Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej

19-01-2012, 14:34
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 37.60 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 1997370510
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 15   
Koniec: 13-01-2012 10:00:57

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej


Autor: Walentyna Trzcińska, Izabela Wiciak
Wydawca: WSPOL
ISBN:[zasłonięte]978-8362-247-9
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 104
Oprawa: miękka
Format: 16 x 24


Wysyłka w ciągu 24 godzin


EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]46224


Komunikacja społeczna łączy ludzi i spaja organizacje. Towarzyszy każdemu człowiekowi, dotyka wszystkich obszarów rzeczywistości społecznej. Bez niej nie mogłyby rozwinąć się cywilizacje.

Także praca w jednostce administracji publicznej wymaga kompetentnej komunikacji - nie tylko zbierania i przetwarzania informacji, lecz porozumiewania się z interesantami, publicznych wystąpień, kształtowania wizerunku własnego i organizacji. Burzliwy rozwój nowych technologii informacyjnych, postępująca globalizacja, przede wszystkim zaś demokratyzacja społeczeństwa dodatkowo podwyższają wymagania stawiane urzędnikom publicznym w tej sferze.

Zaczynamy uczyć się porozumiewania tuż po urodzeniu, obserwując i naśladując innych ludzi. Wydawałoby się, że dzieje się to samoistnie, bez konieczności korzystania z książek czy szkoleń. Praktyka jednak pokazuje, że intuicyjne uczenie się przebiega powoli i nie zawsze pozwala uniknąć błędów, czasem dramatycznych.

Autorki niniejszego opracowania mają nadzieję, że ich książka pomoże czytelnikom - studentom Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, uczestnikom policyjnych szkoleń i wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem rozlegle rozumianych umiejętności porozumiewania się - poszerzyć swoje kompetencje w sposób bardziej świadomy i usystematyzowany.


Publikacja "Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej" składa się z czterech części.



SPIS TREŚCI:

Wstęp

1. Czynniki konstytuujące komunikowanie społeczne (Izabela Wiciak)

Rys historyczny
Co to jest komunikacja społeczna?
Rodzaje komunikacji społecznej
Systemy komunikowania społecznego
Model procesu komunikacji
Poziomy komunikacji interpersonalnej
Komunikacja jednokierunkowa i dwukierunkowa
Literatura

2. Skuteczna komunikacja interpersonalna (Izabela Wiciak)
Kompetencja komunikacyjna
Komunikacja werbalna i niewerbalna
Słowne i pozasłowne symptomy kłamstwa
Bariery komunikacyjne
Aktywne słuchanie
Warunki skutecznej komunikacji interpersonalnej
Komunikacja perswazyjna a manipulacja
Manipulacja i makiawelizm
Ingracjacja jako psychomanipulacja
Sposoby wywierania wpływu
Zwiększanie skuteczności perswazyjnej
Literatura

3. Skuteczna komunikacja w organizacji formalnej (Walentyna Trzcińska)
Komunikacja wewnętrzna w organizacji
O komunikacji formalnej
Strategie komunikowania się w organizacji
Komunikacja nieformalna i jej znaczenie
Podstawy sprawnej komunikacji w jednostce organizacyjnej
Praktyka komunikacji wewnętrznej w jednostce administracji publicznej
Przemówienia, wykłady, prelekcje
Odprawy, narady, zebrania
Rozmowy z podwładnymi
Konwersowanie, czyli smali talk
Literatura

4. Kontakty z mediami i inne narzędzia kreowania wizerunku
organizacji (Walentyna Trzcińska)
Kreowanie wizerunku, czyli public relations
Narzędzia public relations
Błędy w kreowaniu wizerunku
Administracja publiczna a środki masowego przekazu
Rodzaje środków masowego przekazu
Uwarunkowania prawne kontaktów administracji publicznej,
w tym Policji, z mediami
Działalność informacyjno-prasowa w Policji - uregulowania dodatkowe
Organizacja i taktyka współpracy z przedstawicielami mediów
Formy współpracy z mediami
Wystąpienia przed kamerą
Współpraca z mediami w sytuacji kryzysowej
Literatura
Przepisy prawne

Skuteczne komunikowanie w administracji publicznej