Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Szlaki dziedzictwa kulturowego [nowa]

19-01-2012, 14:24
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 28.10 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 1996996137
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 13-01-2012 04:04:11
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Szlaki dziedzictwa kulturowego. Teoria i praktyka zarządzania

Łukasz Gaweł

Dane:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3187-2
  • liczba stron: 232
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2011
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Pojęcie dziedzictwa kulturowego jest stosunkowo młode. Początki kształtowania tego terminu sięgają lat siedemdziesiątych XX wieku, kiedy doszło do przewartościowania tradycyjnej koncepcji zabytku. Nie przystawała ona do holistycznego opisu świata, w którym istotną rolę zajęło dziedzictwo (również niematerialne), mające charakter podmiotowy, niepostrzegane już jako pojedynczy wyizolowany element, ale komponent całości o wiele większej skali. Opisywane zjawisko nie jest procesem zamkniętym. Z jednej strony nadal dopełniana jest formuła dziedzictwa, z drugiej - coraz pełniej pojmowane jego znaczenie, m.in. dla rozwoju regionów, tworzenia więzi międzykulturowych, poznania dorobku ogólnoludzkiego, ale również budowania kulturowej tożsamości jednostek i grup społecznych (lokalnych, regionalnych, narodowych).
    To nowe w przestrzeni społecznej zjawisko, dynamicznie rozwijające się i zyskujące na znaczeniu, wymaga wypracowania skutecznych i efektywnych narzędzi zarządzania. Niniejszą monografię poświęcono szlakom kulturowym, opisywanym w tym właśnie kontekście - jako jedno z nowoczesnych narzędzi zarządzania dziedzictwem kulturowym. Tę formę ochrony, kształtowania, udostępniania i promowania dziedzictwa uznano za szczególnie interesującą ze względu na jej wielowymiarowy charakter.

    Wstęp 9
    Problemy badawcze 9
    Cel opracowania 11
    Układ pracy 14
    Część pierwsza. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne
    I.1. Dziedzictwo kulturowe 19
    I.2. Dziedzictwo kulturowe a zarządzanie 23
    I.2.1. Zarządzanie kulturą w defensywie 23
    I.2.2. Kształcenie menedżerów kultury 25
    I.2.3. Szlaki kulturowe - kompetencje menedżera 30
    I.2.4. Ochrona polskiego dziedzictwa kulturowego po roku 1944 32
    I.2.5. Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami 40
    I.2.6. Dziedzictwo narodowe 43
    I.3. Szlaki kulturowe w dokumentach, opracowaniach i literaturze przedmiotu 45
    I.3.1. Szlaki kulturowe w świetle dokumentów i inicjatyw międzynarodowych 45
    I.3.1.1. UNESCO 45
    I.3.1.2. ICOMOS 46
    I.3.1.3. Europejskie Szlaki Kulturowe 50
    I.3.2. Polskie akty prawne 51
    I.3.3. Centralne dokumenty strategiczne 55
    I.3.4. Opracowania statystyczne 56
    I.3.5. Wojewódzkie dokumenty strategiczne 57
    I.3.6. Szlaki kulturowe a turystyka kulturowa 66
    I.3.6.1. Turystyka kulturowa a kultura 66
    I.3.6.2. Turystyka kulturowa - definicje 68
    I.3.6.3. Szlaki kulturowe a turystyka 71
    I.3.7. Szlaki kulturowe a krajoznawstwo 72
    I.4. Szlak kulturowy - definicje 73
    I.4.1. Szlaki kulturowe - ujęcie systemowe 76
    Część druga. Zarządzanie szlakiem dziedzictwa kulturowego
    II.1 Struktura 81
    II.2. Finansowanie 88
    II.3. Planowanie 91
    II.3.1. Zespół projektowy 91
    II.3.2. Stymulowanie rozwoju lokalnego 96
    II.3.3. Prezentacja dziedzictwa kulturowego w ramach szlaku 101
    II.3.4. Komplementarność projektu 103
    II.3.5. Obiekty towarzyszące 104
    II.3.6. Trwałe fundamenty 107
    II.4. Organizowanie 112
    II.4.1. Szlak i jego otoczenie 112
    II.4.1.1. Urząd marszałkowski 114
    II.4.1.2. Organizacje regionalne 115
    II.4.1.3. Urząd powiatowy 123
    II.4.1.4. Urząd gminy 124
    II.4.1.5. Zagospodarowanie obiektu 126
    II.4.1.6. Własność prywatna 129
    II.4.1.7. Zabytki sakralne 131
    II.5. Przewodzenie 135
    II.5.1. Budowanie relacji 138
    II.5.2. Święto szlaku 138
    II.6. Kontrolowanie 142
    II.6.1. Zakres oferty 142
    II.6.2. Badania audytorium 143
    Część trzecia. Strategia marketingowa szlaku kulturowego
    III.1. Szlak kulturowy a prawa marketingu 153
    III.2. Kompozycja marketingowa 155
    III.2.1. Produkt 156
    III.2.2. Cena 158
    III.2.3. Miejsce 159
    III.2.4. Promocja 159
    III.2.4.1. Reklama 161
    III.2.4.2. Reklama specjalna 164
    III.2.4.3. Nowe media 165
    III.2.4.4. Współpraca z mediami 167
    III.2.5. Personel 168
    III.2.6. Proces świadczenia usług 170
    III.2.7. Elementy materialne 171
    III.3. Perspektywa odbiorcy 172
    III.4. Szlaki kulturowe a marketing terytorialny 173
    III.5. Zintegrowany system informacji turystycznej 179
    Część czwarta. Szlaki kulturowe w Polsce - wnioski i rekomendacje
    IV.1. Niewykorzystany potencjał 183
    IV.2. Szlaki kulturowe w warunkach polskich 189
    IV.3. Rejestracja i ewidencja szlaków kulturowych 192
    Zakończenie 195
    Spis tabel i rysunków 196
    Literatura 197
    Aneks
    Szlaki kulturowe w Polsce 217
    Europejskie Szlaki Kulturowe 231

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.