Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SATSUMA AMFORKA 9 CM Z PORTRETEM PIĘKNEJ !! DAMY

25-01-2012, 13:26
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 30 zł     
Użytkownik mieszkiel
numer aukcji: 2073171339
Miejscowość Zielona Góra
Wyświetleń: 7   
Koniec: 29-01-2012 18:00:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

MAŁY WAZONIK AMFORKA 9 CM Z PORTRETEM MŁODEJ ŚLICZNEJ DZIEWCZYNY
Bardzo ładny wazonik amfora bogato złocona pokryty grubą warstwa kolorowych emalii – sygnatura z lat 20tych XXw- Japonia pisana pionowo…Sygnatura nie ma kółka z krzyżykiem najsłynniejszej rodziny tworzącej tą ceramikę – Shimazu –
Amforka jest porcelanowa – cienkościenna porcelana w kolorze białym . Złocenia pokryły się patyną starego złota – miejscami troche się wytarły- albo nie nałożono zbyt grubej warstwy.
Każdy obiekt – ręcznie malowanej i bardzo bogato złoconej warstwą 22k złota- ceramiki Satsuma- trzeba oglądać osobno – jak oddzielne dzieło sztuki- mimo, że temat jest ten sam- i przedstawia uroczystą scenę rodzinną arystokratycznego rodu. Wysłannik shoguna- albo często namalowany sam shogun- przynosi rodzinie wazna informacje- nadanie szlachectwa- nadanie ziemi- wezwanie na wojnę-…. Takie ręcznie malowane na zamówienie rodziny wazony- stały napełnione wonnościami w domowej kapliczce… przypominając o najważniejszych wydarzeniach w historii rodu- będąc jednocześnie galeria rodzinnych zdjęć… od XVIw…!!!! Wyjątkowo piękna tradycja.
Tu informacja przeznaczona jest dla młodej pięknej damy. Twarz ręcznie malowana cieniutkim pędzelkiem – jest wyjątkowo piękna. I dla mnie właśnie ten element przesądza o wartości tego małego wazonika. Widzimy skromny uśmiech- wysłannik – samego shoguna???- wręczył złote pismo- - które sprawiło młodej dziewczynie ogromna radość. Czy jest to swat – który przyniósł oświadczyny??? Czy może sam shogun wypatrzył piekność i zaprasza ją do swojego pałacu???? Radość i zaduma nad zbliżającym się wydarzeniem. Za to wysłannik stary wyga- nie okazuje wielkich emocji- wręczył pismo – otacza go złoto- symbol bogactwa i władzy… bardzo ciekawa scena- pełna ekspresji i emocji.
Polecam- bardzo piękna porcelana. Rarytas!!!! Doskonały oryginalny prezent.
Stan bardzo dobry - dekoracja idealna – grubo nakładana emalia – z wyczuwalną fakturą- czyste piękne kolory- - świetna lokata kapitału- ceny starej ceramiki Satsuma są kosmiczne.
Wymiary
Wysokość 9 cm
Średnica 5,7 cm- średnica podstawy 3,7 cm
Satsuma
The typical Satsuma ware we most of the time comes into contact with is a yellowish earthenware usullay decorated with a minute decoration with Japanese figures, expressive faces or detailed oriental landscapes, or sometimes embellished with vivid dragons in relief. This ware is in fact an export product specifically designed in the mid 19th century to cater to the western export market. The Japanese themselves had very little interest in this ware.
From around the 1890's to the early 1920's at least twenty and possibly more studios or factorys were producing "Satsuma" wares of which much were of low quality and destined for the European and American export markets. At the same time, artists studio's were producing wares of the finest quality.
Most of the marks below will detail this ware since there were many masterpieces created during its hayday and several studios have created eternal fame for their names with these magnificent wares. It is easily recognized by its finely crackled glaze and by the fact that its earthenware body does not "ring" when tapped. The production soon spread to several cities such as Kyoto, Tokyo, Nagoya, Yokohama and elsewhere throughout Japan, from the Meiji period (1[zasłonięte]868-19) up until today.
Satsuma Han however has a much longer history than that. If you click the map icon to the right you will find this as the Satsuma area on the southern Kyushu island. The first historical kilns here were established by Korean potters in the late 16th century. These first wares were stonewares, covered with a thick dark glaze and are so rare that only museums might have a few to show.
The success of the Satsuma export decorative style inspired many followers, some of which have a stoneware body or a pure white porcelain, why I have choosen to collect any and all Satsuma looking wares, here.
The circle with a cross that often makes up a part of the marks, are the Shimazu mon or the family crest of the clan that ruled Satsuma Han however I doubt that any of the Shimazu clan ever owned a Satsuma export style ware piece. If that were to be the case, the crest would in that case need to be blue, since that was also the Shimazu clan colors.
Satsuma was produced in Kagoshima, Kyoto, Tokyo, Osaka, Kobe, and Kanazawa by hundreds of known artists, in many styles and by literally thousands of unknown decorators. Meizan has pieces authenticated as being done in Kanazawa (Kutani). For most of the "Zan brothers" nothing is known, in spite of very good quality work and many good studio pieces are simply unmarked.
Please also notice that the authenticity of many of the more important marks below are uncertain.
Jan-Erik Nilsson