Spis treści
Psychogeneza Szkoły Chicago - kontekst historyczno-porównawczy. Zarys perspektywy
Misja Szkoły Chicago
Szkoła czy Szkoły Chicago?
Wspólny fundament - socjologiczna tradycja Chicago
Dydaktyczno-aksjologiczna baza religioznawczej Szkoły Chicago
Spór o religioznawstwo - metodologiczny wkład Szkoły Chicago
Psychogeneza nowej hermeneutyki
Od metodyki do hermeneutyki
Religionswissenschaft a fenomenologia religii
Spór o Eliadego
Religioznawcza propozycja Mircei Eliadego
Spór o eliadyzm - rekonstrukcje, dekonstrukcje, teorie, kontynuacje, krytyki
Spór o dialog epok: XX-wieczne teorie mitu a archaiczna ontologia
Pandici i sędzia Jones
Typologia Ivana Strenskiego
Analiza Roberta Ellwooda
Interpretacja Bruce'a Lincolna
Wpływ koncepcji Georgesa Dumezila
Chicagowska szkoła mitu - praktyczne aplikacje eliadowskiej teorii
Centrum i peryferia - religioznawcy a antropolodzy prymitywu: wkład Szkoły Chicago w badania etnograficzne
Kontrowersje wokół mentalności archaicznej
Homo religiosus a topografia sacrum
Krytyki i kontynuacje - religioznawstwo w dialogu z etnografią
Mapa to nie terytorium
Test istnienia
Szkoła Chicago w badaniach szamanizmu
Dialog Wschód - Zachód. Orientaliści i religioznawcy w walce z reliktami europocentryzmu
Orientaliści i religioznawcy - konfrontacja międzydyscyplinarna w Swift Hall
Eliadowskie doświadczenie Orientu
Wkład Szkoły Chicago w badania buddyzmu
Badania tantry i jej kulturowej otoczki
Nowe antropologie w konfrontacjach kultur: filozoficzny wkład Szkoły Chicago w teorie dialogu
Nowy humanizm - orientacja a metoda
Filozofia dialogu a historia religii
Konfrontacje kultur i spotkania filozofii
Dialog kontynentów: w poszukiwaniu nowej tożsamości
Spór o tożsamość Ameryki
Szkoła Chicago w dialogu Nowego Świata z Europą Środkowo-Wschodnią
Ku nowemu milenium - trwałe wartości posłania Szkoły Chicago
Bibliografia
|