Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SOCJOLOGIA CODZIENNOŚCI SZTOMPKA BOGUNIA-BOROWSKA

24-01-2012, 4:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 68.50 zł     
Użytkownik zima1942
numer aukcji: 2001193345
Miejscowość giżycko
Wyświetleń: 14   
Koniec: 15-01-2012 07:49:22
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PIOTR SZTOMPKA, MAŁGORZATA BOGUNIA-BOROWSKA

SOCJOLOGIA CODZIENNOŚCI

STRON: 974
FORMAT: 170x240

Gwiazdy rocka i stadionowi zadymiarze, zakupy i choroby, przyjaźń i seks, komórki i fora internetowe, zaufanie taksówkarzy do klientów i wyborców do polityków. Co łączy te tematy? 
Tradycyjny socjolog określiłby je jako dziwne, ale sprawy te są przedmiotem trzeciej socjologii: socjologii codzienności. 
Po pierwszej (zajmującej się wielkimi systemami społecznymi) oraz drugiej (analizującej anatomię działań społecznych i międzyludzkich więzi) przyszedł czas na trzecią. Badacze dostrzegli, że tradycyjne problemy socjologii - nierówności społeczne, władza, kultura, świadomość zbiorowa czy globalizacja - przejawiają się najwyraźniej na co dzień: w domu, szkole, supermarkecie, kościele, szpitalu i na stadionie piłkarskim. Dla socjologów życie codzienne to nowe okno, przez które można spojrzeć na stare problemy i zobaczyć coś więcej. 
Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia-Borowska zebrali przykłady najnowszych prac z kręgu trzeciej socjologii, które ukazały się na świecie. To pierwsza taka - poprzedzona obszernymi wstępami autorów - antologia w Polsce. Z pewnością zainteresuje nie tylko socjologów, ale szeroki krąg czytelników, którym pomoże lepiej zrozumieć własne życie w społeczeństwie. 
Małgorzata Bogunia-Borowska jest adiunktem na Uniwersytecie Jagiellońskim w Zakładzie Socjologii Teoretycznej Instytutu Socjologii i wykładowcą w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera. Absolwentka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, na którym ukończyła kulturoznawstwo (1997) oraz Wydziału Filozoficznego, gdzie zdobyła wykształcenie socjologiczne (1999). Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z przemianami kulturowymi i społecznymi ponowoczesnej rzeczywistości. Szczególnie interesuje się tematyką kultury medialnej i konsumpcyjnej. Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz członkini Międzynarodowego Stowarzyszenia Socjologicznego (ISA) oraz Polskiego Stowarzyszenia Socjologicznego. Współautorka książki Globalizacja i konsumpcja. Dwa dylematy współczesności (część poświęcona połeczno-kulturowym teoriom konsumpcji) oraz Reklamy jako tworzenia rzeczywistości społecznej, a także redaktorka książki Dziecko w świecie mediów i konsumpcji.