Sztuka edukacja współczesność.
Żukowska Anna Marta
Wydawca: UMCS
Rok wydania: 2007
Stron: 268
Format: 17,0 x 24,0
Oprawa: miękka
Pomysł publikacji zrodził się podczas III Forum ,"Sztuka - Edukacja". Intencją autorów jest zwrócenie uwagi na sztukę i jej walory edukacyjne, zaś metodologiczna różnorodność prac odzwierciedla wielość postaw i interpretacji, która jest charakterystyczna dla współczesności. Przedstawione w książce zagadnienia mogą zainteresować nie tylko teoretyków sztuki czy artystów, ale także osoby na co dzień zmagające się z edukacją artystyczną.
Spis treści:
Część I Europejski kontekst edukacji artystycznej w epoce globalizacji 1. Edukacyjne walory powieści postmodernistycznej 2. Kanoniczne symbole z zakresu sztuki a tożsamość kulturowa jednostki 3. Sztuka a pajdeja. Rekonstrukcja stanowiska Stefana Morawskiego 4. Edukacja plastyczna jako prawdopodobieństwo wartości 5. Jednoczenie Europy-sztuka a stereotypy etniczne 6. Animator sztuki-profesja dla Europy 7. Twórczość filmowa Andrzeja Wajdy jako utrwalenie pamięci historycznej i przewartościowanie mitów świadomości narodowej i kulturowej Polaków 8. Edukacja dla Europy i edukacja dla Polski w epoce globalizacji 9. Sztuka i duchowość europejska 10. Sztuka feministyczna-aspekt edukacyjny 11. Estetyka krytycznego regionalizmu Część II Wybrane problemy teorii i praktyki edukacji plastycznej 1. Wybrane problemy teorii i praktyki edukacji plastycznej 2. Ideologiczny charakter treści programowych w nauczaniu rysunku w szkolnictwie ogólnokształcącym w latach 1[zasłonięte]945-19 3. Współpraca szkół ogólnokształcących z muzeami w zakresie wychowania przez sztukę w Polsce Ludowej 4. Lektury wykorzystywane w procesie dydaktycznym z zakresu rysunku w seminariach nauczycielskich II Rzeczypospolitej 5. Nowatorskie aspekty metodyki nauczania malarstwa w praktyce dydaktycznej Wojciecha Gersona 6. Teatr dziecięcy a teatr dla dzieci-tradycja i współczesność Część III Dydaktyka plastyki we współczesnym systemie kształcenia 1. Miejsce zabaw dydaktycznych w edukacji plastycznej dzieci i młodzieży 2. Wartość sztuki w edukacji dziecka 3. Dziecko jako twórca i odbiorca sztuki-nauczanie historii sztuki dzieci w klasach I-III 4. Dzieje sztuki w programie plastyki 5. Edukacja estetyczna i artystyczna a przemiany w kulturze 7. Możliwości rozwoju kompetencji w odbiorze i interpretacji dzieł sztuki u studentów Akademii Pedagogiki Specjalnej
UWAGA!!
Książka nowa nieczytana, minimalne ślady przechowywania w hurtowni ( drobne rysy na okładce).
so5
|