Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RUBICOMM OMM4X4 Nissan Patrol Ramoklatka

24-06-2015, 23:30
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 900 zł     
Użytkownik OMM4x4
numer aukcji: 5440629144
Miejscowość Suchy Las
Wyświetleń: 1316   
Koniec: 24-06-2015 23:07:50

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 2014
Przebieg (km): 0
Pojemność silnika (cm3): 2800
Moc silnika (KM): 150
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Diesel
Typ: Terenowy
Liczba drzwi: 2/3
Stan: Nowy
Uszkodzony: Nie
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Przedmiotem sprzedaży jest kompletna ramoklatka w raz z wszystkimi mocowaniami oraz karoserią.

 

 

 

 

 

O FIRMIE

Firma OMM istnieje na Polskim rynku motoryzacyjnym od 2007 r. Jest to serwis samochodów terenowych, który oprócz standardowych napraw i modyfikacji aut, zajmuje się również projektowaniem i budową aut specjalistycznych wykorzystywanych w terenie. Jak można było już zobaczyć w majowym numerze OFF-ROAD.pl, jedną z konstrukcji, jaką może pochwalić się OMM jest samonośna ramoklatka POGROMMCA, która jak okazało się z czasem nie tylko świetnie wygląda, ale również doskonale sprawdza się w terenie. (dostępny na innej naszej aukcji).

 

 

 

 

 

 

RUBICOMM

Obecnie OMM wypuścił spod swoich skrzydeł nowy model ramoklatki nazwany RUBICOMM. W dużej części opiera się ona na dotychczasowej konstrukcji, gdyż ma zachowane podstawowe założenia samonośnej ramoklatki:

-jest powtarzalna, co umożliwi produkcję elementów doposażenia i wymianę uszkodzonych fragmentów ramoklatki,

- jest możliwie najlżejsza przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa,

- jest możliwie najniższa, przy nie zmniejszaniu prześwitu pod autem, co pozwoli na maksymalne ustabilizowanie pojazdu,

- zawiera wszystkie mocowania do podzespołów, takich jak, silnik, skrzynia biegów, zawieszenie etc. od Nissana Patrola

Poza tymi aspektami, dołożyliśmy jeszcze jedno założenie – gotowe auto ma cieszyć. Stwierdziliśmy, że to, iż auto jest ultra terenowe nie może się kłócić z nienagannym wyglądem.

Podobnie jak w przypadku PO.GR.OMM.CY ramoklatka jest konstrukcją samonośną, tzn. wyeliminowana została rama, a o całości stanowi rurowa przestrzenna konstrukcja. Zmodyfikowana została jedynie część kapotażowa, tzn. przestrzeń dachu i przedniej szyby została usztywniona i wzmocniona dodatkowymi zastrzałami. „Zagłębiona” środkowa część przedniej szyby pozwala na efektywniejsze przenoszenie obciążeń.

 

 

 

 

 

KOMPATYBILNOŚĆ Z NISSANEM PATROLEM I POWTARZALNOŚĆ KLATKI

Również zasada kompatybilności z „dawcą” podzespołów (w tym przypadku Nissan Patrol) została niezmieniona. Tak jak w przypadku Pogrommcy wszystkie mocowania nissanowskich podzespołów są umieszczone na ramoklatce w swoich nominalnych miejscach. Rozwiązanie takie generowało wiele trudności w trakcie projektowania ramoklatki. Warto było jednak ponieść taki trud, ponieważ bardzo ułatwiło to budowę samochodu przyszłemu nabywcy. Ułatwienie to polega na tym, że nabywca ramoklatki i „dawcy” nie musi martwić się o prawidłowe umiejscowienie mocowań podzespołów. Wiadomym jest, że bez specjalnych przyrządów bardzo trudno jest je prawidłowo zlokalizować w przestrzeni. Kupując Nissana Patrola, kupuje się stuprocentowy zestaw części potrzebnych do budowy auta. Co ważne podzespoły czy mechanizmy pobrane z dawcy nie wymagają przeróbek – wystarczy odkręcić je i przykręcić do ramoklatki. I tak w ramo klatce bez żadnych przeróbek swoje miejsce znajdą:

- silnik i skrzynia biegów,

- przednie i tylne wahacze,

- wahacze poprzeczne,

- mosty,

- mocowania zawieszenia,

- mocowanie przekładni kierowniczej oraz kolumny kierowniczej,

a więc komplet zespołów niezbędnych do tego, aby auto się poruszało.

Jak już wspomnieliśmy, klatki wykonywane są za pomocą numerycznych giętarek i frezowane w miejscach przenikań za pomocą maszyn CNC. Taki sposób pracy sprawia, że elementy idealnie do siebie pasują i stają się powtarzalne. Dlatego w przypadku uszkodzenia danego elementu OMM jest w stanie dostarczyć przyszłemu odbiorcy nową część, którą w prosty sposób można wymienić.

 

 

 

WYSOKOŚĆ

Podczas projektowania RUBICOMMa skupiliśmy się również na osiągnięciu jak najmniejszej wysokości klatki. Ukształtowało się to podobnie jak w przypadku Pogrommcy tzn. auto przy zastosowaniu 35-calowych kół i 4-calowego zawieszenia nie przekracza 170 cm. Pomimo tak niskiej wysokości (pół metra niższy od Patrola!) kierowca oraz pilot bez problemu zmieszczą się w środku z zachowaniem bezpiecznych odległości od elementów wnętrza.

Dużym pozytywem dla osób dopiero zaczynających zabawę z offroadem jest możliwość samodzielnego zbudowania auta. Pozwala to na dużą oszczędność finansową jak i wielką frajdę z samodzielnie stworzonego pojazdu. Budowa w zaciszu własnego garażu daje nam całkowitą dowolność doboru materiałów oraz wyboru kształtu, przez co auto staje naszym własnym autorskim projektem.

 


WAGA

Bardzo dużo pozytywnych informacji dotyczących wagi, rozłożenia mas, czy środka ciężkości spłynęło do nas od użytkowników ramoklatek Pogrommca. Dlatego też w nowym modelu ramoklatki duży nacisk położono na te parametry. Poza zmniejszeniem wagi całkowitej (kilka cennych kilogramów), udało się obniżyć środek ciężkości, co sprawiło, że auto jest jeszcze bardziej „przyklejone” do nawierzchni, po której się porusza. Koncepcja ramoklatki zakłada ograniczenie konstrukcji do minimum przy zachowaniu maksimum bezpieczeństwa. Całość wykonana jest z rury precyzyjnej bezszwowej z wykorzystaniem giętarek numerycznych. Co sprawia, że wyeliminowaliśmy kolana i dodatkowe spawy, które znacznie zwiększały wagę. Oryginalna rama Patrola zastąpiona została rurowymi podłużnicami, które zapobiegają nabieraniu wody oraz błota. Gotowa ramolatka waży poniżej 200kg, a skończone auto prezentowane na zdjeciach waży 1320kg

 

 

 

 

WNĘTRZE

Jeśli chodzi o aspekt wykończeniowy, to wiele pytań od nowych klientów dotyczyło zamknięcia powierzchni ramoklatki oraz zabudowy wnętrza. Dlatego właśnie postanowiono jeszcze bardziej uprościć budowę własnej terenówki, poprzez dodanie poszyć zewnętrznych (w tym przypadku Jeepa Rubicona) oraz całkowitym zamknięciu wnętrza auta. Komfort takiego rozwiązania polega na tym, że poszycie zewnętrzne to niezmienione blachy dostępne również w formie zamienników. Wnętrze to natomiast panele aluminiowe, mocowane za pomocą specjalnych łączników (całość nie wymaga spawania), co obniża koszt budowy, ale również, co istotne, umożliwia szybki całkowity demontaż wnętrza (np. w celu serwisu pomiędzy sezonami). Dla ułatwienia budowy, wnętrze zostało zaprojektowane w ten sposób, że nie wymaga żadnego dodatkowego stelażu, co obniża wagę i jeszcze bardziej ułatwia budowę własnego samochodu. OMM dla swoich klientów cały czas tworzy rożnego rodzaju elementy wyposażenia auta. Na tą chwilę oprócz poszycia wnętrza dostępne są również oryginalne fotele, pedaliera czy sierżant, które staną się idealnym rozwiązaniem dla przyszłego właściciela zmoty.

 

 

 

 

MOŻLIWOŚĆ MODYFIKACJI

Część kupujących pytała o możliwość zastosowania innego silnika. Podłużnice ramoklatki zarówno Pogrommcy jak i Rubicona ustawione są równolegle i poziomo w miejscu gdzie jest zlokalizowany silnik. Mają one wystarczającą odległość żeby „upchnąć” nawet największe jednostki (istnieją już jeżdżące projekty z silnikami 4.0 i 4.4 V8). OMM zaprojektował uniwersalne uchwyty mocujące silnik. Uchwyty dają się pozycjonować pod każdym możliwym kątem (zarówno wzdłuż jak i w poprzek osi pojazdu). Wymiana oryginalnego silnika na dowolna jednostkę nie powoduje w przypadku ramoklatek najmniejszych problemów i ingerencji w oryginalne mocowania silnika.

Oczywiście pozytywne opinie są miłe, ale dla OMM najcenniejsze są te, które pozwolą ulepszać i modyfikować konstrukcje w coraz mocniejsze i niezawodne. I tak np. po sugestiach klientów postanowiliśmy zrezygnować z tylnych górnych wahaczy i panharda i w to miejsce skonstruowany został sierżant. Ramie sierżanta mocowane jest w miejsce oryginalnych mocowań górnych tylnych wahaczy, a nadstawka na most zawiera tuleje mocujące sworzeń końcówki sierżanta. Zamiana panharda na sierżanta daje bardzo duże korzyści. Poza pozbyciem się mocno narażonego na uszkodzenie drążka panharda uzyskujemy osiową pracę tylnego mostu oraz możliwość regulacji nachylenia główki tylnego mostu (możemy zniwelować kąty na krzyżakach tylnego wału przy zwiększonym lifcie). Sierżant został tak zaprojektowany, że może być mocowany również w seryjnych Nissanach Patrolach.

 

 

 


ODBIÓR RAMOKLATKI PRZEZ KLIENTÓW

Dużą motywacją do pracy jest doskonały odbiór ramoklatki, nawet jeszcze przed rozpoczęciem budowy pierwszych gotowych samochodów. To ile ciepłych słów trafiło do nas po pierwszych startach, utwierdziło nas, że jest to dobry kierunek dla naszej firmy i należy go rozwijać. Jednak w tym jak i w każdym innym sporcie jedynie pokora i ciężka praca przynoszą efekty i dlatego nie zamierzamy spocząć na laurach, ale dalej zdobywać doświadczenie i doskonalić nasz produkt. Co zaskakujące z równie dużym zainteresowaniem i pozytywnym przyjęciem, co na rodzimym rynku spotkaliśmy za granicą. Finalizowane są zamówienie z Włoch, Czech, Niemiec, Dubaju i uwaga: Paragwaju!

W kwietniu OMM planuje wyprawę do Maroka, w której udział będą brały wyłączenie pojazdy oparte na ramoklatkach OMM. Do tego czasu z linii produkcyjnej zjedzie 5 gotowych w pełni przygotowanych na pustynne tereny aut, których właściciele będą brali udział w wyprawie. Pomysł wyjazdu podrzucił nam nasz klient, nabywca pierwszego egzemplarza Rubicomma i zaraził nim kolejne osoby. Celem podróży jest przejazd i eksplorowanie pustynnych zakątków Maroka od punktu A do punktu B na azymut. Jesteśmy pewni, że wyprawa da nam wiele nowych doświadczeń, jak również będzie dużym sprawdzianem dla samych konstrukcji. Poza tym, widok pięciu (jak na razie) pędzących przez pustynne krajobrazy Maroka aut będzie niezapomniany i stanie się dla OMM dopełnieniem całości projektu. Chętnych zapraszamy do przyłączenia sięJ

Oczywiście w sprzedaży dostępna jest równocześnie ramoklatka Pogrommcy i Rubicomma.

 

UWAGA: POD TYM LINKIEM MOŻESZ OBEJRZEĆ PROFESJONALNY FILM PROMUJĄCY RUBICOMMA

 

https://www.youtube.com/watch?v=OaTsjgZoOVo

 

 

WIĘCEJ INFORMACJI

608 [zasłonięte] 074