W niniejszej książce Elżbiety Buczyńskiej znalazły się wiersze, piosenki i przedstawienia. Są to utwory dla dzieci ze szkoły podstawowej i gimnazjum, mające pomóc nauczycielom w przygotowaniu różnych uroczystości. Wiersze przeznaczone dla małych dzieci są proste, łatwe do zrozumienia i recytacji. Dla starszych - trudniejsze, skłaniające do refleksji, zastanowienia. W części "Na cztery pory roku" zostały umieszczone wiersze, które mogą być wykorzystane przy organizowaniu różnego rodzaju spotkań związanych z ochroną przyrody. Uczące miłości do zwierząt i pokazujące potrzebę szanowania wszystkiego, co nas otacza. Trudniejsze do realizacji, będące wyzwaniem dla dzieci, są scenariusze trzech przedstawień. Ostatnia część książki to piosenki na różne okazje i piosenki do śpiewania bez okazji - dla przyjemności. Piosenki nagrane są na dołączonej płycie CD, w wykonaniu solistów i laureatów konkursów piosenki dziecięcej "Wygraj sukces".
Niniejsza propozycja wpisuje się w polską tradycję teatru szkolnego, unika łatwego dydaktyzmu, wychodzi naprzeciw potrzebom środowiska szkolnego zarówno w odniesieniu do nauczycieli, jak i do uczniów. (...) Całość urzeka świeżością spojrzenia i przeżycia, starannością przygotowania i trafną oceną potrzeb środowiska.
Zbiór zawiera proste rymowanki, wiersze, opowiadania oraz scenariusze zabaw i zajęć przydatne na co dzień i na szczególne okazje, takie jak Dzień Matki, Dzień Babci, Pasowanie na Ucznia itp., tak pieczołowicie pielęgnowane zarówno w przedszkolu, jak i szkole, dające możliwość integrowania wychowawczych oddziaływań szkoły i rodziny. Zawarte w publikacji utwory nie są wyborem ze światowej literatury dla dzieci. Ich autorkami są nauczycielki, dla których stwarzanie warunków dla wszechstronnego rozwoju uczniów jest także rozwojem własnej ekspresji twórczej. Bazując na swych wieloletnich doświadczeniach i pomysłowości, napisały własne teksty do ćwiczeń w mówieniu, do zabawy w teatr, do „próbowania życia" i świętowania szczególnych dni. Propozycje Haliny Okońskiej i Magdaleny Pawińskiej mogą stać się inspiracją dla wychowawców i nauczycieli w przedszkolu i szkole w klasach I-III, dla tych, którzy „nie zgadzają się na szarość, nudę i zastój" (tak Edward Nęcka pojmuje twórczość). Mogą stanowić materiał do ćwiczeń podczas zajęć indywidualnych i grupowych
Publikacja stanowi syntezę doświadczeń praktycznych autora jako pedagoga i instruktora teatralnego, adresowaną do wszystkich osób zainteresowanych procesem wychowania przez sztukę teatru.
© AllegroPromo