Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Socjologia gospodarki [nowa]

19-01-2012, 15:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45.10 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 1998826770
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 14-01-2012 00:59:58
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Socjologia gospodarki
Jacenty Siewierski, Juliusz Gardawski, Leszek Gilejko, Rafał Towalski

Socjologia gospodarki
Dodatkowe informacje

  • ISBN:[zasłonięte]978-8351-843-9
  • liczba stron: 256
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Wymiary: 160 x 230 mm
  • Rok wydania: 2008
  • Opis

    Publikacja składa się ona z czterech w miarę autonomicznych części.
    W części I rozważane są determinanty rozwoju i wzrostu gospodarczego, głównie w odniesieniu do procesów kulturowych.
    W części II (socjologia makroekonomiczna) analizowane są instytucje gospodarcze z socjologicznego punktu widzenia oraz zachowania aktorów w gospodarce. Część III to analiza struktury społecznej w jej związkach z gospodarką oraz analiza mentalności ekonomicznej.
    W część IV (socjologia mikroekonomiczna) poruszane są zagadnienia przedsiębiorstwa, stosunki pracy wraz z partycypacją oraz konflikt przemysłowy. Całość ma w zamierzeniu ukazać gospodarkę
    w perspektywie socjologicznej.
    Podręcznik jest dziełem pracowników naukowych Katedry Socjologii Ekonomicznej AGH, od wielu lat zainteresowanych problemami gospodarczymi. Wszyscy autorzy uczestniczyli w europejskich projektach badawczych, m.in. poświęconych sektorowi publicznemu w gospodarce.
    Książka jest adresowana do szerokiego kręgu czytelników zainteresowanych problemami gospodarczymi. Jest znakomitym podręcznikiem dla studentów socjologii i kierunków ekonomicznych, których program obejmuje socjologię gospodarki, socjologię pracy, socjologię przedsiębiorstwa i podobne subdyscypliny.

    Spis treści:
    Wstęp. Dwa paradygmaty w naukach o gospodarce

    1. Spory w naukach o gospodarce w perspektywie historycznej
    1.1. Krytyka modelu homo oeconomicus przez pozytywistów
    1.2. "Spór o metodę"
    1.3. Max Weber i projekt socjologii ekonomicznej
    2. Przekraczanie barier między ekonomią a socjologią
    3. Główne orientacje łączące problematykę ekonomiczną i socjologiczną
    3.1. Ekonomia kosztów transakcyjnych
    3.2. "Imperializm ekonomiczny" i socjologia racjonalnego wyboru
    3.3. PSA-ekonomia
    3.4. Socjo-ekonomia
    3.5. Instytucjonalna i Ewolucyjna Ekonomia
    3.6. Nowa Socjologia Ekonomiczna
    4. Omówienie wybranych teorii
    4.1. Gary S. Becker i "imperializm ekonomiczny". Teoria racjonalnego wyboru Jamesa Colemana
    4.2. Amitai Etzioni i Socjo-ekonomia
    4.3. Nowa Socjologia Ekonomiczna
    5. Stare paradygmaty i nowe wyzwania
    Część I. Determinanty rozwoju gospodarczego
    Jacenty Siewierski
    Rozdział 1. Człowiek w gospodarce
    1.1. Jednostka w perspektywie socjologicznej
    1.2. Jednostka w teorii ekonomii
    1.3. Racjonalność i wolny wybór. Ekstensja struktur rynkowych na pozagospodarcze sfery życia
    1.4. Jednostka i wspólnota. Wartości azjatyckie i wartości europejskie
    Rozdział 2. Gospodarka w obrębie systemu społecznego
    2.1. System społeczny
    2.2. Podsystem gospodarczy
    2.3. Relacje między gospodarką, polityką i kulturą
    2.4. Wielość systemów gospodarczych
    Rozdział 3. Czynniki rozwoju gospodarczego
    3.1. Uwarunkowania kapitalizmu
    3.2. Wzrost gospodarczy
    3.3. Wyjaśnienia ekonomiczne i teorie zależności
    3.4. Środowisko geograficzne a rozwój gospodarczy
    3.5. Wpływ polityki na rozwój gospodarczy
    3.6. Kultura a rozwój gospodarczy
    3.7. Procesy modernizacji społeczeństw tradycyjnych
    Część II. Rynek i otoczenie instytucjonalne (socjologia makroekonomiczna)
    Leszek Gilejko
    Rozdział 1. Rynek jako regulator procesów gospodarczych i instytucja społeczna
    1.1. Rynki regulowane - podejścia instytucjonalne
    1.2. Dylemat wolności rynkowej - rola prawa
    1.3. Rynek pracy - instytucje i rywalizacja
    Rozdział 2. Państwo a gospodarka
    2.1. Ujęcie systemowe - ład społeczny a gospodarka
    2.2. Rola sektora publicznego
    Rozdział 3. Aktorzy sfery ekonomicznej i ich strategie
    3.1. Główni aktorzy i najważniejsze strategie
    3.2. Pracownicy jako zbiorowy aktor społeczny
    3.3. Szczególne role menedżerów
    3.4. Właściciele i akcjonariusze
    3.5. Administracja publiczna - biurokracja
    Część III. Ekonomiczny wymiar struktury społecznej
    Juliusz Gardawski
    Rozdział 1. Wstęp: Makrostruktury społeczne
    Rozdział 2. Teorie klas społecznych Karola Marksa i Maxa Webera
    2.1. Teoria Karola Marksa
    2.2. Teoria Maxa Webera
    Rozdział 3. Nurt neoweberowski i neomarksizm
    3.1. Pierwszy przykład inspiracji weberowskich: uwarstwienie społeczne według kryterium prestiżu
    3.2. Drugi przykład inspiracji weberowskich: system stratyfikacyjny EGP
    3.3. Przykład stanowiska neomarksistowskiego: Erik Olin Wright
    3.4. Schemat EGP a schemat Erika Olina Wrighta
    Rozdział 4. Funkcjonalizm
    4.1. Funkcjonalna teoria uwarstwienia K. Davisa i W. Moora
    Rozdział 5. Klasyfikacje i skale zawodów
    Rozdział 6. Teza o zaniku klas
    6.1. Neomarksizm i neoweberyzm wobec tezy o zaniku klas
    Rozdział 7. Struktura społeczna w Polsce
    7.1. Badania struktury klasowej
    7.2. Badania struktury społeczno-zawodowej
    7.3. Hierarchia prestiżu zawodów
    7.4. Potoczne postrzeganie struktury społecznej
    7.5. Badania opinii o gospodarce i wizji gospodarki dobrze urządzonej
    Część IV. Przedsiębiorstwo i stosunki pracy
    Rafał Towalski
    Rozdział 1. Przedsiębiorstwo jako system społeczny
    1.1. Jednostka w przedsiębiorstwie. Role, więzi, motywacje, interesy
    1.2. Kultura przedsiębiorstwa. Ideologia przedsiębiorstwa
    1.3. Przedsiębiorstwo jako forma organizacji społecznej
    1.4. Władza
    Rozdział 2. Teorie kierowania (zarządzania) w organizacji
    2.1. Kierunek naukowego zarządzania
    2.2. Kierunek administracyjny
    2.3. Nurt human relations
    2.4. Nurt human resource management (zarządzania zasobami ludzkimi)
    2.5. Rosnące znaczenie partycypacji
    2.6. Skala przedsiębiorstwa i współczesne trendy
    Rozdział 3. Stosunki pracy
    3.1. Związek zawodowy
    3.2. Układy zbiorowe pracy
    3.3. Konflikt przemysłowy
    3.4. Strategie partnerów społecznych na poziomie przedsiębiorstwa i ich uwarunkowania
    Bibliografia
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa