Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sytuacja społeczna młodzieży szkolnej z ....

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 32 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713739
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 09:56:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 328 stron
Format: B5
Rok wydania: 2007
Oprawa: miękka, klejona



Sytuacja społeczna młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju

Barbara Toroń

Prezentowana publikacja jest monografią socjopedagogiczną, w której, opierając się na badaniach wybranej populacji młodzieży, starano się wyjawić socjologiczny i pedagogiczny (pomijając psychologiczny) aspekt złożonej sytuacji społecznej uczniów doświadczających zaburzeń rozwojowych.

Punktem wyjścia do poszukiwań badawczych były pytania: w jaki sposób radzą sobie uczniowie z takimi zaburzeniami w społeczności szkolnej, czy są z tego powodu „naznaczani” przez społeczność szkolną oraz jakie warunki są dla nich sprzyjające, a jakie hamują rozwój ich osobowości?

W badaniach wzięto pod uwagę zaburzenia parcjalne, które utrudniają dziecku edukację już w pierwszym roku nauki, bowiem obejmują procesy pełniące podstawową rolę w opanowywaniu umiejętności czytania i pisania: zaburzenia percepcji wzrokowej, zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, lateralizacji oraz zdolności stosowania zasad poprawnej ortografii.

 




Spis treści:

 

Wprowadzenie

 

I.                     Pojęcie sytuacji społecznej młodzieży w kontekście wybranych koncepcji teoretycznych

 

1.1.   Pojęcie sytuacji społecznej

1.2.   Interdyscyplinarne ujęcie sytuacji człowieka

1.3.   Sytuacja standardowa, optymalna i trudna

1.4.   Próba operacjonalizacji pojęcia sytuacji społecznej

 

II.                   Parcjalne zaburzenia rozwoju dzieci i młodzieży

 

2.1.   Parcjalne zaburzenia rozwoju – istota zjawiska

2.2.   Zaburzenia percepcji wzrokowej

2.3.   Zaburzenia percepcji słuchowej

2.4.   Zaburzenia koordynacji wzrokowo-słuchowej

2.5.   Zaburzenia lateralizacji

2.6.   Zaburzenia zdolności stosowania zasad poprawnej ortografii, czytania i pisania, czyli specyficzne trudności w uczeniu się

2.7.   Pomoc terapeutyczna udzielana młodzieży z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju – aspekty prawne a stan praktyczny

 

III.                  Zarys własnego projektu badawczego

 

3.1.   Przedmiot i cele badań

3.2.   Problemy badawcze

3.3.   Zmienne i wskaźniki

3.4.   Metoda, techniki i narzędzia badawcze

3.5.   Organizacja i teren badań

 

IV.                Kształtowanie się sytuacji społecznej młodzieży z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju uspołeczniającej się w warunkach miasta i rejonu wiejskiego

 

4.1.   Charakterystyka badanych uczniów i środowisk ich pochodzenia

4.2.   Sytuacja społeczna młodzieży z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju ze względu na sposób pełnienia przez nią roli ucznia w środowisku szkolnym

4.3.   Sytuacja społeczna młodzieży z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju ze względu  na sposób pełnienia przez nie roli ucznia w środowisku rodzinnym.

 

V.                  O potrzebie wspierania rodzin młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwoju

 

Bibliografia

 

Spis tabel i rysunków