|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
|
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
|
|
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
|
|
|
|
| |
|
Osobowościowe i Środowiskowe Uwarunkowania Rozwoju Ucznia Zdolnego
tom II
Limont Wiesława, Dreszer Joanna, Cieślikowska Joanna
Rok wydania: 2010
Nr wydania: I
Liczba stron: 218
OPIS
We współczesnych koncepcjach uwzględnia się wiele czynników wewnętrznych
i zewnętrznych ważnych dla pojawienia się i rozwoju uzdolnień. Wskazuje
się w nich na znaczenie odpowiednich cech osobowości, podkreśla się
także istotny wpływ na rozwój jednostki: środowiska rodzinnego,
szkolnego, rówieśniczego oraz kontekstu społecznego i
historyczno-kulturowego. Podawanym przez wielu autorów czynnikiem o
istotnym znaczeniu dla rozwoju zdolności jest przypadek. Jest on ważny
zarówno dla procesu krystalizowania się uzdolnień kierunkowych, jak
również ich rozwoju, ale także ma znaczenie i wpływa na osiąganie
sukcesu w życiu. Do czynnika przypadku zaliczane są zarówno zdarzenia i
fakty nieobojętne dla rozwoju zdolności, jak również osoby znaczące:
nauczyciele, tutorzy i mistrzowie lub osoby przypadkowo spotkane na
drodze życia. Jednakże do ważniejszych właściwości osób zdolnych należą
te cechy osobowości, które pozwalają na intensywną i długotrwałą pracę
związaną z osiąganiem wybranego celu. Ważna jest także umiejętność
wybierania odpowiednich strategii postępowania w rozwiązywaniu
problemów, które będą korzystne dla nich samych i innych osób.
Publikacja zatytułowana Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania
rozwoju ucznia zdolnego składa się z dwóch tomów pod tym samym tytułem.
Jest ona kontynuacją wcześniejszych opracowań, które spotkały się z
dużym zainteresowaniem czytelników*. Tom pierwszy zawiera artykuły
związane z problematyką zdolności i twórczości analizowaną z
psychologicznego oraz interdyscyplinarnego punktu widzenia. Drugi tom
natomiast obejmuje opracowania teoretyków i praktyków zajmujących się
edukacją uczniów zdolnych.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Część I. Środowiskowy kontekst rozwoju ucznia zdolnego
Joanna Cieślikowska, Wiesława Limont - Obraz ucznia zdolnego w potocznych koncepcjach nauczycieli
Alina Kalinowska - Osobiste kryteria nauczycieli wczesnej edukacji w
procesie klasyfikowania uczniów zdolnych matematycznie - komunikat z
badań
Teresa Giza - Problemy samokształtowania się uczniów zdolnych
Dagna Czerwonka - Środowisko rodzinne dzieci wybitnie zdolnych
Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk - Rodzinne uwarunkowania zawodowej edukacji muzycznej
Marcin Jaworski - Edukacja artystyczna, uczeń zdolny i przemiany kultury współczesnej
Część II. Wokół dobrej praktyki szkolnej
Beata Dyrda - Edukacyjne oferty w zakresie kształcenia uczniów zdolnych - na przykładzie badanych szkół
Monika Jurewicz - Instytucjonalne wspieranie rozwoju uczniów uzdolnionych muzycznie
Emilia Kusztelak, Monika Modrzejewska-Świgulska - Postulaty pedagogiki
twórczości i zdolności urzeczywistnione - charakterystyka projektu
edukacyjnego „Szkoła wspierająca uzdolnienia"
Małgorzata Makiewicz - Przykłady twórczych pomysłów uczniów fotografujących obiekty matematyczne
Arkadiusz Stańczyk - Osiągnięcia szkolne i naukowe uczniów Gimnazjum i Liceum Akademickiego w Toruniu
Izabela Deptuła, Ilona Glatzel - Język polski w Liceum Akademickim w Toruniu. Model kształcenia podstawowego i rozszerzonego
Anna Tomczyk-Churska - Magiczna biblioteka, czyli rzecz o zmianie
Joanna Jagodzińska-Kwiatkowska, Magdalena Kiełbasiewicz, Ewa
Krzyżanowska - Budżet czasu wolnego wychowanków Gimnazjum i Liceum
Akademickiego w Toruniu
Maja Żądło-Cichoń - Losy uzdolnionych plastycznie absolwentów Gimnazjum i Liceum Akademickiego w Toruniu
Noty o autorach |
|