU
STAŁEGO
2.1. Matematyczny opis pracy silnika obcowzbudnego..
2.1.1. Ogólne równania silnika obcowzbudnego i silnika bocznikowego
2.1.2. Statyczne charakterystyki mechaniczne silnika obcowzbudnego
2.1.3. Transmitancje i schematy blokowe silnika obcowzbudnego
Analiza pracy silnika obcowzbudnego przy uwzględnieniu oddziaływania
twornika..
2.2. Rozruch silnika obcowzbudnego..
2.3. Hamowanie silnika obcowzbudnego..
2.3.1. Hamowanie odzyskowe..
2.3.2. Hamowanie dynamiczne....
2.3.3. Hamowanie przeciwprądowe.
2.3/4. Straty energetyczne przy rozruchu i hamowaniu
2.4. Sterowanie prędkości silnika obcowzbudnego
2.4.1. Parametry sterowania
2.4.2. Sterowanie przez włączanie opornika szeregowego w obwód twornika
2.4.3. Sterowanie w układzie z bocznikowaniem twornika..
2.4.4. Sterowanie przez osłabianie strumienia magnetycznego
Sterowanie przez zmianę napięcia twornika...
Stany przejściowe silnika obcowzbudnego
Stany przejściowe elektromechaniczne...
Stany przejściowe przy uwzględnieniu indukcyjności obwodu twornika
Stany przejściowe w układzie Leonarda.
Układy regulacyjne silnika obcowzbudnego.
Uwagi ogólne.
Struktury układów regulacyjnych..
Nastawa regulatora według metod prowadzących do standardowej
transmitancji układu...
Ogólne metody wyznaczania nastaw regulatorów...
Kaskadowe układy regulacyjne..
WŁAŚCIWOŚCI NAPĘDOWE UKŁADÓW z SILNIKAMI SZEREGOWYMI
J SZEREGOWO-BOCZNIKOWYMI PRĄDU STAŁEGO
3.1. Matematyczny opis pracy silnika szeregowego
3.1.1. Ogólne równania.......
3.1.2. Charakterystyki mechaniczne
3.1.3. Transmitancje i schematy blokowe.
3.2. Rozruch i hamowanie.
3.3. Sterowanie prędkości silnika szeregowego...
3.3.1. Sterowanie przez włączanie opornika w szereg z twornikiem...
3.3.2. Sterowanie w układzie z bocznikowaniem twornika.
3.3.3. Sterowanie przez osłabianie strumienia magnetycznego
3.3.4. Sterowanie przez zmianę napięcia twornika.
3.4. Właściwości napędowe układów z silnikami szeregowo-bocznikowymi
UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI INDUKCYJNYMI
4.1. Matematyczny opis pracy silnika indukcyjnego
4.1.1. Równania prądowo-napięciowe i równania strumieni skojarzonych
4.1.2. Wektorowe równania silnika.
4.1.3. Statyczne charakterystyki mechaniczne silnika.
4.1.4. Wzory uproszczone i pomocnicze...
4.1.5. Praca silnika indukcyjnego przy zasilaniu napięciami niesymetrycznymi
4.1.6. Schemat strukturalny silnika indukcyjnego.
4.1.7. Analiza dynamiki silnika indukcyjnego przy małych odchyleniach od stanu ustalonego.
4.2. Wpływ wyższych harmonicznych na pracę silnika indukcyjnego
4.3. Rozruch silników indukcyjnych
4.3.1. Rozruch silników pierścieniowych..
4.3.2. Rozruch silników klatkowych..
4.3.3. Półprzewodnikowe układy sterowania rozruchu..
4.4. Hamowanie silników indukcyjnych
4.4.1. Hamowanie odzyskowe.
4.4.2. Hamowanie dynamiczne...
4.4.3. Hamowanie przeciwprądowe i nawrót
4.4.4. Hamowanie w układzie jednofazowym.
4.4.5. Hamowanie w układzie z przełączaną fazą..
4.4.6. Straty energetyczne przy rozruchu i hamowaniu
4.5. Zasady sterowania prędkości silników indukcyjnych.
4.5. l. Sterowanie prędkości przez włączenie dodatkowych impedancji w obwód
wirnika.
4.5.2. Sterowanie prędkości przez zmianę amplitudy napięcia stojana
4.5.3. Sterowanie prędkości w układach z nastawianymi dodatkowymi impe-dancjami w obwodzie stojana.
4.5.4. Sterowanie prędkości metodą impulsową...
4.5.5. Sterowanie prędkości przez zmianę liczby biegunów..
4.5.6. Sterowanie prędkości przez zmianę częstotliwości napięcia stojana
4.5.7. Sterowanie prędkości w układach kaskadowych
4.6. Układy regulacyjne silnika indukcyjnego o stałej częstotliwości napięcia stojana.
4.7. Układy regulacji częstotliwościowej silników indukcyjnych.
4.7.1. Uwagi ogólne.
4.7.2. Typowe układy przetwarzania energii w napędach częstotliwościowych
4.7.3. Układy z pośrednią regulacją strumienia magnetycznego.
4.7.4. Regulacja silnika indukcyjnego przy optymalnej orientacji składowych prądu stojana — regulacja transwektorowa.
UKŁADY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI SYNCHRONICZNYMI
5.1. Matematyczny opis pracy silnika synchronicznego.
5.1.1. Ogólne równania silnika synchronicznego.
5.1.2. Charakterystyki statyczne silnika synchronicznego.
5.2. Rozruch silnika synchronicznego
5.2.1. Metody rozruchu silnika synchronicznego
5.2.2. Analiza przebiegu synchronizacji..
5.3. Hamowanie silnika synchronicznego...
5.4. Sterowanie prędkości silnika synchronicznego.
5.4.1. Uwagi ogólne...
5.4.2. Układy częstotliwościowego sterowania silnika synchronicznego przy sterowaniu własnym..
5.4.3. Układy częstotliwościowego sterowania silnika synchronicznego przy sterowaniu obcym.
5.4.4. Regulacja transwektorowa silnika synchronicznego
Dane
TYTUŁ: TEORIA NAPĘDU ELEKTRYCZNEGO
AUTOR: S. BIELAWSKI
WYDAWNICTWO: NT
ROK WYDANIA: 1978
WYDANIE: I
NAKŁAD: 6260 EGZ.
FORMAT: A5
ILOŚĆ STRON: 266
OPRAWA: MIĘKKA
STAN BLOKU: DOBRY- (LEKKO PODNISZCZONA OKŁADKA, PRZYKURZONE BOKI BLOKU, DEDYKACJA, PIECZĄTKA, ŚLADY PO ZAGIĘCIACH NA KILKUNASTU KARTKACH)
KOD: R5 P4
Dodatkowe informacje
W tytule przelewu proszę wpisać nick z allegro i nr. wylicytowanej aukcji
Książki starannie zapakowane wysyłane są w kopercie bąbelkowej po wcześniejszej wpłacie na konto
Nie wysyłamy za pobraniem
Odbiór osobisty w Antykwariacie:
Katowice ul. Janasa 11
Poniedziałek - Piątek w godz. 10-17
Sobota w godz. 10-13
Kontakt:
tel. 513[zasłonięte]500
mail: [zasłonięte]@o2.pl
Wpłata na konto w BRE BANK: 221[zasłonięte]200400[zasłonięte]90274[zasłonięte]780