Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Teoria żeglowania Czesław Marchaj

14-07-2015, 12:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 20 zł     
Użytkownik Malaj1
numer aukcji: 5513513705
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 1   
Koniec: 14-07-2015 12:12:49

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1970
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

  

 Teoria żeglowania Czesław Marchaj

  

 

Wydawnictwo „Sport i Turystyka”, Warszawa 1970, wyd. III

str. 476 plus Dodatek (rysunki i opis techniczny łodzi SOLING, TEMPEST, CONTENDER) i 53 zdjęcia,

wym. 15 x 21 cm, oprawa twarda, grzbiet płócienny

stan bardzo dobry- (minus za nieco powycieraną okładkę)

 

SPIS TREŚCI

Przedmowa

Część I

JACHTY I FORMUŁY POMIARU KLASOWEGO

1. Ewolucja jachtu i formuły pomiarowej

2. Współczesne formuły pomiarowe

a) Formuła C.R.

b) Formuła C.C.A.

c) Formuła R.O.R.C.

3. Międzynarodowe klasy regatowe

Klasa 5, 6 M

Star

Dragon

Scow

Film

Latający Holender - FD

Klasa 5-0-6

Sionka

Kadet

Międzynarodowa klasa Canoe

Katamarany

4. Rysunek konstrukcyjny jachtu

5. Ogólne zasady ruchu jachtu

Część II

AERODYNAMIKA OŻAGLOWANIA

l. Pojęcie siły aerodynamicznej

1. Rozkład ciśnień na żaglu

3. Skutki działania siły aerodynamicznej

4. Pomiar sił aerodynamicznych

a) Powolna zmiana kąta natarcia żagla

b) Szybka i powtarzalna zmiana kąta natarcia żagla (pumping)

3. Aerodynamiczny opór ożaglowania

a) Opór indukowany

b) Opór tarcia

c) Opór kształtu

d) Dodatkowy opór aerodynamiczny jachtu

6. Struktura -wiatru pozornego

7. Znaczenie kata natarcia

8. Zależność kąta natarcia żagla od siły wiatru oraz kursu na wiatr

9. Znaczenie wybrzuszenia żagla

a) Wybór wybrzuszenia żagla

b) Regulacja wybrzuszenia żagla, refowanie

c) Wpływ położenia maksymalnego wybrzuszenia

10. Żegluga na wiatrach pełnych

11. Kształt żagli

12. Współdziałanie żagli

a) Wpływ żagla przedniego na grot

b) Wpływ kąta trymu żagla przedniego

c) Dostrajanie żagli

d) Pokrycie grota przez żagiel przedni

e) Spinaker

13. Środek ożaglowania (środek parcia)

a) Środek ożaglowania a kierunkowa równowaga jachtu

b) Wędrówka „środka parcia" sil aerodynamicznych

c) SOż dla układu grot, fok i bezan

14. Nieco uwag o kroju, trymie i wadach żagli

a) Właściwości wytrzymałościowo tkaniny

b) Zasady kroju grota

c) Problem giętkich drzewc

d) Krój żagli przednich

e) Dostrojenie otaklowania

Część III

RUCH JACHTU

1. Hydrodynamiczne opory kadłuba

a) Opór tarcia

b) Opór falowy

c) Zasadnicze stany ruchu jachtu

d) Opór indukowany (spowodowany przez dryf)

e) Opór przechyłu

2. Sprawność regatowa jachtu

a) Ogólna sprawność jachtu

b) Sprawność regatowa jachtu w żegludze na wiatr

c) Metoda przewidywania osiągów jachtu

3. Stateczność i „równowaga” jachtu

a) Stateczność poprzeczna

b) Stateczność podłużna

c) Stateczność kierunkowa

d) Manewrowanie

Część IV

WIATR I WODA

Wiatr

a) Wyzyskanie układów niżowych

b) Struktura wiatru

c) Wiatry lokalne

d) Wiatr w polu regatowym

Woda

a) Zachowanie się fal

b) Żegluga na wiatr przeciw fali

c) Żegluga z wiatrem i falą

d) Prądy i pływy

e) Żegluga na wodach płytkich

Współczynniki przeliczeniowe z miar angielskich na metryczne

Spis literatury

Indeks rzeczowy

Ilustracje

Na moich aukcjach więcej pozycji o tematyce żeglarskiej: sprawdź tu

W przypadku zakupu więcej niż jednej z wystawionych przeze mnie pozycji, możliwe będzie uzgodnienie korzystnego kosztu przesyłki, zależnego od łącznej wagi przesyłki.