Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SATSUMA WAZON 15CM XIXW. PIĘKNY !!! BOGATO ZŁOCONY

16-01-2012, 20:49
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 100 zł     
Użytkownik mieszkiel
numer aukcji: 1998858514
Miejscowość Zielona Góra
Wyświetleń: 93   
Koniec: 14-01-2012 00:45:53

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PIĘKNY WAZON 15 CM AMFORA SATSUMA KONIEC XIXW. SYGNOWANA ZŁOTEM

Bardzo ładny wazon amfora bogato złocony pokryty grubą warstwa kolorowych emalii ze złotą sygnaturą – złożona z trzech znaków
Sygnatura nie ma kółka z krzyżykiem najsłynniejszej rodziny tworzącej tą ceramikę – Shimazu – natomiast ma dwa hieroglify obecne w większości sygnatur XIXw. – drugi znak oznacza zan (or yama, "mountain"), the third is zo or "made". Date between 1915 to 1925. Pierwszy to podpis artysty… mountain góra oznacza najwyższy – czyli można stwierdzić, że artysta który ja wykonał uważał swoje dzieło za swoje szczytowe osiagnięcie… o największej wartości…
Nie jest to porcelana – ale porcelit- stary- pod szkliwem widzimy siateczkę pajączka charakterystyczną dla tego typu ceramiki. Złocenia pokryły się patyną starego złota –
Każdy obiekt – ręcznie malowanej i bardzo bogato złoconej grubą warstwą 22k złota- ceramiki Satsua- trzeba oglądać osobno – jak oddzielne dzieło sztuki- mimo, że temat jest ten sam- i przedstawia uroczystą scenę rodzinną arystokratycznego rodu, który właśnie otrzymał kolejny – a może pierwszy- przywilej od shoguna… widzimy czytających Panią domu i głowę rodziny – między nimi prawdopodobnie wysłannik szoguna – złoto i bogactwo strojów podkreślają doniosłość chwili- najważniejszego wydarzenia w historii rodziny. Takie naczynia stały w domowej kapliczce napełnione wonnościami … Ciekawe jest to, że poseł shoguna- a być może przedstawiony jest tu sam shogun- przedstawiony jest dwukrotnie, żeby podkreślić jego znaczenie….
Spójrzmy na twarze – wysłannik shoguna- skupiony poważny podaje pismo Damie – kimono niebieskie i samurajowi – kimono złote – wąsate poważne twarze - widzimy jaka wagę ma informacja… ciekawa jest twarz Damy – nie jest to młódka – oczy przebiegają pismo – z wielką uwagą… widać, że oprócz przywilejów- pismo shoguna oznacza również ogromne zobowiązanie – zapewne także dla potomków przedstawionych z takim pietyzmem protoplastów rodu.
Cenna ceramika- stara- Polecam- Rarytas!!!! Nie znalazłem dokładnie takich hieroglifów… a to oznacza tylko jedno- ten wazonik jest unikalny- i być może kryje w sobie tajemnicę – której ja nie rozszyfrowałem… pozostawiam ją szczęśliwemu nabywcy. Doskonały oryginalny prezent.
Kołnierz klejony- dekoracja nienaruszona- świetna lokata kapitału- ceny starej ceramiki Satsuma są kosmiczne.
Wymiary
Wysokość 15 cm
Średnica 10 cm- średnica złoconej podstawy 6 cm
Satsuma
The typical Satsuma ware we most of the time comes into contact with is a yellowish earthenware usullay decorated with a minute decoration with Japanese figures, expressive faces or detailed oriental landscapes, or sometimes embellished with vivid dragons in relief. This ware is in fact an export product specifically designed in the mid 19th century to cater to the western export market. The Japanese themselves had very little interest in this ware.
From around the 1890's to the early 1920's at least twenty and possibly more studios or factorys were producing "Satsuma" wares of which much were of low quality and destined for the European and American export markets. At the same time, artists studio's were producing wares of the finest quality.
Most of the marks below will detail this ware since there were many masterpieces created during its hayday and several studios have created eternal fame for their names with these magnificent wares. It is easily recognized by its finely crackled glaze and by the fact that its earthenware body does not "ring" when tapped. The production soon spread to several cities such as Kyoto, Tokyo, Nagoya, Yokohama and elsewhere throughout Japan, from the Meiji period (1[zasłonięte]868-19) up until today.
Satsuma Han however has a much longer history than that. If you click the map icon to the right you will find this as the Satsuma area on the southern Kyushu island. The first historical kilns here were established by Korean potters in the late 16th century. These first wares were stonewares, covered with a thick dark glaze and are so rare that only museums might have a few to show.
The success of the Satsuma export decorative style inspired many followers, some of which have a stoneware body or a pure white porcelain, why I have choosen to collect any and all Satsuma looking wares, here.
The circle with a cross that often makes up a part of the marks, are the Shimazu mon or the family crest of the clan that ruled Satsuma Han however I doubt that any of the Shimazu clan ever owned a Satsuma export style ware piece. If that were to be the case, the crest would in that case need to be blue, since that was also the Shimazu clan colors.
Satsuma was produced in Kagoshima, Kyoto, Tokyo, Osaka, Kobe, and Kanazawa by hundreds of known artists, in many styles and by literally thousands of unknown decorators. Meizan has pieces authenticated as being done in Kanazawa (Kutani). For most of the "Zan brothers" nothing is known, in spite of very good quality work and many good studio pieces are simply unmarked.
Please also notice that the authenticity of many of the more important marks below are uncertain.
Jan-Erik Nilsson