Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Spaces of Experience

11-03-2012, 13:17
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 224 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112904232
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 11-03-2012 14:02:01
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Spaces of Experience - Art Gallery Interiors from 1800 to 2000


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]01519
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 244
Wydawnictwo Yale University Press
Język Angielski

Cena: 224.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

This fascinating study of art gallery interiors examines the changing ideals and practices of galleries in Europe and North America from the 18th to the late 20th century. It offers a detailed account of the different displays that have been created—the colors of the background walls, lighting, furnishings, the height and density of the art works on show—and it traces the different scientific, political and commercial influences that lay behind their development.

Charlotte Klonk shows that scientists like Hermann von Helmholtz and Wilhelm Wundt advanced theories of perception that played a significant role in justifying new modes of exhibiting. Equally important for the changing modes of exhibition in art galleries was what Michael Baxandall has called “the period eye,” a way of seeing informed by the impact of new fashions in interior decoration and by department store and shop window displays. The history of museum interiors, she argues, should be appreciated as a revealing chapter in the broader history of experience.

Charlotte Klonk is Departmental Chair, Kunstgeschichtliches Seminar, Humboldt-Universität zu Berlin. She is the author of Science and the Perception of Nature and co-author of Art History: A Critical Introduction to Its Methods.