Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Słowotwórstwo na usługach reklamy Mechanizmy tekst

07-02-2014, 12:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36 zł     
Użytkownik kkc32
numer aukcji: 3925882253
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 2   
Koniec: 07-02-2014 11:44:34

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Słowotwórstwo na usługach reklamy
Mechanizmy tekstowe

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Ewa Rogowska-Cybulska

 


cena: 36,00 zł

 

 

 

 

Przedmiotem analizy w niniejszej książce są mechanizmy perswazji słowotwórczej w tekstach reklamowych, przy czym teksty reklam traktowane są jako źródło przykładów zjawisk i faktów słowotwórczych o funkcji perswazyjnej, które można zaobserwować także w różnych innych typach tekstów. W analizie marketingowej przydatności środków słowotwórczych pominięte zostały zjawiska pozatekstowe, zwłaszcza tzw. naming, czyli nadawanie nazw reklamowanym obiektom.

Opisowi zostały tu poddane różne przejawy funkcjonowania derywatów w tekście, z uwzględnieniem takich aspektów tego zjawiska, jak okazjonalizmy tekstowe, rozumiane jako „neologizmy tworzone doraźnie, dla potrzeb konkretnego tekstu, mające zwykle charakter ekspresywny”, a także słowotwórcze gry językowe stanowiące narzędzie perswazji, celem opisu jest jednak ukazanie nie tylko tych specyficznych, często nawet dość wyrafinowanych perswazyjnych zastosowań tekstowych środków systemu słowotwórczego, lecz również jego perswazyjnych użyć mało osobliwych.

Perswazja słowotwórcza jest tu rozumiana jako zjawisko polegające na tekstowym uwypukleniu struktury słowotwórczej wyrazów i jej zinterpretowaniu w sposób pozwalający na osiągnięcie planowanych dla danego tekstu skutków – bądź w wyniku tekstowej aktualizacji ich struktury systemowej, bądź w rezultacie jej tekstowej konstrukcji, dekonstrukcji lub rekonstrukcji. Źródłem słowotwórczych efektów perswazyjnych jest zatem albo tekstowa aktualizacja słowotwórczych środków systemowych, albo budowanie napięcia między słowotwórczymi relacjami systemowymi a (wewnątrz)tekstowymi.

 

 

 

 

Spis treœci
Wstêp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Rozdzia³ I Motywacja s³owotwórcza w tekstach reklam a perswazja . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . 15

Sposoby perswazyjnego wykorzystywania motywacji s³owotwórczejwtekstachreklam . . . . . . . 15 Kreowanierelacjis³owotwórczychwtekstachreklam . . . . . . . . 40

 Definicjes³owotwórczewtekstachreklam . . . . . . . . . . . . . . . . 58 S³owotwórczeuwagimetajêzykowewtekstachreklam . . . . . . . 76
Rozdzia³ II Przydatnoœæ perswazyjna wybranych kategorii s³owotwórczych w tekstach reklam  . . . . . . 86 Derywaty deminutywno-hipokorystyczne od rzeczowników pospolitych . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 Nazwyabstrakcyjnychcech . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126

Nazwywykonawcówczynnoœci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156

Nazwynarzêdzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176

 Nazwyrezultatówczynnoœci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199
Rozdzia³ III O funkcji perswazyjnej reklamowych gniazd s³owotwórczych . . . . . . . . . . . . . . . 215 Tekstowegniazdas³owotwórczewreklamie . . . . . . . . . . . . . . . 215 Reklamowegniazdas³owotwórczeawyrazyjeinicjuj¹ce . . . . . . . 229

Reklamowe gniazda s³owotwórcze a funkcje formantów wtworz¹cychjederywatach . . . . . . . . . . . . . 249 Perswazyjna wartoœæ gniazd s³owotwórczych ze wzglêdu naichstrukturê . . . . . . . . . . . . . 257
Rozdzia³ IV Powtórzenia s³owotwórcze jako œrodek perswazji w reklamie . . .  . . . . . . . . . . 270 Operswazyjnychwalorachpowtórzeñs³owotwórczych . . . . . . . 270 Nagromadzenias³owotwórczewtekstachreklam . . . . . . . . . . . 274

Wyliczenias³owotwórczewtekstachreklam . . . . . . . . . . . . . . . 305 Parywyrazówpowi¹zanychs³owotwórczowtekstachreklam . . . 319
Podsumowanieiwnioski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 341
Indekswyrazówobjêtychanaliz¹ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 355
Word Formation at the Service of Advertising: Textual Devices(Summary) . . . .  . . . . . . . . 367
Ñëîâîîáðàçîâàíèå ê óñëóãàì ðåêëàìû: Òåêñòîâûå ìåõàíèçìû(Ðåçþìå) .................................. 369

 

 

 

 


ISBN:[zasłonięte]978-8365-093-5

Rok wydania: 2013

Liczba stron: 352

Format: 147x214 mm

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

 

Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko

 

Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł przy opcji wysyłki paczką i za pobraniem pocztowym.

 

 

 


 

 

 

 



Słowotwórstwo na usługach reklamy Mechanizmy tekst