WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"
TECHNOLOGIE POMIARÓW I OBLICZEŃ ZUŻYCIA PALIWA W POJAZDACH
ZAGADNIENIA WYBRANE - ZADANIA I PROJEKTY
Aleksander Ubysz
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 198
Okładka: miękka
Format: B5
Nakład: 250 egz.
Opis:
Podręcznik zawiera praktyczne wskazówki oceny parametrów i wskaźników związanych z podręcznikiem „Poszanowanie energii w pojazdach samochodowych” do oceny zużycia paliwa w ruchu rzeczywistym. Zaprezentowano na przykładzie samochodu klasy D z silnikiem ZI 1,8 z komputerem pokładowym możliwości praktycznego pomiaru wielkości zużycia paliwa. Ponadto sprawdzono technologie pomiaru i obliczeń takich wielkości jak hirudina zużycie paliwa na stabilizację cieplną pojazdu, objętości manewrowe w różnych warunkach włączania i wyłączania się z ruchu oraz współczynnik dynamiki jazdy kierującego pojazdem KD.
Spis treści:
SŁOWO WSTĘPNE OD AUTORA........................................................... 7
WYKAZ WAŻNIEJSZYCH OZNACZEŃ.................................................. 13
WYKAZ SKRÓTÓW I DEFINICJI PRZYJĘTYCH POJĘĆ.......................... 15
TEZY GŁÓWNE I CEL PRACY............................................................. 17
1. WPROWADZENIE............................................................ 19
2. STANDARDY OBLICZEŃ CAŁKOWITEJ ENERGOCHŁONNOŚCI RUCHU......................................... 2S
2.1. Obliczanie zużycia paliwa metodą energochłonności ruchu............................... 26
2.2. Obliczanie zużycia paliwa metodą bilansu węgla................................................... 29
2.2.1. Obliczanie Q za pomocą dynamicznych map emisji CO2......................... 30
2.2.2. Obliczanie za pomocą skorygowanych dynamicznych charakterystyk emisji CO,....................................................................................... 31
2.3. Porównanie wyników obliczeń.............................................................. 34
3. CHARAKTERYSTYKI OGÓLNE WSPÓŁCZESNYCH SILNIKÓW
I POJAZDÓW................................................................................ 37
3.1. Dobór charakterystyk reprezentatywnych............................................................... 37
3.2. Charakterystyki emisji jednostkowej w pojazdach samochodowych..................... 43
4. OBLICZANIE QAV W RUCHU RZECZYWISTYM........................... 49
4.1. Obliczanie przebiegowego zużycia paliwa w ruchu rzeczywistym pojazdu
z wzglednicnicm sprawności w nieustalonych warunkach pracy.................... 49
4.2. Obliczanie Qav za pomocą programu EłCO-DRIVE 2005: Zadania.................. 55
4.2.1. Wyznaczanie współczynnika temperaturowego przebiegowego zużycia paliwa • Qk.................................................................................... 55
4.2.2. Sprawdzenie poprawki AQH w programie EKO-DRIVE 2005 ................ 58
4.2.3. Obliczanie Q,v w ruchu rzeczywistym metodą wybranych parametrów...... 61
4.2.4. Obliczenia Qa« w ruchu rzeczywistym metodą kwantyfikacji prędkości średniej................................................................................ 70
4.2.5. Obliczanie Qav. w ruchu rzeczywistym metodą kwantyfikacji prędkości chwilowej............................................................................. 73
4.3. Wyznaczanie Cv z uwzględnieniem (a*v) w ruchu rzeczywistym.................... 74
4.4. Obliczanie zużycia paliwa Qav w ruchu rzeczywistym na podstawie charakterystyk
ej i Ej........................................................................................... 81
4.5. Metoda obliczania Q bez użycia programu EK0-DR1VE 2005 ....................... 83
4.5.1. Wprowadzenie........................................................................ 83
4.5.2. Dobór do homologacyjnego zużycia paliwa Qm i Qj pozostałych wartości Qj 84
4.5.3. Opracowanie charakterystyk hirudina korekcyjnych AQm.dS.F.A dla m, i . 85
4.5.4. Obliczanie poprawek całkowitego zużycia paliwa Q = Q ±Z& Q0|.2......... 88
4.5.5. Ocena pilotażowej metody obliczeń Kd........................................... 89
5. BILANSOWANIE CAŁKOWITEJ ENERGOCHŁONNOŚCI RUCHU NA WYBRANEJ TRASIE PRZEJAZDU..................... 91
5.1. Energochłonność stabilizacji stanu cieplnego pojazdu na trasie ...................... 91
5.1.1. Wykładnia obliczeń ................................................................... 91
5.1.2. Metody obliczania energochłonności stabilizacji cieplnej pojazdu ........... 92
5.2. Manewrowa objętość Vm paliwa zużytego w samochodzie ........................... 101
5.2.1. Błąd obliczeń przebiegowego zużycia paliwa w samochodzie ................ 101
5.2.2. Wyniki obliczeń objętości manewrowej Vm paliwa zużytego
w samochodzie ..................................................................... 102
5.3. Sens fizyczny manewrowej objętości zużytego paliwa Vm w samochodzie ....... 103
6. OPTYMALIZACJA CHWILOWEGO ZUŻYCIA PALIWA Qch
W POJEŹDZIE W FAZACH NAPĘDOWYCH........................ 108
6.1. Wprowadzenie................................................................................ IQg
6.2. Program badań........................................................................................ IQg
6.3. Wyniki obliczeń.................................................................................. I jq
6.4. Podsumowanie.................................................................................. j
7. ZASADY ENERGOOSZCZĘDNEGO STEROWANIA PRĘDKOŚCIĄ POJAZDU - ECODRIVING........................... 120
7.1. Wprowadzenie................................................................................ j 2q
7.2. Znaczenie i praktyczne wykorzystanie faz nienapędowych .......................... 123
7.2.1. Sprawność napędu n„ w dwufazowym cyklu jezdnym ........................ 124
7.2.2. Statystyczna ocena ecodrwingu kierującego pojazdem na wybranej trasie przejazdu ................................................................................... 124
7.3. Konkluzja ogólna ............................................................................ 127
8. SPRAWNOŚĆ NAPĘDU W DWUFAZOWYM,
RZECZYWISTYM CYKLU JEZDNYM POJAZDU................. 129
8.1. Wprowadzenie ............................................................................... 129
8.2. Teoretyczne podstawy przeprowadzenia badań ........................................ 129
8.3. Charakterystyka miejsca i obiektów badań ............................................ 132
8.4. Obliczenia sprawności napędu r| „w dwufazowym cyklu jezdnym .................. 134
8.4.1. Wyniki pomiarów ................................................................... 140
8.4.2. Kontrola wyników obliczeń i danych pomiarowych ........................... 142
8.4.3. Sprawność napędu kierowcy roweru MTB ...................................... 144
8.5. Wnioski końcowe ........................................................................... 146
BIBLIOGRAFIA ........................................................................................................ 149
TEMATY PRAC DYPLOMOWYCH (1[zasłonięte]999-20)....................................... 152
ZAGADNIENIA KONTROLNE Z TEMATU............................................ 155
ZAŁĄCZNIKI 1-10......................................................................... 159
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Polecamy inne książki o podobnej tematyce:
|
| Panelealle |
|
|
|