Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Samolot Ultralekki Topaz XL nowy - cena brutto

19-05-2014, 11:16
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 249 000 zł     
Użytkownik ekolot1
numer aukcji: 4255114369
Miejscowość Krosno
Wyświetleń: 1   
Koniec: 02-06-2014 11:01:44

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie.

[zasłonięte]@ekolot.pl

KR-030 Topaz XLS

KR-030 Topaz to bez zastrzałowy grzbietopłat. Wszystkie zasadnicze zespoły płatowca maja strukturę skorupową z kompozytów na bazie włókien szklanych lub węglowych.

Kadłub w postaci samonośnej skorupy, mieści w części przedniej, dwuosobową kabinę z miejscami obok siebie. Szerokość kabiny 1,2 m. Skorupa technologicznie dzieli się na dwie symetryczne połówki z usztywnieniami, oraz zintegrowaną płytę podłogowo - bagażnikową, wklejaną podczas łączenia połówek. Fotele z pianki polietylenowej. Osłona kabiny - szyba przednia rozwijalna z odpornego na ultrafiolet plexiglasu, drzwi boczne z plexiglasu 3 mm na ramie z kompozytu.

Statecznik pionowy integralny z kadłubem. Podwozie trójkołowe z kołem przednim. Golenie główne wolnonośne, kompozytowe. Koła główne hamowane razem, koło przednie sterowane, sprzężone ze sterem kierunku. Standardowo koła osłonięte laminowanymi owiewkami. Skrzydło wykonane w całości, prostokątne, mocowane na czterech sworzniach Konstrukcja skrzydła skorupowa, przekładkowa, z dźwigarem nośnym. Klapa szczelinowa o konstrukcji skorupowej, zawieszona do skrzydła na wysięgnikach napędzana przy kadłubie. Lotka wykonana z laminatu węglowego ze względu na konieczną wysoką sztywność skrętną, przy jak najmniejszej masie (wymagania antyflaterowe) z wyważeniem masowym zamocowanym na jej końcu.

Usterzenie poziome klasyczne o obrysie prostokątnym, konstrukcji skorupowej z kompozytów z rogowymi wyważeniami steru . Ster kierunku skorupowy.

Układy sterowania popychaczowe. Trymer steru wysokości - sprężynowy, przestawiany elektrycznie. W wersji podstawowej jeden drążek sterowy pośrodku kabiny. Silnik ROTAX 912 ULS o mocy 100 KM

Zbiorniki paliwa na 86 l w skrzydłach.

rozpiętość skrzydeł 10,58(m)
powierzchnia nośna 10,1(m2)
długość 5,95(m)
wysokość 230(cm)
ciężar własny 305(kg)
ciężar maksymalny 472,5 (kg) - z GRS
masa startowa LSA 472,5 (kg) (LSA 560kg)
prędkość przelotowa 200 (km/h)
prędkość maksymalna 240 (km/h)
prędkość przeciągnięcia 65 (km/h)
prędkość wznoszenia 8 (m/s)
rozbieg 80 (m)
dobieg 100 (m)
silnik ROTAX 912 ULS
moc silnika 100 (KM)
pojemność zbiornika paliwa 86 (l)
zużycie paliwa 11 (l/h)