Przedmiotem licytacji jest
NOWY towar:
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
KOLUMNY PRZEDNIE
Konstrukcja
|
3-drożna, 4 głośnikowa, przedni bass reflex, Bi-Wiring
|
Głośnik wysokotonowy
|
25mm; kopułka aluminiowa, zawieszenie butylowe, panel
przedni z aluminium, cewka aluminiowa z uzwojeniem
aluminiowym
|
Glośnik średnio-niskotonowy
|
133mm; kosz i pierścienie z aluminium, membrana z
aluminium, cewka miedziana z płaskim uzwojeniem miedzianym
|
Głośnik niskotonowy
|
2 x 165mm; kosz i pierścienie z aluminium, membrana z
aluminium, cewka miedziana z płaskim uzwojeniem miedzianym
|
Impedancja
|
6 Ohm
|
Obsługiwana moc
|
50 - 150 W
|
Efektywność
|
87 dB
|
Pasmo przenoszenia
|
35Hz - 30 kHz
|
Wymiary (W x S x G)
|
1023 x 250 x 339mm (bez szpilek)
|
Waga
|
35.6 kg/para
|
KOLUMNA CENTRALNA
Konstrukcja
|
2-drożna, 6-głośnikowa, wieszaki ścienne
|
Głośnik wysokotonowy
|
2 x 25mm; kopułka aluminiowa – zawieszenie butylowe,
panel przedni z aluminium, cewka aluminiowa z uzwojeniem
aluminiowym
|
Glośnik średnio-niskotonowy
|
4 x 130mm; kosz i pierścienie z aluminium, membrana z
aluminium, cewka aluminiowa z uzwojeniem miedzianym
|
Impedancja
|
6 Ohm
|
Obsługiwana moc
|
40 - 120 W
|
Czułość
|
88dB
|
Pasmo przenoszenia
|
70 Hz - 20 kHz
|
Wymiary (W x S x G)
|
155 x 890 x 99 mm
|
Ekranowanie magnetyczne
|
Tak
|
Waga
|
7.5 kg / sztuka
|
KOLUMNY SURROUND
Konstrukcja
|
2-drożna, 4-głośnikowa, ekranowanie magnetyczne; wieszaki
ścienne, KONSTRUKCJA DIPOLOWA
|
Głośnik wysokotonowy
|
2 x 25mm; kopułka aluminiowa – zawieszenie butylowe,
panel przedni z aluminium, cewka aluminiowa z uzwojeniem
aluminiowym
|
Glośnik średnio-niskotonowy
|
2 x 130mm; kosz i pierścienie z aluminium, membrana z
aluminium, cewka aluminiowa z uzwojeniem miedzianym
|
Impedancja
|
6 ohm
|
Obsługiwana moc
|
30 - 100 W
|
Czułość
|
86 dB
|
Pasmo przenoszenia
|
70 Hz - 30 kHz
|
Wymiary (W x S x G)
|
265 x 275 x 172mm
|
Waga
|
7.6 kg/para
|
SUBWOOFER
Konstrukcja
|
1-głośnik, bassreflex, Auto ON/OFF
|
Wzmacniacz
|
150 W RMS
|
Głośnik basowy
|
250 mm, kosz z żelaza, magnez 1,49kg, membrana celulozowa,
zawieszenie butylowe
|
Pasmo częstotliwości
|
30 Hz - 200 Hz
|
Wymiary (W x S x G)
|
400 x 350 x 407mm
|
Waga
|
b/d
|
Zapraszam do zapoznania sie z testem
zamieszczonym na stronach audio.com.pl
Najlepszy model
I byłyby Magnaty jedynymi kolumnami trójdrożnymi w tym
teście, gdyby nie marka... Taga, która zaopatruje nasz rynek w
bardzo tanie produkty. Pojawia się na pułapie 1800 zł ze swoim
najlepszym modelem. Referencyjnym? Flagowym? Topowym? Takie określenia
kojarzą się z cenami dłuższymi o co najmniej jedno zero, lecz dla
Tagi to już szczyt. Szczyt wszystkiego.
Z takimi szczytami bywa różnie, przecież za 1800 zł nie kupimy
cudów, zaś firma, której ambicje i możliwości kończą się tak
wcześnie, nie zdobywa renomy. A ponieważ głośnik ten ma być choć
trochę reprezentacyjny, zawiera wiele cech, których inne kolumny w
tej cenie mogą mu pozazdrościć. Jak już wspomniałem, jest to
konstrukcja trójdrożna, i to bardziej zaawansowana niż formalnie również
trójdrożne Magnaty.
Mimo że samo ułożenie głośników w kolumnach Taga
Platinum F jest konwencjonalne (w "choinkę"), to
sam komplet głośników uwidacznia wyraźną różnicę między
niskotonowymi a średniotonowym (co w gruncie rzeczy również należy
do konwencji); głośnik średniotonowy jest więc mniejszy (15-cm
względem 18-cm niskotonowych) i ma w centrum membrany nieruchomy
korektor fazy (niskotonowe - dość duże nakładki). Aluminiowe
membrany niskotonowych mają "gumowatą" powłokę, całkiem
miłą w dotyku.
Producent nic o tym nie pisze, a przecież mógłby... pochwalić
się "nową" technologią. Kosze głośników są odlewane,
co w takim zestawie za taką cenę jest już zupełnie wyjątkowe -
nawet Magnat w tej konkurencji skapitulował i zastosował kosze z
tworzywa ABS. Wysokotonową kopułkę aluminiową osłonięto
dodatkowo drucianą siatką. Mimo że kolumna nie jest potężna (choć
większa niż inne - oprócz Magnata), to wygląda dość bogato.
Obudowa
Obudowa kolumn Taga Platinum F jest niczego sobie
- ma wygięte ścianki boczne. Nie jest wyposażona w specjalny cokół,
ale w dolną ściankę możemy wkręcić duże, efektowne aluminiowe nóżki.
Można czepiać się braku wyrazistego stylu wzorniczego, lecz przy
takiej cenie i takich atutach, jakie już wskazaliśmy, taki zarzut
nie powinien nikomu zainteresowanemu popsuć apetytu.
Taga Platinum F są kolumnami frontowymi zestawu
wielokanałowego (5.1), w skład którego wchodzi też duży głośnik
centralny, dwa efektowe (regularne dipole!) i subwoofer.
A wszystko to razem kosztuje 3500 zł. I cena ta nie zrobiłaby na
mnie żadnego wrażenia, bo znamy Tagę z cen znacznie niższych, lecz
po zapoznaniu się z jakością kolumn Taga Platinum F,
zakup całego setu wydaje się tym bardziej kuszący - tylko drugie
tyle dopłaty za całą resztę!
Odsłuch
Ostatnia opisywana kolumna znalazła się w tym miejscu na skutek
kolejności alfabetycznej, choć gdyby kolejność wynikała z
przyczyn niewyjaśnionych, ktoś mógłby sądzić, że taka pozycja
Tagi jest przejawem jakiejś dyskryminacji...
Nie ma co udawać, renoma tej marki nie jest porównywalna z
reputacją innych firm tego testu, jednak właśnie ten test może w
tej materii wiele zmienić. Nawiązując do koncepcji rozpoczynania
sesji odsłuchowej od kolumn, po których można się spodziewać
najbardziej zrównoważonego brzmienia, trudno byłoby zdecydować się
na tak niepewnego zawodnika.
Kiedy więc stwierdziłem, że Taga zamyka listę, pomyślałem:
dobrze się składa...co pomyślał też zięć, składając teściową
do trumny. Ale ja kolumn Taga Platinum F wcale bym do
trumny nie składał (bo nawet jak trup ma wypaść, to z szafy).
W całym tym teście jest kilka niespodzianek, a brzmienie kolumn Taga
Platinum F - może największą z nich. Skądinąd już
je znając, łatwo dorobić teorię do praktyki: właśnie chcąc
zdobyć uznanie w "kręgach opiniotwórczych", projektant,
"stroiciel" podszedł do sprawy bezkompromisowo, choć można
też powiedzieć - asekuracyjnie. Nie poszukiwał nowych rozwiązań,
nowych pokus, jednocześnie trzymał się jak najdalej od prymitywnie
komercyjnego, efekciarskiego, taniego brzmienia, unikając przede
wszystkim wyeksponowana tonów wysokich.
W kwestii równowagi i spójności zakresu średnio-wysokotonowego
to kolumny ułożone nie gorzej niż jakiekolwiek inne w tym teście.
Zwykle wysokie tony są choć odrobinę wzmocnione (w pomiarze na osi
głównej), co w odsłuchu daje optymalne rezultaty.
Konstruktor kolumn Taga Platinum F najwyraźniej
nie chciał narazić się na najmniejsze ryzyko zarzutu, że brzmienie
jest wyostrzone, może trzymał się po prostu pomiarów, może sam
lubi taki dźwięk. W każdym razie na górze pasma Taga
Platinum F grają łagodnie, kulturalnie, wpisują detal w mocniejsze
dźwięki, raczej sklejają (choć nie maskują), niż wyodrębniają,
grają bardzo spójnie.
Ogólny profil tonalny, wraz z ociepleniem i konsystencją basu,
jest podobny do Bostonów, z tym że A250 mają jednak klarowniejszą,
selektywną górę, natomiast Taga Platinum F - większą
siłę i dynamikę niskich rejestrów i doskonałe ich rozciągnięcie,
mimo że cały dźwięk pozostaje raczej spokojny niż
pobudzony. Nie ma tu zrywności KEF-ów, jest więcej miękkości,
a w porównaniu z Magnatami więcej ciepła i lepsze rozbudowanie planów.
Barwa jest łagodna, przyjazna, bez metaliczności
(choć mamy tu membrany metalowe od góry do dołu), a jednocześnie środek
dobrze artykułowany, wyważony, ani niepogrubiony, ani niekrzykliwy.
Co więcej, brzmienie sprawia wrażenie bardzo dobrze
zintegrowanego, koherentnego, przy tym scena nie jest ściśnięta,
nie skupia się na pierwszym planie i w centrum, przestrzennie
brzmienie jest dość swobodne, nieprzyduszone. Fachowo zestrojone trójdrożne
kolumny, tak jak każde inne, grają choć trochę "po
swojemu", ale i "po naszemu".
Zapraszam do
odwiedzenia naszej strony
o mnie.
Zobacz inne
moje aukcje, a może znajdziesz coś dla siebie.
P.S.
Jedyna honorowana gwarancja w Polsce
jest wydana przez POLPAK
POLAND - WYŁĄCZNEGO
DYSTRYBUTORA min. TAGA W POLSCE. Gwarancja
obejmuje 24 miesięcy od daty zakupu.
Kupując u nas kupujesz u autoryzowanego dystrybutora.
|