Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]25196liczba stron: 166Okładka: miękkaWydawnictwo: DifinRok wydania: 2008 Opis
"Brak wzrostu stanowi regres" - to reguła wyznawana przez wszystkich menedżerów odnoszących sukces w warunkach globalnej konkurencji. Autorzy przedstawiają pogłębione spojrzenie na czynniki stymulujące rozwój ?rm. W książce znajduje się rozwinięcie takich problemów, jak: znaczenie i rezultaty dysponowania wiedzą w ?rmie, elastyczność struktur, budowanie kompetencji, skuteczność menedżera, motywacja, technologie IT, zaufanie oraz monitorowanie osiągnięć ?rmy. Omówienie każdego z tych zagadnień jest wsparte bogatym materiałem badawczym.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Wiedza jako stymulator rozwoju
Andrzej Pawluczuk
Wstęp
1.1. Koncepcja zarządzania wiedzą
1.2. Praktyka zarządzania wiedzą w świetle badań
1.3. Studium przypadku firmy Weyerhaeuser
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 2. Uelastycznianie jako sposób rozwoju przedsiębiorstwa
Wiesław Urban
Wstęp
2.1. Znaczenie pojęcia elastyczność przedsiębiorstwa
2.2. Działania uelastyczniające przedsiębiorstwo
2.3. Dostosowywanie strumieni podaży i popytu
2.4. Analiza przypadku przedsiębiorstwa produkcyjnego
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 3. Budowanie kompetencji przedsiębiorstwa
Bolesław Budzisz
Wstęp
3.1. Istota kompetencji, ich rodzaje i cechy
3.2. Ustalanie, opis i pomiar kompetencji
3.3. Proces budowy modelu kompetencyjnego
3.4. Modelowanie kompetencji w wybranym przedsiębiorstwie
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 4. Kompetencje przywódcze w przedsiębiorstwach o zasięgu globalnym
Anna Wasiluk
Wstęp
4.1. Istota kompetencji
4.2. Kompetencje menedżerów globalnych
4.3. Przykłady kompetencji menedżerów globalnych
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 5. Rozwój kompetencji pracowniczych
Agnieszka Budzisz
Wstęp
5.1. Istota kompetencji pracowniczych
5.2. Diagnoza kompetencji
5.3. Zarządzanie kompetencjami pracowniczymi
5.4. Rozwijanie kompetencji pracowników w firmie branży chemicznej
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 6. System motywowania pracowników jako czynnik rozwoju przedsiębiorstwa
Anna Tomaszuk
Wstęp
6.1. Systemowe podejście do motywowania
6.2. Rola kultury narodowej w motywowaniu
6.3. Potęga inteligencji kulturowej w motywowaniu
6.4. Motywowanie materialne w warunkach gospodarki globalnej
6.5. Wynagrodzenia w wybranych krajach Unii Europejskiej
6.6. Motywowanie w firmie międzynarodowej (na przykładzie Fortis Banku Polska SA)
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 7. Rola technologii i systemów informatycznych w rozwoju przedsiębiorstwa
Andrzej Daniluk
Wstęp
7.1. Rozwój technologii i systemów informatycznych wspomagających zarządzanie
7.2. Znaczenie technologii informatycznych w rozwoju przedsiębiorstw
7.3. System CRM w banku BPH
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 8. Systemy pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa
Urszula Kobylińska
Wstęp
8.1. Rola systemu pomiarów w zarządzaniu organizacją
8.2. Pomiar postępów na drodze do doskonałości
8.3. Wpływ stosowania modelu na wyniki organizacji
8.4. Spojrzenie na przyszłe wyniki z wykorzystaniem Balanced Scorecard
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 9. Zaufanie jako warunek kooperacji przedsiębiorstw
Maciej Dobrzyński, Urszula Ryciuk
Wstęp
9.1. Koncepcja zaufania i zaangażowania
9.2. Czynniki wpływające na zaufanie i zaangażowanie w łańcuchu dostaw
9.3. Wybrane modele zaufania i zaangażowania
9.4. Model zaufania dla przedsiębiorstw dystrybucyjnych województwa podlaskiego
Podsumowanie
Bibliografia