Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Sterowanie silników zapłonie iskrowym wtrysk

19-01-2012, 22:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 43 zł     
Użytkownik julka74
numer aukcji: 2002275527
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 9   
Koniec: 15-01-2012 17:16:30
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest informator techniczny

 

Sterowanie silników o zapłonie iskrowym.

Zasada działania. Podzespoły.

 

Informatory techniczne Bosch

Budowa i działanie elektronicznych systemów sterowania silników o zapłonie iskrowym (benzynowych). Zawiera podstawy teoretyczne działania silników spalinowych, opis zintegrowanego sterowania poszczególnych układów silników o zapłonie iskrowym, w tym układ zasilania powietrzem, rozrządu, recyrkulacji spalin, doładowania, wtrysku benzyny (pośredniego i bezpośredniego), zapłonowego oraz wylotowego z katalitycznym oczyszczaniem spalin. Uwzględniono najnowsze rozwiązania, m. in. zmienne fazy rozrządu, kolektory dolotowe o zmiennej długości, doładowanie mechaniczne i turbodoładowanie, zapłon mikroprocesorowy, układ oczyszczania spalin o dwóch katalizatorach i dwóch sondach lambda. Nowe wydanie rozszerzono m.in. o sterowanie ruchem strumienia ładunku i doładowanie mechaniczne. 
 

Spis treści:
Podstawy silników o zapłonie iskrowym (ZI) /4
Zasada działania /4
Moment obrotowy i moc silnika /8
Sprawność silnika /9
Sterowanie silników o zapłonie iskrowym (ZI) / 12
Wymagania /12
Sterowanie napełnienia / 13
Tworzenie mieszanki /16
Zapłon /19
Sterowanie napełnienia /21
Sterowanie zasilania powietrzem /21
Zmienne fazy rozrządu /22
Sterowanie ruchem strumienia ładunku / 25
Recyrkulacja spalin /26
Doładowanie dynamiczne /26
Doładowanie mechaniczne /29
Turbodoładowanie /31
Chłodzenie powietrza doładowanego /34
Ogólne wiadomości o wtrysku benzyny /35
Przegląd /35
Zewnętrzne tworzenie mieszanki /35
Wewnętrzne tworzenie mieszanki /36
Zasilanie paliwem silników MPI i GDI /37
Przegląd /37
Obwód zasilania paliwem silnika o wtrysku pośrednim (MPI)/38
Obwód niskiego ciśnienia silnika o wtrysku bezpośrednim (GOI) /39
Układ odprowadzania par paliwa /40
Elektryczna pompa paliwa /42
Filtr paliwa /43
Zasobnik paliwa, regulator ciśnienia paliwa/44
Tłumik drgań ciśnienia paliwa/45
Zbiornik paliwa, przewody paliwa /46
Pośredni wielopunktowy wtrysk benzyny /47
Przegląd /47
Działanie /47
Wtryskiwacze paliwa /48
Rodzaje wtrysku /51
Bezpośredni wtrysk benzyny /52
Przegląd /52
Działanie /52
Zasobnik paliwa i pompa wysokiego ciśnienia /53
Zawór regulacyjny ciśnienia /55
Czujniki ciśnienia w zasobniku paliwa /56
Wtryskiwacz paliwa wysokiego ciśnienia /56
Przebieg spalania /58
Tworzenie mieszanki /59
Rodzaje zasilania /59
Przegląd układów zapłonowych /62
Wiadomości wstępne /62
Rozwój układów zapłonowych /62
Indukcyjne układy zapłonowe /64
Przegląd /64
Moduł zapłonu /64
Cewka zapłonowa /64
Rozdzielanie wysokiego napięcia /66
Świeca zapłonowa /67
Przewody wysokiego napięcia i elementy przeciwzakłóceniowe /67
Napięcie i energia zapłonu /68
Kąt wyprzedzenia zapłonu /70
Katalityczne oczyszczanie spalin /71
Przegląd /71
Katalizator utleniający /71
Katalizator trójfunkcyjny /71
Katalizator zasobnikowy NOx /74
Obwód regulacji λ /76
Podgrzewanie katalizatora /77
Układ sterowania Motronic/80
Skorowidz /84
Wykaz ważniejszych oznaczeń /86
Wykaz skrótów/87


Format: A4,
Stron: 88
Koszt wysyłki:
- 7,00 polecony priorytet
Sposób zapłaty: przelew