Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Technika wokalna Bel Canto tylko u nas!

15-12-2014, 8:57
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 60 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 60 zł     
Użytkownik Anne_
numer aukcji: 4854793070
Miejscowość Legnica
Licytowało: 1    Wyświetleń: 30   
Koniec: 15-12-2014 08:36:01

Dodatkowe informacje:
Rodzaj: kompendium, repetytorium, opracowanie
Stan: Nowy
Okładka: twarda z obwolutą
Rok wydania (xxxx): 2011
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Technika wokalna Bel Canto – esencja dawnej Włoskiej Szkoły Śpiewu

autorka: Marta Przeniosło

              



            Ilość stron: 88

Okładka twarda płócienna, strony zszyte, obwoluta ofoliowana – książka jest wykonana estetycznie i solidnie, z pewnością posłuży czytelnikowi przez wiele lat.


 

Profesjonalny podręcznik do nauki emisji głosu przeznaczony dla wokalistów, śpiewaków oraz instruktorów i pedagogów śpiewu. Jest to pierwsza w Polsce książka szczegółowo opisująca zasady techniki wokalnej bel canto.

„Technika wokalna Bel Canto” dowodzi, że nauka śpiewu nie opiera się na tajemnicy, nie jest względna i personalna lecz jest nauką ścisłą, jak chociażby matematyka. Książka ta obala narosłe przez lata mity związane ze śpiewaniem, podając w zamian proste i logiczne zasady oraz recepty prawidłowej emisji głosu, a jednocześnie nie zarzuca czytelnika szczegółowymi opisami i informacjami z zakresu anatomii aparatu głosowego, które nic nie wnoszą do samego kształcenia wokalnego.

 

FRAGMENTY KSIĄŻKI:

„Wiele osób sądzi, że technika wokalna zależna jest od stylu muzycznego (inna dla klasyki, inna dla muzyki rozrywkowej), że można technikę kształtować według woli, kaprysu czy osobistych przekonań. Jest to nieprawda, ponieważ śpiewać można tylko dobrze albo źle. Niestety, problemem są złe wzorce, które dopuszczają łamanie praw akustycznych i fizjologicznych, a tymczasem prawa te są stałe i niezmienne dla wszystkich głosów. Błędów i nadużyć nie można usprawiedliwiać stylem, ekspresją ani temperamentem.

Wiedza zawarta w tej książce opiera się na osiągnięciach dawnej Włoskiej Szkoły Śpiewu - Bel Canto i dostępna jest każdemu, ponieważ stanowi „ekstrakt z natury”. „Technika wokalna Bel Canto” to zbiór najistotniejszych zasad dotyczących szkolenia głosu zainspirowanych pracami Edgara Herberta- Caesari'ego (1884 - 1969), które wnikliwie studiowałam i analizowałam.”

„Nazwa bel canto przez wiele ostatnich lat była szeroko stosowana, a nawet nadużywana w dyskusjach o śpiewakach czy stylach w muzyce. Bel canto narodziło się z chwilą, kiedy Camerata Florencka (ok.1600 r.) po raz pierwszy w historii podjęła się stworzenia szkoły śpiewu. (...)

Praca badaczy - „ojców szkoły” opierała się na ustaleniu i znalezieniu jak największej liczby głosów wzorcowych (męskich i żeńskich), których odczucia i efekty tonalne były szczegółowo i wnikliwie analizowane. Dochodzenie i eksperymentowanie szło powoli i metodycznie rok za rokiem, pokolenie za pokoleniem, aż wiedza i doświadczenie skumulowały się i w końcu nadały Szkole Śpiewu dobrze ugruntowane metody, zasady i recepty zaakceptowane i przyjęte przez wszystkich bez wyjątku.”

„Moim celem jest, aby każdy kto szuka fachowych i konkretnych informacji o technice wokalnej mógł poznać odkrycia jakich dokonano już w XVII wieku. Zważywszy jednak na rozmiary tej książki nie trudno się domyśleć, że jest to esencja, czyli najważniejsze, z mojego punktu widzenia, zasady i recepty niezbędne do zdiagnozowania i rozwiązania większości problemów jakie może stawiać praca nad techniką wokalną.”

„Szkoła ta jest jest kompletną i całościową wiedzą o tym, jak funkcjonuje głos ludzki. Opiera się na prawach natury, dlatego jest uniwersalna i ponadczasowa.” (Marta Przeniosło)

SPIS TREŚCI:

Wstęp

Rozdział I: Geneza dawnej Włoskiej Szkoły Śpiewu – Bel Canto

Rozdział II: Technika wokalna

1. Mechanizm wokalny – fizjologia i akustyka

2. Oddech

3. Proces skracania strun głosowych – modyfikacja samogłosek

4. „Pion” – mentalne narzędzie wokalisty

5. Pharyngeal (la voce faringea) – zapomniany mechanizm

6. Kształtowanie spółgłosek

7. Mentalna zasada „spłycania” strumienia tonalnego

8. Problem z podnoszącą się krtanią 

Rozdział III: Zasady i recepty – edukacja umysłu

1. Samogłoski

2. Struny głosowe

3. Prawidłowe odczucia

4. Jak myśleć

Rozdział IV: Od czego zacząć ćwiczenia

Podsumowanie

Słowniczek

Bibliografia