Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SAMORZĄD TERYTORIALNY A ROZWÓJ NOWOCZESNEGO HANDLU

19-01-2012, 14:35
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24 zł     
Użytkownik libromania
numer aukcji: 1997208857
Miejscowość Legionowo
Wyświetleń: 8   
Koniec: 13-01-2012 11:36:25
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

LIBROMANIA

Marta Danielewska

ul. Pałacowa 6/9, 05-120 Legionowo
mail: [zasłonięte]@wp.pl
tel.: 513 [zasłonięte] 121

 

 

Koszty wysyłki podane

nad aukcją.


Przy zakupie kilku książek

proszę o kontakt w celu

ustalenia kwoty za przesyłkę.

 

 

 

Na konto w ING Bank Śląski:

66 1050 [zasłonięte] 101200

0090 [zasłonięte] 725140

 

 

1. Odbiór osobisty możliwy tylko przy wpłacie na konto.


2. Nie wysyłam za pobraniem !


3. O zmianie adresu wysyłki proszę mnie poinformować mailem z dokładnym określeniem przedmiotu (tytuł książki lub numer aukcji),

 

4. Jeżeli stan książki odbiega od podanego na aukcji i nie jesteście Pañstwo zadowoleni z zakupu, proszę o informację w celu omówienia szczegółów reklamacji.

 

5. Komentarz od Kupującego jest dla mnie sygnałem, że wszystko jest w porządku i przesyłka dotarła. Komentarz z mojej strony wystawiam jako druga.

 

 

 

SAMORZĄD TERYTORIALNY
A ROZWÓJ NOWOCZESNEGO HANDLU

Urszula Kłosiewicz-Górecka
Bożena Słomińska

 

 

 

 

 

TYTUŁ: SAMORZĄD TERYTORIALNY
A ROZWÓJ NOWOCZESNEGO HANDLU

AUTOR: Urszula Kłosiewicz-Górecka
Bożena Słomińska

Wydanie: Difin 2001

Ilość stron: 202

Oprawa: miękka

Informacje dodatkowe:
Stan: bardzo dobry z minusem - lekko przybrudzona okładka

OPIS KSIĄŻKI:


Podstawę realizacji zamierzenia badawczego stanowiły rezultaty badań empirycznych, obejmujące zarówno dane liczbowe, jak i opinie i oceny na temat działalności gmin w zakresie kreowania warunków rozwoju nowoczesnego handlu na lokalnych rynkach, pochodzące od przedstawicieli urzędów gminnych. Zostały one zebrane poprzez skategoryzowany kwestionariusz wywiadu skierowany do celowo dobranej, zapewniającej reprezentywność wyników grupy gmin. Uzupełnieniem materiałów pozyskanych z gmin, a także ich weryfikatorem były oceny i opinie zebrane od przedstawicieli lokalnych społeczności, takich jak: zrzeszenia, stowarzyszenia branżowe oraz izby gospodarcze.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Zadania samorządu terytorialnego w rozwoju rynków lokalnych


1. Miejsce i rola samorządu terytorialnego w zarządzaniu gospodarką
2. Gmina jako ośrodek aktywizacji lokalnego rynku
3. Przegląd kierunków działań samorządu gminnego państw europejskich na rzecz rozwoju lokalnych rynków

Rozdział II. Dylematy rozwoju handlu w krajach Unii Europejskiej i w Polsce

1. Problemy rozwoju sieci handlowej w krajach Unii Europejskiej
2. Dylematy rozwoju handlu w Polsce

Rozdział III. Stan i kierunki rozwoju handlu na lokalnych rynkach w opinii samorządu gminnego

1. Znajomość lokalnej struktury handlu
2. Zmiany struktury sieci handlowej
3. Wpływ władz samorządowych na kształtowanie sieci handlowej
4. Przewidywany rozwój handlu w gminach w ciągu najbliższych 2-3 lat

Rozdział IV. Prawne i ekonomiczne narzędzia oddziaływania samorządu gminnego na kształtowanie rozwoju handlu

1. Tworzenie prawa miejscowego dotyczącego funkcjonowania i rozwoju lokalnego handlu
2. Plan miejscowy i program rozwoju handlu jako narzędzie oddziaływania gminy na kształtowanie infrastruktury handlowej
3. Ekonomiczne narzędzia stymulowania infrastruktury handlowej
   3.1. Zasady gospodarowania mieniem komunalnym i związana z tym polityka cenowa
   3.2. Narzędzia regulacji finansowej stosowane przez gminy wobec przedsiębiorców
4. Zasoby finansowe gmin jako podstawa ich ekonomicznego oddziaływania na rozwój lokalnej gospodarki

Rozdział V. Współpraca gminy z otoczeniem rynkowym jako podstawa doskonalenia procesów rozwojowych handlu

1. Zakres i formy współpracy gminy z otoczeniem rynkowym
2. Poprawa warunków funkcjonowania przedsiębiorstw i przyciąganie inwestycji zagranicznych jako element samorządowej polityki rozwoju rynku lokalnego
   2.1. Korzyści dla lokalnego rynku wynikające z pozyskania inwestorów zagranicznych
   2.2. Zagrożenia dla lokalnej społeczności wynikające z działalności zagranicznych firm handlowych
   2.3. Uwarunkowania rozwoju zagranicznych inwestycji handlowych w opinii władz lokalnych
3. Współudział gminy w tworzeniu warunków rozwoju sektora małych firm
   3.1. Działalność informacyjna i edukacyjna
   3.2. Współudział gminy w upowszechnianiu oryginalnych i skutecznych form działania w handlu
4. Przyczyny niskiej skuteczności działań podejmowanych przez gminy w zakresie pobudzania rozwoju handlu na lokalnym rynku

Rozdział VI. Relacje władz centralnych i lokalnych w sferze kreowania rozwoju handlu wewnętrznego

1. Ocena stanu dotychczasowego
2. Postulowane kluczowe obszary współdziałania centrum i samorządu gminnego
3. Formy współdziałania centrum, samorządu gminnego i samorządu gospodarczego

Wnioski

Bibliografia