Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TECHNOLOGIE POMIARÓW I OBLICZEŃ ZUŻYCIA PALIWA

17-05-2014, 14:34
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 28.30 zł     
Użytkownik hirudina
numer aukcji: 4162180621
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 4   
Koniec: 17-05-2014 14:03:31

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl
tel. stacjonarny: (32)[zasłonięte]352-04
tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833
komunikator: [zasłonięte]40558

Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14
(pod apteką)
Katowice-Szopienice

Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30

Lokalizacja sklepu:


Przelew na konto mBank:
16 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406776

Wszystkie zamówienia realizowane
są przez Pocztę Polską.

Książki wysyłamy zgodnie z
wyborem opcji:
- po wpłacie na konto
- za pobraniem
Wysyłamy również
za granicę!

Koszty przesyłki są u nas
zawsze zgodne
z aktualnym cennikiem
Poczty Polskiej.

Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach
(adres powyżej)


WYSYŁKA DZISIAJ !!!

CODZIENNIE W DNI ROBOCZE

WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:

1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem"
lub
2) skan przelewu
albo
3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"



TECHNOLOGIE POMIARÓW I OBLICZEŃ ZUŻYCIA PALIWA W POJAZDACH

ZAGADNIENIA WYBRANE - ZADANIA I PROJEKTY

Aleksander Ubysz



Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 198
Okładka: miękka
Format: B5
Nakład: 250 egz.

Opis:

Podręcznik zawiera praktyczne wskazówki oceny parametrów i wskaźników związanych z podręcznikiem „Poszanowanie energii w pojazdach samochodowych” do oceny zużycia paliwa w ruchu rzeczywistym. Zaprezentowano na przykładzie samochodu klasy D z silnikiem ZI 1,8 z komputerem pokładowym możliwości praktycznego pomiaru wielkości zużycia paliwa. Ponadto sprawdzono technologie pomiaru i obliczeń takich wielkości jak hirudina zużycie paliwa na stabilizację cieplną pojazdu, objętości manewrowe w różnych warunkach włączania i wyłączania się z ruchu oraz współczynnik dynamiki jazdy kierującego pojazdem KD.

Spis treści:

SŁOWO WSTĘPNE OD AUTORA........................................................... 7
WYKAZ WAŻNIEJSZYCH OZNACZEŃ.................................................. 13
WYKAZ SKRÓTÓW I DEFINICJI PRZYJĘTYCH POJĘĆ.......................... 15
TEZY GŁÓWNE I CEL PRACY............................................................. 17

1. WPROWADZENIE............................................................ 19

2. STANDARDY OBLICZEŃ CAŁKOWITEJ ENERGOCHŁONNOŚCI RUCHU......................................... 2S
2.1. Obliczanie zużycia paliwa metodą energochłonności ruchu............................... 26
2.2. Obliczanie zużycia paliwa metodą bilansu węgla................................................... 29
2.2.1. Obliczanie Q za pomocą dynamicznych map emisji CO2......................... 30
2.2.2. Obliczanie za pomocą skorygowanych dynamicznych charakterystyk emisji CO,....................................................................................... 31
2.3. Porównanie wyników obliczeń.............................................................. 34

3. CHARAKTERYSTYKI OGÓLNE WSPÓŁCZESNYCH SILNIKÓW I POJAZDÓW................................................................................ 37
3.1. Dobór charakterystyk reprezentatywnych............................................................... 37
3.2. Charakterystyki emisji jednostkowej w pojazdach samochodowych..................... 43

4. OBLICZANIE QAV W RUCHU RZECZYWISTYM........................... 49
4.1. Obliczanie przebiegowego zużycia paliwa w ruchu rzeczywistym pojazdu z wzglednicnicm sprawności w nieustalonych warunkach pracy.................... 49
4.2. Obliczanie Qav za pomocą programu EłCO-DRIVE 2005: Zadania.................. 55
4.2.1. Wyznaczanie współczynnika temperaturowego przebiegowego zużycia paliwa • Qk.................................................................................... 55
4.2.2. Sprawdzenie poprawki AQH w programie EKO-DRIVE 2005 ................ 58
4.2.3. Obliczanie Q,v w ruchu rzeczywistym metodą wybranych parametrów...... 61
4.2.4. Obliczenia Qa« w ruchu rzeczywistym metodą kwantyfikacji prędkości średniej................................................................................ 70
4.2.5. Obliczanie Qav. w ruchu rzeczywistym metodą kwantyfikacji prędkości chwilowej............................................................................. 73
4.3. Wyznaczanie Cv z uwzględnieniem (a*v) w ruchu rzeczywistym.................... 74
4.4. Obliczanie zużycia paliwa Qav w ruchu rzeczywistym na podstawie charakterystyk ej i Ej........................................................................................... 81
4.5. Metoda obliczania Q bez użycia programu EK0-DR1VE 2005 ....................... 83
4.5.1. Wprowadzenie........................................................................ 83
4.5.2. Dobór do homologacyjnego zużycia paliwa Qm i Qj pozostałych wartości Qj 84
4.5.3. Opracowanie charakterystyk hirudina korekcyjnych AQm.dS.F.A dla m, i . 85
4.5.4. Obliczanie poprawek całkowitego zużycia paliwa Q = Q ±Z& Q0|.2......... 88
4.5.5. Ocena pilotażowej metody obliczeń Kd........................................... 89

5. BILANSOWANIE CAŁKOWITEJ ENERGOCHŁONNOŚCI RUCHU NA WYBRANEJ TRASIE PRZEJAZDU..................... 91
5.1. Energochłonność stabilizacji stanu cieplnego pojazdu na trasie ...................... 91
5.1.1. Wykładnia obliczeń ................................................................... 91
5.1.2. Metody obliczania energochłonności stabilizacji cieplnej pojazdu ........... 92
5.2. Manewrowa objętość Vm paliwa zużytego w samochodzie ........................... 101
5.2.1. Błąd obliczeń przebiegowego zużycia paliwa w samochodzie ................ 101
5.2.2. Wyniki obliczeń objętości manewrowej Vm paliwa zużytego w samochodzie ..................................................................... 102
5.3. Sens fizyczny manewrowej objętości zużytego paliwa Vm w samochodzie ....... 103

6. OPTYMALIZACJA CHWILOWEGO ZUŻYCIA PALIWA Qch W POJEŹDZIE W FAZACH NAPĘDOWYCH........................ 108
6.1. Wprowadzenie................................................................................ IQg
6.2. Program badań........................................................................................ IQg
6.3. Wyniki obliczeń.................................................................................. I jq
6.4. Podsumowanie.................................................................................. j

7. ZASADY ENERGOOSZCZĘDNEGO STEROWANIA PRĘDKOŚCIĄ POJAZDU - ECODRIVING........................... 120
7.1. Wprowadzenie................................................................................ j 2q
7.2. Znaczenie i praktyczne wykorzystanie faz nienapędowych .......................... 123
7.2.1. Sprawność napędu n„ w dwufazowym cyklu jezdnym ........................ 124
7.2.2. Statystyczna ocena ecodrwingu kierującego pojazdem na wybranej trasie przejazdu ................................................................................... 124
7.3. Konkluzja ogólna ............................................................................ 127

8. SPRAWNOŚĆ NAPĘDU W DWUFAZOWYM, RZECZYWISTYM CYKLU JEZDNYM POJAZDU................. 129
8.1. Wprowadzenie ............................................................................... 129
8.2. Teoretyczne podstawy przeprowadzenia badań ........................................ 129
8.3. Charakterystyka miejsca i obiektów badań ............................................ 132
8.4. Obliczenia sprawności napędu r| „w dwufazowym cyklu jezdnym .................. 134
8.4.1. Wyniki pomiarów ................................................................... 140
8.4.2. Kontrola wyników obliczeń i danych pomiarowych ........................... 142
8.4.3. Sprawność napędu kierowcy roweru MTB ...................................... 144
8.5. Wnioski końcowe ........................................................................... 146

BIBLIOGRAFIA ........................................................................................................ 149

TEMATY PRAC DYPLOMOWYCH (1[zasłonięte]999-20)....................................... 152

ZAGADNIENIA KONTROLNE Z TEMATU............................................ 155

ZAŁĄCZNIKI 1-10......................................................................... 159




CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ
NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ

DARMOWY FRAGMENT!!!

TECHNOLOGIE POMIARÓW I OBLICZEŃ ZUŻYCIA PALIWA



Polecamy inne książki o podobnej tematyce: Panelealle

Komentarze

Panelealle darmowy panel allegro