Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Takie Dzieło Inżynierów :-D

28-01-2012, 13:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14 700 zł     
Użytkownik Zombek82
numer aukcji: 2055991959
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2953   
Koniec: 27-01-2012 20:36:53
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam.
Sprzedam swoje Audi 80 TDI Avant.

To musisz wiedzieć:

-przegląd techniczny jest ważny do czerwca, OC również do czerwca.
-nadwozie koloru czarnego
-przebieg autentyczny
-alu koła na lato 16", alu koła na zimę 15"
-auto zadbane, szanowane, nie katowane, używam go najczęściej w trasie
-serwis zawsze na bieżąco, zawsze na czas
-auto nie bite (zapraszam z miernikami), szyby wszystkie oryginał
-klima działa
-kontakt do mnie na dole opisu

Tego poniżej nie musisz czytać, ale ciekawskim życzę miłej lektury:

Auto kilka lat w Polsce. Import- Niemcy. Jestem czwartym właścicielem ogólnie. W Niemczech miało dwóch użytkowników. Wszyscy byli osobami w średnim wieku, natomiast u nas poprzedniemu właścicielowi służyło jako drugie auto w rodzinie. Od ok 2lat jeżdżę nim ja. Tak przynajmniej świadczą dokumenty, które posiadam na to auto.

Pracuję w mechanice, więc o auto dbam sam. Jest ogarniane na bieżąco (filtry, płyny, przeglądy, wymiany okresowe czy naprawy).

Trochę o aucie:

1. Cechy ogólne

Jak wiadomo, modele b4 TDI charakteryzują się niskim spalaniem ON, mają żwawy silnik, są kosmicznie trwałe jeśli będzie się o nie dbało :P. Poza tym budowa całego auta jest na tyle udana, prosta, wykonana z materiałów o bardzo dobrej jakości, że wszystkie inne marki mogą mu zazdrościć długowieczności.


Blacha, dwustronny ocynk :-D. Silnik na zwykłej pompie wtryskowej VP (wtr. bezpośredni- pali na dotyk cały rok), turbina bez zmiennej geometrii, sprzegło bez kosztownej dwumasy, zawieszenie przednie stalowe i tanie w naprawie, z tyłu belka wleczona na dwóch tulejach gumowo-metalowych, do tego minimum elektroniki silnika czynią z tego auta mistrza ekonomiki, bezawaryjności i twałości :-D.

2. Serce

Motorownia o symbolu 1Z, 90KM. Po kupnie został rozebrany i wyczyszczony układ dolotowy, zaślepiony zawor EGR oraz założyłem mu takie małe cudo podwyższajace moc na 110KM. Różnica odczuwalna, spalanie takie same, wyprzedzanie na 5tym biegu w zakresie już od 80km/h nie stanowi problemu, frajda z jazdy- bezcenna :D.

V max? Masz ochotę aby Cię przewieźć? :-D

Bardzo żadko przekraczam nim nawet 130km/h, ponieważ zwykle toczę się ok 100km/h (wyjątek przy wyprzedzaniu).

Silnik kręci się na oleju TOTAL 7000 10W/40. Wymieniany jest zwykle co 8-10tys km.

3. Car-audio

Z przodu w drzwiach posiada założony odseparowany system głośników 16cm (+ zwrotnice), a syczki na desce rozdzielczej. Z tyłu głośniczki szerokopasmowe 13cm w drzwiach, oraz zabudowaną wnękę koła zapasowego subwooferem z głośnikiem 8cali w drewnianej obudowie + wzmacniacz ukryty w boczku. Kopia patentu z Mazdy 6 (Bosse). Sub nie jest wypasem, ponieważ musiał być ograniczony rozmiarem wnęki w feldze i tworzony po minimalnych kosztach. Mimo tego wzmak posiada filtr LP, zatem daje radę wytwarzać przyjemne BUM, BUM :-) Kiedyś miałem w bagażniku skrzynię 12 calową JBL, ale problem gabarytu przeważył jednak na korzyść zabudowy w koło. Akustyka w środku jest bardzo dobra i jednocześnie strefa bagażowa pozostaje do wykorzystania w 100%. Oczywiście jednostka sterująca jaką mam wmontowaną daje całą frajdę z odsłuchu, czyli ALPINE CDA-9812 4x60W, łoooł :D

Cała instalacja car-audio oraz wykonanie to oczywiście moja inwencja i wykonanie :-D

4. Pozostałe kwestie

-jak widać po zdjęciach posiadam egzemplarz w miarę wypasiony, o dość trudno spotykanej przytulnej tapicerce welurowej


-stan wnętrza, tapicerki bardzo dobry (nic nie odłazi, nie odkleja się, podsufitka na głowę nie opada :P )


-centralny zamek otwiera się z kluczyka lub z pilota (posiadam 2kluczyki i 2piloty)


- jestem niepalący, więc w aucie nie śmierdzi :-)


-auto nie posiadało nigdy haka holowniczego, więc silnik, sprzegło, skrzynia biegów nie były przeciążane. Biegi wchodzą jak w masełko, skrzynia nie szumi :)


-audik stoi obecnie na alu-kołach zimowych (opony Kleber 195/65 R 15, stan db, felgi TITAN 7"x15" ET38), ale do zdjęć założyłem koła letnie (są to opony Continental 205/55 R16, stan db, felgi MASSITALY 7,5"x16" ET 40). Obydwa komplety alufelg sa stopami z magnezem, więc są twarde, sztywne, ciężkie a nie jakiś lekki, chiński szajs, który można skrzywić po wjechaniu w byle dziurę, czy na krawężnik :P. Poza tym na 16" auto prowadzi się świetnie i pewnie pokonuje zakręty.


-mój bolid mimo wieku wciąż posiada oryginalny wydech (ze znaczkami Audi)


-nie wiem jak to jest w sedanach, ale Avant ma drugą gardziel w zbiorniku paliwa (coś podobnego jak mają Passaty B3 i B4 kombi), więc paliwa mieści się 80 ltr, a może ciut więcej. Co do litra nie sprawdzałem dokładnie. Wskaźnik paliwa obejmuje poziom od 0-60 ltr, więc przy zalaniu do pełna przejeżdzasz ponad 300km i wskazówka jest nadal oparta o patyk... :-) Zasięg przy spalaniu 4,8-6,2l/100km ? Bajka :D


-przebieg auta jest autentyczny i adekwatny do jego stanu oraz wieku. Jeśli ktoś z Was wierzy, że istnieją jeszcze b4 TDI z przelotem 220, 270 czy nawet 300tyś km to gratuluję naiwności. Takie stany licznika w tych autach to praktyki nieuczciwych sprzedających !!!


-jesienią ub. roku założyłem mu nowy komplet hamulców + nowe tłoczki i gumki w zaciskach + nowy płyn DOT4>>>>Tarcze i klocki przod- ATE, tył- BOSCH :-D


-sprawność amortyzatorów przednich ok 67%, tylnych 65%


-sprawność akumulatora 92%


-pod koniec grudnia była wymiana oleju silnikowego, filtrów OP i AP.


-nie jeżdżono na opale !!!


-przy rozgrzanym, silnik zawsze gaszę po kilku min pracy na low obr. celem schłodzenia turbo :D (wielu zwyczajnych kierowców nie potrafi traktować odpowiednio diesla z turbałką...ech)


-auto ma założone trzecie światło stopu firmy CARELLO, oraz ledy do jazdy dziennej w zderzaku przednim, dodatkowo w reflektorach żarówki H4 PHILIPS ("+ 100% więcej światła" za 77zł, ech :] ), efekt widoczny i w nocy bezpieczniej jedzie się :-D


-radio CB President Jimmy, małe i wkomponowane wygodnie pod deskę + antena SIRIO 60cm na magnes. Wygoda, brak walania się kabli i niepotrzebnego otworu w blasze nadwozia :p


-posiadam do niego osłony: pod silnik, na silnik, pod skrzynię (dwie ostatnie są zdjęte, ponieważ nie ma potrzeby wokół skrzyni gromadzić wilgoci a nasilnikowa ograniczała mi szybką kontrolę wizualną stanu motoru :P Zwykle zaglądam pod maskę, aby........wybrać liście z podszybia i dolać płynu do spryskiwacza :D )

5.Wady, usterki :-/

-do wymiany silniczek opuszczania szyby prawy tył (nie ma siły suwać szybą "down and up", trzeba pomagać mu Renią Grabowską :-D)


-od roku nie działa tylna wycieraczka szyby (topi bezpiecznik, podejrzewam uszkodzenie przewodów w wiązce na połączeniu: góra klapy bagażnika-krawędź dachu)


-zaczyna świergotać pasek wielorowkowy napędzający osprzęt silnika


-maska przednia wymaga lakierowania (odpryski lakieru od kamieni), a może lepiej będzie kupić niemazaną w tym samym kolorze? Mnóstwo ich na allegro i chyba jeden koszt w porównaniu z lakierunkiem starej :)


-w bliżej określonej przyszłości do wymiany tłumiki wydechowe (szczelne są, ale korozja ich trawi)


-wskaźnik paliwa podczas jazdy zaniża, faluje nieco (cewka przy czujniku paliwa w zbiorniku do wymiany? ...być może cały czujnik)


-miska olejowa szykuje się do wymiany (punktowe ogniska korozji posiada, wżery. Cóż, miska nie jest w ocynku :p)

6. Podsumowanie :]

Pisałem wcześniej, że ogarniam autko na bieżąco... Jednak obecne usterki nie są na tyle poważne, aby nie dało się śmigać. Wiadomo, ze część z nich wymaga zbyt dużej czasochłonności naprawy. U mnie z czasem wolnym niestety ciężko... Czekam do wiosny, aby cieplej się zrobiło oraz dzień dłuższy nastał i jeśli auto nadal pozostanie w moich rękach doprowadzę go do perfekcji :D

B4 do obejrzenia w Puławach lub Warszawie.

TEL. 607-[zasłonięte]-451 (plus gsm)

Na smsy nie odpisuję.

cena: 14,700zł

Auto wystawiam na próbę. Jest super. Wiele osób chwali mi go za jego stan i moc. Nie sprzedam za tanie pieniądze, bo szkoda. Potrzebuję chajsu, ale może dam radę...nawet jeśli nie sprzedam go.

Wytrwałeś do końca opisu? Dziękować :D
Pozdrawiam/Zombek

 







Dodano 2[zasłonięte]012-01 21:22
Do wszystkich ktorzy pisali badz dzwonili do mnie w sprawie audi: Wasze propozycje cenowe luzują mi sznurówki w trampkach....Poza tym, skoro Ci nie odpowiada cena, nie potrafisz kulturalnie porozmawiac o aucie tylko mnie wyzywasz, twierdzisz ze to zlom a nawet go na oczy nie widziales itd, mowisz ze mozesz dac za niego 5tys zl, dzwonisz z ukrytego numeru w dodatku....to prosze przejdź do nastepnej aukcji i nie klóć sie, nie wkurwiaj mnie swoim oburzeniem o cene, nie zawracaj dupy!!! Paszoł won kretynom !!! Zadzwon, pogadaj po ludzku, przyjedź, obejrzyj, skoczymy na probę. Cene do oddania ustalimy na miejscu, a nie mi wrzeszczy głupol jeden z drugim do sluchawki...ech :]