SZKOŁA I NAUCZYCIEL W POLSKIEJ BELETRYSTYCE POZYTYWIZMU, MŁODEJ POLSKI I DWUDZIESTOLECIA MIĘDZYWOJENNEGO
Materiały pomocnicze do kształcenia historii wychowania (Praca pod red. Tadeusza Jałmużny)
1. Szkoła i nauczyciel w polskiej beletrystyce pozytywizmu
1.1. Idee społeczne i pedagogiczne pozytywizmu
1.2. Rola nauczycieli prywatnych i warunki pracy w utworach literackich Adolfa Dygasińskiego i Klementyny z Tańskich Hofmanowej
1.3. Oświata dla najuboższych na wsi i w mieście
1.4. Obraz pracy szkoły i nauczyciela w nowelach i opowiadaniach Henryka Sienkiewicza
1.5. Obraz szkoły i nauczyciela w Kronikach Bolesława Prusa
2. Dydaktyczne i wychowawcze aspekty w literaturze Młodej Polski
2.1. Założenia teoretyczne w literaturze i ich realizacja w praktyce
2.2. Nauczyciel w obronie wartości narodowych i kulturowych w utworach Stefana Żeromskiego Siłaczka i Syzyfowe prace
2.3. Edukacja w pensjach prywatnych na podstawie utworów Gabrieli Zapolskiej Przedpiekle i Córka Tuśki
3. Poglądy pedagogiczne na szkolę i nauczyciela w literaturze dwudziestolecia międzywojennego na przykładzie utworów Marii Dąbrowskiej, Janusza Korczaka i Gustawa Morcinka
3.1. Typologia wychowawców
3.2. Program nauczania, metody stosowane w szkole, problemy oceny ucznia i jego pracy
3.3. Nauczyciel jako wychowawca i jego rola w przygotowaniu ucznia do wykorzystania czasu wolnego
3.4. Postawa nauczyciela wobec samorządu
3.5. Obraz śląskiej szkoły w dwudziestoleciu międzywojennym w twórczości Gustawa Morcinka
Wydawnictwo: UŁ
Rok wydania: 2002
Stron: 86
Okładka: miękka
Stan ogólny: BDB, zdjęcie poniżej
Dodatkowe uwagi: książka nowa