Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Siedem języków w siedem tygodni. Praktyczny przewo

19-01-2012, 14:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49.90 zł     
Użytkownik Anna_Czerska
numer aukcji: 2027766749
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 6   
Koniec: 13-01-2012 13:07:13

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
Tematyka: Techniki programowania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Siedem języków w siedem tygodni. Praktyczny przewodnik nauki języków programowania
Autor: Bruce A. Tate
Data wydania: 2011
Stron: 368
    Tytuł oryginału: Seven Languages in Seven Weeks: A Pragmatic Guide to Learning Programming Languages
    Tłumaczenie: Radosław Meryk
    ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3379-1
    Format: 168x237
    Oprawa: miękka
    Numer z katalogu: 6961

Wydawnictwo Helion

Siedmiotygodniowa podróż po czterech odmiennych paradygmatach programowania, siedmiu różnych stylach składni i czterech dekadach rozwoju języków!

    Poznaj najważniejsze modele programowania i techniki obsługi współbieżności
    Opanuj tajniki systemu prototypów i dynamicznych typów
    Zostań wszechstronnym programistą, gotowym zmierzyć się z każdym projektem!

Jeśli myślisz, że to kolejna książka z serii Jak schudnąć 50 kilogramów w trzy dni albo Jak zostać obrzydliwie bogatym w dwa tygodnie, na szczęście się mylisz! Oto podręcznik, który w siedem tygodni przedstawi Ci najważniejsze modele programowania na przykładzie siedmiu przydatnych języków.

Zaproponowana tu innowacyjna forma nauki pozwoli Ci poznawać je dzień po dniu. Zaczniesz od krótkiego omówienia składni i możliwości każdego języka, by na końcu wypróbować go w akcji. I choć po lekturze tej książki nie staniesz się ekspertem, opanujesz to, co w każdym z przedstawionych tu języków jest kluczowe. Będziesz mógł tworzyć czytelniejszy, lepszy kod z mniejszą ilością powtórzeń. Zdobędziesz także niezwykle cenną umiejętność - zaczniesz sprawnie wykorzystywać pojęcia z jednego języka w celu znalezienia kreatywnych rozwiązań w innym!

W książce tej opisano jeden język programowania logicznego, dwa z pełną obsługą pojęć obiektowych, cztery o charakterze funkcyjnym i jeden prototypowy

- wszystko po to, by zapewnić Ci możliwie najbardziej wszechstronne przygotowanie programistyczne. Lepiej przyswoisz sobie także techniki obsługi

współbieżności, będące kręgosłupem następnej generacji aplikacji internetowych, oraz poznasz sposoby wykorzystywania filozofii Let it crash Erlanga do

budowy systemów odpornych na awarie.

Jakie praktyczne języki poznasz dzięki tej książce?

    Ruby - język obiektowy, a przy tym łatwy w użytkowaniu i czytelny
    Io - prototypowy język, wyposażony w unikatowy mechanizm dystrybucji komunikatów
    Prolog - język oferujący łatwe rozwiązania, które w Javie lub C byłyby bardzo kłopotliwe
    Scala - jeden z języków nowej generacji, przeznaczony na maszynę wirtualną Javy
    Erlang - język funkcyjny, z mechanizmami obsługi współbieżności, na którym działa już kilka słynnych baz danych w stylu cloud
    Clojure - język, w którym wykorzystano strategię wersjonowania baz danych w celu zarządzania współbieżnością
    Haskell - język o charakterze czysto funkcyjnym

Jeden z tych języków może już wkrótce stać się Twoim ulubionym narzędziem!

Spis treści:

Dedykacja 7
Podziękowania 9
Słowo wstępne 13
Rozdział 1. Wprowadzenie 17

    1.1. Metoda w szaleństwie 17
    1.2. Języki 19
    1.3. Kup tę książkę 22
    1.4. Nie kupuj tej książki 23
    1.5. Ostateczny wniosek 26

Rozdział 2. Ruby 27

    2.1. Krótki rys historyczny 28
    2.2. Dzień 1. Gdzie jest niania? 30
    2.3. Dzień 2. Sfrunąć z nieba 38
    2.4. Dzień 3. Poważna zmiana 52
    2.5. Ruby. Podsumowanie 60

Rozdział 3. Io 65

    3.1. Przedstawiamy język Io 65
    3.2. Dzień 1. Urywamy się ze szkoły. Wagarujemy 66
    3.3. Dzień 2. Król kiełbasy 80
    3.4. Dzień 3. Festyn oraz inne dziwne miejsca 89
    3.5. Io. Podsumowanie 99

Rozdział 4. Prolog 103

    4.1. O Prologu 104
    4.2. Dzień 1. Świetny kierowca 105
    4.3. Dzień 2. Piętnaście minut do Wapnera 119
    4.4. Dzień 3. Podbić Vegas 131
    4.5. Prolog. Podsumowanie 143

Rozdział 5. Scala 147

    5.1. O języku Scala 148
    5.2. Dzień 1. Zamek na wzgórzu 152
    5.3. Dzień 2. Przycinanie żywopłotu i inne sztuczki 168
    5.4. Dzień 3. Cięcie puchu 183
    5.5. Scala. Podsumowanie 193

Rozdział 6. Erlang 199

    6.1. Przedstawiamy Erlanga 200
    6.2. Dzień 1. Z wyglądu człowiek 204
    6.3. Dzień 2. Zmiana form 215
    6.4. Dzień 3. Czerwone pigułki 228
    6.5. Erlang. Podsumowanie 241

Rozdział 7. Clojure 245

    7.1. Przedstawiamy język Clojure 246
    7.2. Dzień 1. Szkolenie Luke'a 248
    7.3. Dzień 2. Yoda i Moc 267
    7.4. Dzień 3. Oko zła 282
    7.5. Clojure. Podsumowanie 291

Rozdział 8. Haskell 297

    8.1. Przedstawiamy Haskella 297
    8.2. Dzień 1. Wartości logiczne 299
    8.3. Dzień 2. Wielka siła Spocka 315
    8.4. Dzień 3. Łączność umysłów 326
    8.5. Haskell. Podsumowanie 342

Rozdział 9. Podsumowanie 347

    9.1. Modele programowania 348
    9.2. Współbieżność 351
    9.3. Konstrukcje programowania 354
    9.4. Znajdź swój głos 356

Dodatek A Bibliografia 357
Skorowidz 359