Rozdział 1. GENEZA I ORGANIZACJA STOWARZYSZENIA CHRZEŚCIJAŃSKO-NARODOWEGO NAUCZYCIELSTWA SZKÓŁ POWSZECHNYCH ..
1. Zarys rozwoju ruchu nauczycielskiego w okresie zaborów i w początkach niepodległości .
2. Powstanie SChNNSP .
3. Centralne władze Stowarzyszenia .
4. Struktury terenowe Stowarzyszenia
Rozdział II. WALKA O CHRZEŚCIJAŃSKI OBRAZ ŻYCIA SPOŁECZNEGO
Orientacja programowa i współpraca z organizacjami ideowo pokrewnymi
2. Zmagania z ideologią komunistyczną .
3. Starcia ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego .
Rozdział III. STANOWISKO WOBEC SYSTEMU EDUKACJI NARODOWEJ
1. Starania o szkołę wyznaniową .
2. Dyskusje nad kształtem ustroju szkolnego .
3. Dążenia do rewizji programów szkolnych i podręczników
4. Postulaty w sprawie kształcenia mniejszości narodowych
RozdziałV. UDZIAŁ STOWARZYSZENIA W EDUKACJI NAUCZYCIELI
1. Krytyka i projekty kształcenia oraz doskonalenia nauczycieli
2. Organizowanie kształcenia i dokształcania nauczycieli
3. Przygotowywanie do działalności społeczno-oświatowej
Rozdział V. AKCJA WYDAWNICZA
1.Czasopisma dla nauczycieli
2. Periodyki dla dzieci .
3. Inne wydawnictwa .
Rozdział VI. OBRONA INTERESÓW ZAWODOWYCH I SPOŁECZNYCH NAUCZYCIELI .
l. Stosunek do pragmatyki nauczycielskiej .
2. Opieka prawna .
3 Troska o poprawę warunków materialnych 4. Pomoc socjalna
|